Spreadsheet intresten: controleer uw bank(en)!
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
Re: Spreadsheet intresten: controleer uw bank(en)!
Heeft er iemand het zaakje aan de praat gekregen in Open Office.org 3.2 Calc? Ik in elk geval niet. Alle info is welkom.
En nu niet zeggen dat ik MicroSoft Office moet kopen/installeren
En nu niet zeggen dat ik MicroSoft Office moet kopen/installeren
Het Excel-rekenblad gebruikt uitgebreid MS Office-macro's.zwembad schreef:Heeft er iemand het zaakje aan de praat gekregen in Open Office.org 3.2 Calc? Ik in elk geval niet. Alle info is welkom.
De macro-taal en sommige functies van MS Office en Open Office.Org zijn NIET met elkaar compatibel.
Sorry
Urbain, bedankt voor de snelle reactie. Ik had al een vermoeden dat daar het schoentje knelde ...Urbain schreef:Het Excel-rekenblad gebruikt uitgebreid MS Office-macro's.zwembad schreef:Heeft er iemand het zaakje aan de praat gekregen in Open Office.org 3.2 Calc? Ik in elk geval niet. Alle info is welkom.
De macro-taal en sommige functies van MS Office en Open Office.Org zijn NIET met elkaar compatibel.
Sorry
04/01/2011: Versie 5 van Urbain
Je kan de nieuwe versie in bijlage vinden van het eerste bericht van dit topic.Eindelijk is de nieuwe Versie 5 afgewerkt, met :
- de rentewijzigingen vanaf 2009 tot op vandaag van 82 verschillende spaarrekeningen.
- de berekening van de " 11 maanden regel " werd voorzien.
- een UNIEKE nieuwe functie : " Vergelijkende Renteberekening ".
What's in a name ? Come and see !
Aan alle Spaargidsers een gezond en voorspoedig 2011.
Urbain
vaganzza[at]spaargids[punt]be
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Ga naar "Spaarrekeningen", je vindt de topics steeds (bijna) bovenaan de lijst!
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Alvast vriendelijk bedankt voor al het werk Urbain
Ook Willy bezorgde mij zijn versie om de rente te berekenen. Eveneens te vinden in de eerste post van dit topic.Vaganzza schreef: Je kan de nieuwe versie in bijlage vinden van het eerste bericht van dit topic.
Beste allemaal,
Ik ben een leek in het werken met forums en documenten.
Ik wil zeer graag mijn rentes proberen te berekenen , ik probeerde dus een aangeboden spreasheet te downlaoden naar mijn computer, maar ik kan geen enkele van de spreadsheets openen. Mijn computer kent het bestand .php blijkbaar niet en om het in een excel bestand te openen lukt me ook niet. Wat doe ik verkeerd???
Wil er aub iemand zo viendelijk zijn om wat bijkomende informatie te geven over het openen en dus ook gebruiken van deze spreadsheets om spaar intresten te berekenen.
Met heel veel dank bi voorbaat
Inina
Ik ben een leek in het werken met forums en documenten.
Ik wil zeer graag mijn rentes proberen te berekenen , ik probeerde dus een aangeboden spreasheet te downlaoden naar mijn computer, maar ik kan geen enkele van de spreadsheets openen. Mijn computer kent het bestand .php blijkbaar niet en om het in een excel bestand te openen lukt me ook niet. Wat doe ik verkeerd???
Wil er aub iemand zo viendelijk zijn om wat bijkomende informatie te geven over het openen en dus ook gebruiken van deze spreadsheets om spaar intresten te berekenen.
Met heel veel dank bi voorbaat
Inina
Beste,
Het is niet normaal dat u een php bestand krijgt.
welke browser gebruikt u?
Hoe probeert u de bestanden te downloaden?
Kristof
Webmaster
Het is niet normaal dat u een php bestand krijgt.
welke browser gebruikt u?
Hoe probeert u de bestanden te downloaden?
Kristof
Webmaster
Beste,
Ik gebruik internet explorer als browser. Ik klik dubbel op een bestandje. Dan komt er een dialoogvenster en kan ik ofwel het bestand openen ofwel opslaan. Openen lukt helemaal niet en opslaan geeft als resultaat een .php bestand dat ik ook niet kan openen.
Graag aub hulp bij dit probleem wat doe ik verkeerd? I
PS. k ben een echte leek in werken op forums. Maar vind dit forum zeer belangrijk vooral om mijn intresten te kunnen controleren en meer te weten te komen over het sparen.
Heel veel dank voor een reactie
Inina
Ik gebruik internet explorer als browser. Ik klik dubbel op een bestandje. Dan komt er een dialoogvenster en kan ik ofwel het bestand openen ofwel opslaan. Openen lukt helemaal niet en opslaan geeft als resultaat een .php bestand dat ik ook niet kan openen.
Graag aub hulp bij dit probleem wat doe ik verkeerd? I
PS. k ben een echte leek in werken op forums. Maar vind dit forum zeer belangrijk vooral om mijn intresten te kunnen controleren en meer te weten te komen over het sparen.
Heel veel dank voor een reactie
Inina
Probeer eens door met de Rechter Muis knop op het te downloaden bestand te klikken.inina schreef:Ik gebruik internet explorer als browser. Ik klik dubbel op een bestandje. Dan komt er een dialoogvenster en kan ik ofwel het bestand openen ofwel opslaan. Openen lukt helemaal niet en opslaan geeft als resultaat een .php bestand dat ik ook niet kan openen.
Kies dan : Doel opslaan als..
Laat iets weten hoe het afloopt !
beste Urbain,
Met de rechtermuisknop kan ik eveneens geen enkel van de bestanden opslaan. Ik heb er een printscreen van gemaakt maar weet niet of ik die hier kan toevoegen? Zo ja latenjullie mij dat dan weten? Want ik vind het wel erg dat het me niet lukt.
dank bij voorbaat
Groetjes
Inina
Met de rechtermuisknop kan ik eveneens geen enkel van de bestanden opslaan. Ik heb er een printscreen van gemaakt maar weet niet of ik die hier kan toevoegen? Zo ja latenjullie mij dat dan weten? Want ik vind het wel erg dat het me niet lukt.
dank bij voorbaat
Groetjes
Inina
Je kan die printscreen best sturen naar info[at]spaargids[punt]be. Dan kan de webmaster er eens naar kijken. Ikzelf heb geen probleem om bijlagen te downloaden.
Hartelijk bedankt voor deze mogelijkheid. Ik heb een é mail gestuurd en hoop op een reactie
Vriendelijke groeten
Inina
Vriendelijke groeten
Inina
Urbain,
kan het zijn dat er nog een foutje inzit m.b.t. de 11-maanden-regel?
Ik heb een zeer simpele situatie ingevoerd (zoals mijn rekeningbewegingen in't echt ook zijn):
- BMPBTop rekening
- 01/01/2010: Beginsaldo: 0
- 12/01/2010: Storting van een vast bedrag
- 01/01/2011: Renteafrekening
- 01/01/2012: Renteafrekening (als ik dit niet doe krijg ik in veel kolommen 'Err Y.2012' of iets soortgelijks)
Wanneer ik echter de renteberekening uitvoer zie ik bij het detail dat mijn storting van 12/01/2010 overgenomen wordt in kolom J (berekeningsbasis getr-periode 12 maanden) en niet in kolom K; en is de getrouwheidspremie niet correct (berekend a.d.h.v het huidige percentage, niet dat van 12/01/2010).
Als ik bij de renteberekening de jaren 2008, 2009 en 2010 kies zijn de resultaten wel min of meer correct (op het subtiele verschil na dat BMPB elke maand als 30 dagen beschouwt; dit speelt een beetje in het voordeel van de bank)
Ik heb een zeer simpele situatie ingevoerd (zoals mijn rekeningbewegingen in't echt ook zijn):
- BMPBTop rekening
- 01/01/2012: Renteafrekening (als ik dit niet doe krijg ik in veel kolommen 'Err Y.2012' of iets soortgelijks)
Wanneer ik echter de renteberekening uitvoer zie ik bij het detail dat mijn storting van 12/01/2010 overgenomen wordt in kolom J (berekeningsbasis getr-periode 12 maanden) en niet in kolom K; en is de getrouwheidspremie niet correct (berekend a.d.h.v het huidige percentage, niet dat van 12/01/2010).
Als ik bij de renteberekening de jaren 2008, 2009 en 2010 kies zijn de resultaten wel min of meer correct (op het subtiele verschil na dat BMPB elke maand als 30 dagen beschouwt; dit speelt een beetje in het voordeel van de bank)
Zou dat in een of andere wet staan dat BMPB dat zomaar mag een maand als 30 dagen beschouwen ? Zo neen, dan mag dit uiteraard niet. Wie weet hoeveel BMPB hiermee per jaar in haar zak steekt.Stavr0s schreef:Urbain,
- BMPBTop rekening