speculatietaks op aandelen
TIP
Re: speculatietaks op aandelen
Optiewinsten worden voorlopig niet gespeculatietakst of ge-Peeterst …
https://www.binck.be/klanten/tarieven/speculatietaks" onclick="window.open(this.href);return false;:
https://www.binck.be/klanten/tarieven/speculatietaks" onclick="window.open(this.href);return false;:
Tijd: "Banken verwerken speculatietaks met de hand".BinckBank zal dan ook geen speculatietaks inhouden op optietransacties vanaf 1/1/2016. De retroactieve toepassing van deze taks is per definitie uitgesloten. Dat neemt niet weg dat deze verrichtingen eventueel met terugwerkende kracht zullen kunnen worden belast via de persoonsbelasting.
Reparatiewet
Over veel aspecten van de speculatietaks bestaat de grootste onduidelijkheid. Op aanraden van de sectorvereniging Febelfin zullen banken en brokers de speculatietaks bijvoorbeeld nog niet inhouden op beursgenoteerde opties.
Maar in hun communicatie aan de klanten zeggen ze daar ook bij dat er mogelijk een reparatiewet komt. In alle geval zal de taks op opties niet retroactief door de banken worden ingehouden. Wel is het mogelijk dat Financiën beleggers later vraagt hun winsten op optietransacties - zonder aftrek van verlies - aan te geven via hun belastingbrief.
"Wel is het mogelijk dat Financiën beleggers later vraagt hun winsten op optietransacties - zonder aftrek van verlies - aan te geven via hun belastingbrief."
Daar zal volk naar komen kijken.
Blijkbaar weten ze al dat die reparatiewet ( enkele duidzenden reparaties ? ) er gaat komen.
En iemand die 'vergeet' dat op zijn belastingbrief in te vullen, wegens te ingewikkeld ?
Wie weet valt de regering nog over die speculatietaks (of die al dan niet werkbaar is )
Wie weet zijn er maandag geen kopers meer op de beurs en dan weten de ministers totaal niet hoe dat zou kunnen komen
Daar zal volk naar komen kijken.
Blijkbaar weten ze al dat die reparatiewet ( enkele duidzenden reparaties ? ) er gaat komen.
En iemand die 'vergeet' dat op zijn belastingbrief in te vullen, wegens te ingewikkeld ?
Wie weet valt de regering nog over die speculatietaks (of die al dan niet werkbaar is )
Wie weet zijn er maandag geen kopers meer op de beurs en dan weten de ministers totaal niet hoe dat zou kunnen komen
@Paulpaul schreef:Wie weet zijn er maandag geen kopers meer op de beurs en dan weten de ministers totaal niet hoe dat zou kunnen komen
Geen Belgische kleine beleggers meer, da's een bijna zekerheid door die onfaire en absurde speculatie-taks. Misschien buitenlandse kopers en Belgische professionals.
Belgische aandelen zouden in jan. 2016 daardoor onder druk kunnen komen.
en opties en turbo's stellen ze vrij van speculatietaks.
Al een geluk voor hen dat K.Peeters en de vakbonden niet weten wat opties en turbo's zijn
Al een geluk voor hen dat K.Peeters en de vakbonden niet weten wat opties en turbo's zijn
Heb nog wat ingeslagen net voor jaareinde, nu wat afwachten want de jaarresultaten komen er aan.
Doelstelling is minder transacties en zeker geen tax betalen.
Doelstelling is minder transacties en zeker geen tax betalen.
een echte belg stopt nog liever met transacties van minder dan 6 maanden dan ook maar één eurocent taks te moeten betalen.
Persoonlijk zal dat niet moelijk zijn, want in het verleden heb ik zelden aandelen binnen de 6 maand verkocht
Waarom zou ik het nu doen.
Trouwens 33 % is meer dan een cent!
Wetende dat de rv ook nog eens 2% meer zal afromen.
Het gaat sowieso al minder opbrengen.

Waarom zou ik het nu doen.
Trouwens 33 % is meer dan een cent!
Wetende dat de rv ook nog eens 2% meer zal afromen.
Het gaat sowieso al minder opbrengen.
Lijkt me dat de kleine beurs speculant een nieuwe beleggingsstrategie zal moeten eigen maken.
Wat denk je bv. om de dividend betaling in de gaten te houden.
Verkopen voor dividend datum indien 6 maanden verlopen zijn en opnieuw kopen op dip na dividenddatum.
Verkopen na dividend datum indien nog geen 6 maanden verlopen zijn en de meerwaarde beperkt is (alhoewel ook het dividend belast wordt met een forse 27%).
Verkopen voor dividend datum indien 6 maanden verlopen zijn en opnieuw kopen op dip na dividenddatum.
Verkopen na dividend datum indien nog geen 6 maanden verlopen zijn en de meerwaarde beperkt is (alhoewel ook het dividend belast wordt met een forse 27%).
Ik lees hier dat turbo's niet belast zouden worden ? Ik dacht van wel..
Wie heeft de bewijzen ?
Wie heeft de bewijzen ?
Volgens Binck omdat 'hun turbo's 2 aan 2 verhandeld worden' en niet op een gereglementeerde beurs.Dreamo87 schreef:Ik lees hier dat turbo's niet belast zouden worden ? Ik dacht van wel..
Wie heeft de bewijzen ?
Daardoor ontsnappen ze aan de definitie 'speculatietaks plichtig'.
Wel opletten met dat ander spul 'speeders, sprinters etc.'
Ok dat wordt wel een warboel waar er veel fouten tegen gemaakt zullen worden ivm aangifte..
Aandelen kiezen die slechts 1 dividend per jaar geven zoals ucbaossa schreef:Lijkt me dat de kleine beurs speculant een nieuwe beleggingsstrategie zal moeten eigen maken.
als je solvay kiest , zit je met de 6 maanden al nipt want die geven in januari en mei een dividend
geen buitenlandse aandelen kiezen anders betaal je 2 keer rv
of goud kopen dan betaal je niks, en krijg je niks, en bij een overlijden is het ook makkelijker te verdelen zonder fiscus als je het niet in een bankkluis hebt
Zijn er landen waar je niet vasthangt aan dubbele rv?
Sent from my iPhone using Tapatalk
Hmm. Geen "meer courante" landen? (Bij voorkeur west/noord Europa? Ik zou de zeezoutjesstrategie willen volgen, maar niet vasthangen aan de beperkte keuze van Euronext brussel