spaarrekening minderjarige kinderen
-
- Newbie
- Contacteer:
spaarrekening minderjarige kinderen
hallo,
is het mogelijk om een spaarrekening te openen op naam van mijn kinderen (3 en 5 jaar)
ze hebben momenteel nog geen kids-id (maar dit kan eventueel aangevraagd worden)
is het mogelijk om een spaarrekening te openen op naam van mijn kinderen (3 en 5 jaar)
ze hebben momenteel nog geen kids-id (maar dit kan eventueel aangevraagd worden)
Re: spaarrekening minderjarige kinderen
Ja, je kan best twee spaarrekeningen openen, voor elk kind één. Wij hebben er dergelijke bij KBC en rabobank.be
Bij Moneyou kan het niet. Bij Belfius en Argenta kan het wel. Anderen zullen dit lijstje wel aanvullen.
Een zichtrekening kan volgens mij pas vanaf 12 jaar, en dat zijn ze sneller dan je denkt
Bij Moneyou kan het niet. Bij Belfius en Argenta kan het wel. Anderen zullen dit lijstje wel aanvullen.
Een zichtrekening kan volgens mij pas vanaf 12 jaar, en dat zijn ze sneller dan je denkt

En la vivo oni elektu inter enspezi monon aù elspezi monon. Tempo mankas por fari ambaù (L. Zamenhof)
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Er is wel een groot verschil tussen beiden. Bij KBC staat de spaarrekening op naam van je kind; maw. zij zijn klant, en jij bent volmachthouder. Zelfs als volmachthouder mag jij (in principe) geen geld van de rekening halen (bv. om het in andere beleggingen te steken). Bij Rabobank staat de Gift account op jouw naam, met je kind als begunstigde. Tot de datum van uitkering (zelf te kiezen, bv. 18e verjaardag) kan jij met het geld doen wat je wil.
-
- Jr. Member
- Contacteer:
ik heb gewoon een extra spaarrekening geopend op mijn eigen naam bij ING
het openen en beheren kost mij niks en ik doe uiteindelijk met het geld wat ik zelf wil
stel dat ik het om 1 of andere reden toch niet cadeau wil schenken aan het petekind als ze ooit gaat trouwen
of stel dat ze haar 18e verjaardag niet haalt of whatever ,
dan blijft het nog altijd mijn geld zonder poespas of verantwoording of risico
haar naam staat op het kaftje vd rek uitreksels geschreven ,
dus als er wat met mij gebeurd , komt het wel terecht ...
elke maand stort ik een vast bedrag met lopende opdracht en na 20 jaar is dat een schone cadeau dat ik niet voel in mijn portemonnaie
het openen en beheren kost mij niks en ik doe uiteindelijk met het geld wat ik zelf wil
stel dat ik het om 1 of andere reden toch niet cadeau wil schenken aan het petekind als ze ooit gaat trouwen
of stel dat ze haar 18e verjaardag niet haalt of whatever ,
dan blijft het nog altijd mijn geld zonder poespas of verantwoording of risico
haar naam staat op het kaftje vd rek uitreksels geschreven ,
dus als er wat met mij gebeurd , komt het wel terecht ...
elke maand stort ik een vast bedrag met lopende opdracht en na 20 jaar is dat een schone cadeau dat ik niet voel in mijn portemonnaie

Beste,
Een rekening openen bij Evi kan vanaf 18 jaar.
Wat u wel kan doen is een rekening openen op uw naam en dan verschillende spaarrekeningen aanmaken waarvan u zelf de benaming kan wijzigen indien u dit wenst.
Vriendelijke groeten,
Evi.
Een rekening openen bij Evi kan vanaf 18 jaar.
Wat u wel kan doen is een rekening openen op uw naam en dan verschillende spaarrekeningen aanmaken waarvan u zelf de benaming kan wijzigen indien u dit wenst.
Vriendelijke groeten,
Evi.
Ik denk dat je in het geval van rekeningen op jouw naam dan wel met successierechten zit.mickymouseke schreef:dus als er wat met mij gebeurd , komt het wel terecht ...
Als de rekening op naam van het kind staat, is het geld al van hem/haar en moet er geen successie betaald worden als jij overlijdt.
De eventuele successie in rechte lijn op dergelijke constructies ( spaarboekje op eigen naam, maar voor de kinderen ) zal dit met de vrijstelling op successie te verwaarlozen zijn, in geval van............ En over heel veel geld op het spaarboekje zal het niet gaan, en als het over veel geld gaat, zal het dan ook wel geen probleem zijn om het te betalen....