Sparen bij Aion niet meer interessant
TIP
Gebruik de spaargids tools gratis zichtrekeningen
- Simulator zichtrekeningen
Re: Sparen bij Aion niet meer interessant
Basisrente + lidgeld vanaf 12/22 werd gestort op de primary account en direct door mij doorgestort naar mijn serieuze bank. Spaarrekeningen zijn afgesloten , primary account bestaat nog en is pas na 45 dagen definitief afgesloten. Interestberekening gebeurt daar blijkbaar uit de losse pols , ik kreeg te veel dus daar klaag ik niet over.
Mannekes toch, jullie hebben indertijd waarschijnlijk enthousiast een rekening bij Aion geopend voor de hoge rente en nu doen jullie al het mogelijke om er zo snel mogelijk terug weg te raken.
Klopt, ik probeer de hoogste rente te krijgen en heb in het verleden daar nooit problemen mee gehad.
Tot nu, maar hoop dat het in orde komt
Akkoord, maar als je hun nieuwe algemene voorwaarden leest, voel ik mij niet meer op mijn gemak bij deze bank.
"De bank behoudt zich het recht om overschrijvingen van maximaal 2500 EUR per halve kalendermaand toe te staan. Voor bedragen vanaf 1250 EUR een opzegtermijn van 5 bankwerkdagen,..." Begin een spaarrekening van bvb. 50k maar eens leeg te halen...
Klopt, ION heeft de spelregels aangepast waardoor het niet meer interessant is.coenen schreef: ↑25 juli 2023, 16:03Akkoord, maar als je hun nieuwe algemene voorwaarden leest, voel ik mij niet meer op mijn gemak bij deze bank.
"De bank behoudt zich het recht om overschrijvingen van maximaal 2500 EUR per halve kalendermaand toe te staan. Voor bedragen vanaf 1250 EUR een opzegtermijn van 5 bankwerkdagen,..." Begin een spaarrekening van bvb. 50k maar eens leeg te halen...
Ondertussen korte mail met volgende mededeling ontvangen:
De getrouwheidspremie is op uw spaarrekening gestort.
Mocht u nog vragen hebben, aarzel dan niet om contact met ons op te nemen.
Echter geen enkele van mijn andere vragen werden beantwoord.
Opnieuw een mail gestuurd en de getrouwheidspremie die op de spaarrekening weggesluisd.
De getrouwheidspremie is op uw spaarrekening gestort.
Mocht u nog vragen hebben, aarzel dan niet om contact met ons op te nemen.
Echter geen enkele van mijn andere vragen werden beantwoord.
Opnieuw een mail gestuurd en de getrouwheidspremie die op de spaarrekening weggesluisd.
Als je de Aion spaarrekening nu afsluit, heb je toch nog recht op ongeveer 8 maand basisintrest (vanaf 01/01/2023)?
Hun support blijft maar herhalen dat er geen intrest meer betaald moet worden.
Hun support blijft maar herhalen dat er geen intrest meer betaald moet worden.
Bij mij beweerden ze dat eerst ook. Uiteindelijk kreeg ik dit toch uitbetaald. Zelfd dubbel
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
De basisintrest verwerf je per dag van 1/1/2023 tot de datum van afsluiting en wordt uitbetaald bij afsluiting.
(of telkens begin januari met valutadatum 1 januari indien geen afsluiting)
Na aanvraag tot afsluiting kan het nog tot 1 maand duren eer de rekening effectief wordt afgesloten.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Zoals ook bij bv. KBC.coenen schreef: ↑25 juli 2023, 16:03Akkoord, maar als je hun nieuwe algemene voorwaarden leest, voel ik mij niet meer op mijn gemak bij deze bank.
https://multimediafiles.kbcgroup.eu/ng/ ... 0012_N.pdf
Dat is eigenlijk gewoon een redelijk standaard beveiliging tegen een bankrun.Onverminderd art. I.33.2 van de Algemene Bankvoorwaarden behoudt de bank zich evenwel het recht voor om in uitzonderlijke gevallen:
• opvragingen van meer dan 1 250 euro afhankelijk te stellen van een voorbericht van vijf kalenderdagen;
• het geheel van de opvragingen te beperken tot 2 500 euro per halve maand.
Mogelijks kan de ene bank dat wel meer nodig hebben dan de andere bank.
-
- Hero Member
- Contacteer:
beetje off topic Wat ik me dan afvraag hoe dat zit bij budgetbeheer die wordt stopgezet? In feite wordt je verplicht om bij Belfius dus per halve maand 2500 over te zetten. Dus in sommige gevallen ben je meer dan een half jaar bezig
Budgetbeheer ? Sorry daarvken ik niets van.
Budgetbeheer ? Sorry daar ken ik niets van.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Budgetbeheer is via ocmw
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Wat heeft dit met budgetbeheer te maken ? Dit gaat gewoon over een standaard indekking tegen een bankrun.Timoootjex schreef: ↑18 augustus 2023, 18:50 beetje off topic Wat ik me dan afvraag hoe dat zit bij budgetbeheer die wordt stopgezet? In feite wordt je verplicht om bij Belfius dus per halve maand 2500 over te zetten. Dus in sommige gevallen ben je meer dan een half jaar bezig
In normale omstandigheden kan je eender wanneer en eender hoeveel van je spaargeld overschrijven.