Sparen bij Aion niet meer interessant
TIP
Gebruik de spaargids tools gratis zichtrekeningen
- Simulator zichtrekeningen
Re: Sparen bij Aion niet meer interessant
Goh, andere merken doen dit toch ook regelmatig; Scarlet, Keytrade om er maar enkele te noemen. Dit zijn toch degelijke bedrijven imo.TomTorquay schreef: ↑3 december 2020, 14:05Ik zie het misschien verkeerd, maar dit soort vriendjespolitiek-constructies boezemt me niet bepaald veel vertrouwen in.
Belfius... hello bank.. Beobank... Deden het ook.
Ik vind het ook boerenbedrog maar heb er al een paar keer geld mee ontvangen
Ik vind het ook boerenbedrog maar heb er al een paar keer geld mee ontvangen
Graag had ik een code ontvangen voor die 100 euro actie bij Aion bankazerty_123 schreef: ↑25 november 2020, 23:06 Ik ga de gok er wel op wagen, maar ik heb wel het voordeel dat ik via een paar acties al 150€ heb ontvangen, wat mijn eerste half jaar aan membership "gratis" maakt. Maar het zal wel iets zijn om goed in de gaten te blijven houden.
Mochten er nog mensen een code willen voor die 100€ actie mogen ze gerust een bericht sturen...
Alvast bedankt.
Groetjes Wim.
-
- Jr. Member
- Contacteer:
Zie privébericht.wim100 schreef: ↑5 december 2020, 18:42Graag had ik een code ontvangen voor die 100 euro actie bij Aion bankazerty_123 schreef: ↑25 november 2020, 23:06 Ik ga de gok er wel op wagen, maar ik heb wel het voordeel dat ik via een paar acties al 150€ heb ontvangen, wat mijn eerste half jaar aan membership "gratis" maakt. Maar het zal wel iets zijn om goed in de gaten te blijven houden.
Mochten er nog mensen een code willen voor die 100€ actie mogen ze gerust een bericht sturen...
Alvast bedankt.
Groetjes Wim.
Ik heb persoonlijk de berekening gemaakt tegenover waar mijn spaargeld eerst stond, en voor mij levert het meer op. Het is inderdaad echter voor iedereen zelf uit te rekenen, want niet iedereen (tenzij je de andere diensten nog kunt gebruiken) zal hier meer aan overhouden dan je er aan lidmaatschapsgeld aan zal betalen. Die 100€ actie helpt natuurlijk wel een paar maand op weg
![Smiley :)](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/smiley.gif)
Nu wxeer een actie om klanten te lokken;
![Afbeelding](https://i.imgur.com/xluP58r.png)
Staat bij dat je 2 maanden klant moet zijn om die 50 euro te krijgen. Iemand hier ervaring mee? addertjes onder het gras?
![Afbeelding](https://i.imgur.com/xluP58r.png)
Staat bij dat je 2 maanden klant moet zijn om die 50 euro te krijgen. Iemand hier ervaring mee? addertjes onder het gras?
-
- Jr. Member
- Contacteer:
Wel, als de eerste maand gratis is, moet je zorgen dat de 2e maand er 19€ op moet staan voor het membership voor je die 50€ kunt incasseren. Als je dan met de opzeg wat slecht zou timen, kost het je mogelijks nog eens 19€, dus dan doe je het werk voor 12/31€...
Dat lijkt mij het enige addertje onder het gras...
De actie van 100€ loopt trouwens ook nog (geen idee voor hoelang nog trouwens). Daar moet je voldoen aan de volgende voorwaarden:
- Er moet een Savings account geopend worden met minimum 1€ er op
- Je moet minstens 1 maand Premium Member blijven
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Ik kijk naar het aanbod en hoe dat past bij mijn noden, los van acties en promoties.
Als je een voordeel kan doen met een actie of promotie neem ik dat uiteraard wel mee ;-)
Heb het aanbod van Aion een tijdje geleden eens bekeken en voor mij is het niet wat ik denk nodig te hebben.
Als je een voordeel kan doen met een actie of promotie neem ik dat uiteraard wel mee ;-)
Heb het aanbod van Aion een tijdje geleden eens bekeken en voor mij is het niet wat ik denk nodig te hebben.
Mijn raad zou zijn: blijf er weg. Ik was klant bij Monte Paschi. Heel tevreden, maar de overname is me slecht bevallen. Door hun slecht werkende app (noch op tablet, noch op smartphone werkend) via een of andere videocall moeten de rekening afsluiten. Heb hier twee maanden moeten over doen om een cent te zien. Zelfs aangetekend schrijven aanvaarden ze niet en is volgens mij wel wettelijk. De intrest was foutief. Wilden niks rechtzetten, maar was al blij dat ik er weg was. Liever beetje minder en gratis en gebruiksvriendelijk. Het is maar een buikgevoel, maar ik voelde me erg slecht bij die bank. Of wat er moet op lijken.
Een beetje B2B PR-copy met achtergrondinformatie over het nieuwe Aion: https://nextgencorebanking.solutions/ai ... only-bank/
Dit is eigenlijk veel relevantere informatie dan "Monte Paschi was slecht, dus dit zal ook wel slecht zijn" of "Dit is niet gratis dus het is een misdaad tegen de menselijkheid". Een passage die volgens mij indirect aangeeft waar het Aion eigenlijk om te doen is:
Dit is dan ook een bank waar je volgens mij geen klant wil zijn, los van hoe goed of slecht je Monte Paschi vond en los van de vraag of je het aanbod z'n geld waard vindt. De belangrijkste reden om geen klant te zijn is dat Warburg Pincus volgens mij niet zal aarzelen om de stekker uit Aion te trekken eens het z'n nut bewezen heeft.
Dit is eigenlijk veel relevantere informatie dan "Monte Paschi was slecht, dus dit zal ook wel slecht zijn" of "Dit is niet gratis dus het is een misdaad tegen de menselijkheid". Een passage die volgens mij indirect aangeeft waar het Aion eigenlijk om te doen is:
Mijn theorie: Aion Bank is in de eerste plaats bedoeld als een demonstratiemodel voor het onderliggend technologieplatform, Vodeno. Uiteindelijk is het Warburg Pincus er niet om te doen van Aion in België een succes te maken qua bank, enkel qua implementatie van een technologisch sjabloon voor het opzetten van neobanken. Ze hebben de eerste de beste muffe, slabakkende bank overgenomen die ze vonden, Banca Monte Paschi Belgio, om niet à la NewB eerst eonen (get it?) te verspelen met het verwerven van de nodige vennootschaps- en financieelrechtelijke infrastructuur. Vandaar de hoge getrouwheidspremie en de zeer royale peterschapsactie. Zelfs met Aion Premium voor EUR 19 heeft Aion weinig aan de Spaargidsers die er allemaal EUR 100.000 komen parkeren, en ik vermoed dat er weinig idioten zijn die EUR 19 per maand gaan betalen enkel of zelfs maar hoofdzakelijk voor de premium-diensten. De winst komt uiteindelijk in de vorm van de stijgende waardering van het Vodeno-platform.In terms of being the first live site for a new core system, clearly the Warburg Pincus connection has allowed Vodeno to overcome the tricky challenge of gaining a first client. Most of the Vodeno senior management are drawn from Polish banks. CEO, Miroslaw Forystek, was CIO at ING Bank Slaski. COO, Mike Williams, came a different route, having founded digital channels player, Edge IPK, which was acquired by Temenos in 2012. Motyl, like some of the other Vodeno senior managers, came from Alior Bank (Motyl became the bank’s chief innovation officer, where he managed an Innovation LAB, which provided an R&D path for new projects and cooperation with start-ups and fintechs).
Aion can clearly now act as a flagship for the capabilities of the Vodeno core system. Motyl says his former employer has fairly advanced discussions with other potential clients with the expectation that it will be able to make announcements shortly. Vodeno has a range of partners, for areas such as AML and KYC, with Aion Bank choosing which of these to use.
The microservices architecture will mean minimum down-time during upgrades, says Motyl. Each client effectively has its own “box” with encryption both within the system and via Google Cloud, with blockchain technology used to ensure that nothing is changed en route. Vodeno claims use of smart contracts, which hold the legal contract and product servicing information across a customer’s current and historical positions. New smart contract templates can be created using a Product Wizard.
For both Vodeno and Aion Bank, Warburg Pincus has provided considerable backing, which means supplier and bank have been able to take significant strides in the last year or so. Vodeno will now need to win less “captive” clients but it has gained a reference site in western Europe. That site has demonstrated how it is possible to rapidly transform the business model and technology of an existing bank to become an innovative, transparent and digital challenger.
Dit is dan ook een bank waar je volgens mij geen klant wil zijn, los van hoe goed of slecht je Monte Paschi vond en los van de vraag of je het aanbod z'n geld waard vindt. De belangrijkste reden om geen klant te zijn is dat Warburg Pincus volgens mij niet zal aarzelen om de stekker uit Aion te trekken eens het z'n nut bewezen heeft.
-
- Jr. Member
- Contacteer:
Interessante theorie, die eventueel wel eens zou kunnen kloppen.Kumquat schreef: ↑28 december 2020, 17:15 Een beetje B2B PR-copy met achtergrondinformatie over het nieuwe Aion: https://nextgencorebanking.solutions/ai ... only-bank/
Mijn theorie: Aion Bank is in de eerste plaats bedoeld als een demonstratiemodel voor het onderliggend technologieplatform, Vodeno. Uiteindelijk is het Warburg Pincus er niet om te doen van Aion in België een succes te maken qua bank, enkel qua implementatie van een technologisch sjabloon voor het opzetten van neobanken. Ze hebben de eerste de beste muffe, slabakkende bank overgenomen die ze vonden, Banca Monte Paschi Belgio, om niet à la NewB eerst eonen (get it?) te verspelen met het verwerven van de nodige vennootschaps- en financieelrechtelijke infrastructuur. Vandaar de hoge getrouwheidspremie en de zeer royale peterschapsactie. Zelfs met Aion Premium voor EUR 19 heeft Aion weinig aan de Spaargidsers die er allemaal EUR 100.000 komen parkeren, en ik vermoed dat er weinig idioten zijn die EUR 19 per maand gaan betalen enkel of zelfs maar hoofdzakelijk voor de premium-diensten. De winst komt uiteindelijk in de vorm van de stijgende waardering van het Vodeno-platform.In terms of being the first live site for a new core system, clearly the Warburg Pincus connection has allowed Vodeno to overcome the tricky challenge of gaining a first client. Most of the Vodeno senior management are drawn from Polish banks. CEO, Miroslaw Forystek, was CIO at ING Bank Slaski. COO, Mike Williams, came a different route, having founded digital channels player, Edge IPK, which was acquired by Temenos in 2012. Motyl, like some of the other Vodeno senior managers, came from Alior Bank (Motyl became the bank’s chief innovation officer, where he managed an Innovation LAB, which provided an R&D path for new projects and cooperation with start-ups and fintechs).
Aion can clearly now act as a flagship for the capabilities of the Vodeno core system. Motyl says his former employer has fairly advanced discussions with other potential clients with the expectation that it will be able to make announcements shortly. Vodeno has a range of partners, for areas such as AML and KYC, with Aion Bank choosing which of these to use.
The microservices architecture will mean minimum down-time during upgrades, says Motyl. Each client effectively has its own “box” with encryption both within the system and via Google Cloud, with blockchain technology used to ensure that nothing is changed en route. Vodeno claims use of smart contracts, which hold the legal contract and product servicing information across a customer’s current and historical positions. New smart contract templates can be created using a Product Wizard.
For both Vodeno and Aion Bank, Warburg Pincus has provided considerable backing, which means supplier and bank have been able to take significant strides in the last year or so. Vodeno will now need to win less “captive” clients but it has gained a reference site in western Europe. That site has demonstrated how it is possible to rapidly transform the business model and technology of an existing bank to become an innovative, transparent and digital challenger.
Enkel je conclusie vind ik wat raar. Waarom zou je er geen klant willen zijn als het er na de berekening meer opbrengt dan bij andere banken? Als zij de stekker er uit willen trekken moeten ze toch de verworven premies uitbetalen en kun je dan toch naar een alternatief uitwijken?
Dat is waar. Ik bedoelde dat ik er geen klant wil zijn voor hetgeen waarmee ze zich profileren, dat ze zogezegd een superieure full service bank zijn. Als je er tegen hun voorwaarden iets aan kan verdienen kan je er een extended spaarrekening openen, al hadden ze de komedie van een full service bank te zijn dan evengoed achterwege kunnen laten en gewoon het platform van een zuivere spaarbank aanbieden, zij het dan één met heel ongewone voorwaarden.
-
- Jr. Member
- Contacteer:
Dat houd inderdaad meer steek, dank voor de verduidelijking.Kumquat schreef: ↑28 december 2020, 19:13 Dat is waar. Ik bedoelde dat ik er geen klant wil zijn voor hetgeen waarmee ze zich profileren, dat ze zogezegd een superieure full service bank zijn. Als je er tegen hun voorwaarden iets aan kan verdienen kan je er een extended spaarrekening openen, al hadden ze de komedie van een full service bank te zijn dan evengoed achterwege kunnen laten en gewoon het platform van een zuivere spaarbank aanbieden, zij het dan één met heel ongewone voorwaarden.
Sowieso mankeert er wel nog wat aan die "full service" als ik kijk naar mijn tests ermee... Die Max Shopping werkt heel omslachtig (en bij mij toch niet goed), en de Max Bills heeft ook weinig nut als je zelf al actief bezig bent om jaarlijks van gas/electriciteitsleverancier te veranderen... Dus dat staat mooi op het lijstje, maar heeft weinig toegevoegde waarde (voor mij toch, en waarschijnlijk ook voor de meeste Spaargidsers)
Hallo,
in heb interesse peterschapsactie waarbij je €100 krijgt bij een premium rekening.
Iemand hier die me aan een link kan helpen?
in heb interesse peterschapsactie waarbij je €100 krijgt bij een premium rekening.
Iemand hier die me aan een link kan helpen?
-
- Jr. Member
- Contacteer:
Bedankt voor de links. Ik heb er dus wel 2 gekregen. Maar ik geef er eentje door aan m'n broer die misschien ook zo'n rekening wil openen.
Ik heb wel wat schrik gekregen i.v.m. de opzegproblemen die er soms zijn volgens sommigen. Maar ik er toch voor gaan. Als ik vlot kan overschakelen naar een "light" rekening is het eigenlijk wel al ok voor mij.
Ik heb wel wat schrik gekregen i.v.m. de opzegproblemen die er soms zijn volgens sommigen. Maar ik er toch voor gaan. Als ik vlot kan overschakelen naar een "light" rekening is het eigenlijk wel al ok voor mij.
Laatst gewijzigd door kamieltje op 31 december 2020, 14:47, 1 keer totaal gewijzigd.