Spreadsheet intresten: controleer uw bank(en)!
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
Re: Spreadsheet berekening
Hallo rekenfanaten,
Juist ter confirmatie, Ik zal deze week werken aan release 3 voor de spreadsheet.
Daarin te verwachten:
1) Berekening van de getrouwheidspremie.
2) Wijzigbaar maken van de rentevoet (basis, aangroeipremie en getrouwheid)
3) Macro voorzien in het werkboek om een nieuw blad in te voegen voor nieuwe rekeningen
4) Maar ook rekening houden met een schrikkeljaar? Heb al gezocht, beloof niks. (Er zitten hier serieuze kapitalisten onder ons, die de impact te kunnen voelen van dat verschil op jaarbasis, J).
Ook 2 vraagjes:
a)kunnen jullie mij mededelen of de getrouwheid premie is gewijzigd in de loop van dit Kauptingjaar? Liefst vandaag nog want ik zit op hotel en internet kost hier nogal wat per uur.
b) “Een extra kolom zodat je zelf kan ingeven hoeveel dagen er bijgeteld of afgetrokken moeten worden om de valutadatum te bereiken (bij elke bank is dit anders)”. Ik neem aan dat het bijtellen zal worden, Ik zal een offset voorzien die bij de berekening die zal meegenomen worden alvorens de premies toe te kennen. Standard zal die waarde 1 zijn. Ik neem aan dat die offset steeds gelijk mag zijn voor zowel getrouwheid als voor aangroeipremie? (tenslotte gaat het uiteindelijk over de valuta bij terugnames, heb ik dat goed begrepen?
groetjes
Joao
Juist ter confirmatie, Ik zal deze week werken aan release 3 voor de spreadsheet.
Daarin te verwachten:
1) Berekening van de getrouwheidspremie.
2) Wijzigbaar maken van de rentevoet (basis, aangroeipremie en getrouwheid)
3) Macro voorzien in het werkboek om een nieuw blad in te voegen voor nieuwe rekeningen
4) Maar ook rekening houden met een schrikkeljaar? Heb al gezocht, beloof niks. (Er zitten hier serieuze kapitalisten onder ons, die de impact te kunnen voelen van dat verschil op jaarbasis, J).
Ook 2 vraagjes:
a)kunnen jullie mij mededelen of de getrouwheid premie is gewijzigd in de loop van dit Kauptingjaar? Liefst vandaag nog want ik zit op hotel en internet kost hier nogal wat per uur.
b) “Een extra kolom zodat je zelf kan ingeven hoeveel dagen er bijgeteld of afgetrokken moeten worden om de valutadatum te bereiken (bij elke bank is dit anders)”. Ik neem aan dat het bijtellen zal worden, Ik zal een offset voorzien die bij de berekening die zal meegenomen worden alvorens de premies toe te kennen. Standard zal die waarde 1 zijn. Ik neem aan dat die offset steeds gelijk mag zijn voor zowel getrouwheid als voor aangroeipremie? (tenslotte gaat het uiteindelijk over de valuta bij terugnames, heb ik dat goed begrepen?
groetjes
Joao
Goed dan verwacht ik het resultaat in mijn mail Ik zorg wel voor de rest Alvast bedankt
vaganzza[at]spaargids[punt]be
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Ga naar "Spaarrekeningen", je vindt de topics steeds (bijna) bovenaan de lijst!
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Ik had ook al eens een poging gewaagd om zoiets bij te houden, het staat hier ook nog wel ergens op het forum.
Het is met macro's, dus inderdaad BartVW, de macro-beveiliging van je Excel moet je wel aanpassen zodat je zelf kan kiezen of je de macro's "enabled" of "disabled" (medium beveiliging i.p.v. high).
Ik zal het hier nog eens bijvoegen.
Dit is nog steeds zonder aangroei- of getrouwheidspremie (getrouwheid kan je wel simuleren door de basisrente aan te passen).
Je kan stortingen (positief bedrag) en afhalingen (negatief getal) doen, tussenvoegen en verwijderen als je fouten gemaakt hebt.
De valutadatum moet je wel zelf bepalen (x aantal dagen van je storting/afhaling bijtellen of aftrekken).
Tegenrekening hoeft niet ingevuld te worden, is slechts ter info indien gewenst.
Verminderde rente ook indien van toepassing, anders gewoon dezelfde als de basis nemen.
Opmerkingen zijn altijd welkom, ik kan hier ook nog verder aan werken.
Veel plezier,
Stef
Het is met macro's, dus inderdaad BartVW, de macro-beveiliging van je Excel moet je wel aanpassen zodat je zelf kan kiezen of je de macro's "enabled" of "disabled" (medium beveiliging i.p.v. high).
Ik zal het hier nog eens bijvoegen.
Dit is nog steeds zonder aangroei- of getrouwheidspremie (getrouwheid kan je wel simuleren door de basisrente aan te passen).
Je kan stortingen (positief bedrag) en afhalingen (negatief getal) doen, tussenvoegen en verwijderen als je fouten gemaakt hebt.
De valutadatum moet je wel zelf bepalen (x aantal dagen van je storting/afhaling bijtellen of aftrekken).
Tegenrekening hoeft niet ingevuld te worden, is slechts ter info indien gewenst.
Verminderde rente ook indien van toepassing, anders gewoon dezelfde als de basis nemen.
Opmerkingen zijn altijd welkom, ik kan hier ook nog verder aan werken.
Veel plezier,
Stef
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Lancering van Dendirk zijn versie. Je vindt hem in bijlage in bericht 1 van dit topic. Mensen die nog ideeën hebben of graag willen meewerken, mogen steeds iets laten weten!
....piepkleine opmerking: vrijstelling is 1660 € vanaf 2008!
Ik denk ook dat er nog een klein foutje in Dendirk zijn tabblad zonder aangroei zit. Hij rekent daar, voor zover ik kan zien, nog met 550 dagen ipv 365 (aangroei is verdwenen). Ik heb hem daarover even gemaild Kan goed zijn dat ik verkeerd ben.
Laatst gewijzigd door Vaganzza op 7 november 2008, 16:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Dendirk heeft reeds het foutje aangepast! Bedankt voor de snelle reactie!
Ik heb ook contact opgenomen met step_one. Zijn spreadsheet werkt met macro's, ik hoop dat hij ook wilt helpen verder te bouwen aan de spreadsheet.
Heb je verdere opmerkingen en/of ideeën? Pm of mail het mij door!
Ik heb ook contact opgenomen met step_one. Zijn spreadsheet werkt met macro's, ik hoop dat hij ook wilt helpen verder te bouwen aan de spreadsheet.
Heb je verdere opmerkingen en/of ideeën? Pm of mail het mij door!
Heb zojuist, tussen de soep en de petatten, snel gedownload.
Kan bijna niet wachten om het uit te testen.
Proficiat voor de ontwerper. Dat is positief en een creatief medewerker.
Hier hebben we iets aan!
Kan bijna niet wachten om het uit te testen.
Proficiat voor de ontwerper. Dat is positief en een creatief medewerker.
Hier hebben we iets aan!
Hallo fanaten
Ik heb niet stilgezeten de laatste dagen en heb geprobeerd waar te maken wat ik beloofd heb.
de meeste van jullie voorwaarden zitten erin en ik hoop dat ik tegemoetgekomen ben aan jullie vragen.
Ik zoek nu nog enkele testers die mijn creatie willen uitproberen alvorens dit voor het grote publiek te werpen.
(een ontwikkelaar mag nooit zijn eigen speelgoed testen nietwaar?)
Kandidaten kunnen zich melden bij Vaganzza of bij mij.
groetjes?
Joao
Ik heb niet stilgezeten de laatste dagen en heb geprobeerd waar te maken wat ik beloofd heb.
de meeste van jullie voorwaarden zitten erin en ik hoop dat ik tegemoetgekomen ben aan jullie vragen.
Ik zoek nu nog enkele testers die mijn creatie willen uitproberen alvorens dit voor het grote publiek te werpen.
(een ontwikkelaar mag nooit zijn eigen speelgoed testen nietwaar?)
Kandidaten kunnen zich melden bij Vaganzza of bij mij.
groetjes?
Joao
Ik heb de spreadsheet ontvangen van Joao. Mensen de spreadsheet willen testen, gelieve mij een pm of een mail te sturen. Na de testfase wordt ook deze versie gepost op het forum. Joao heeft ook al serieus zijn best gedaan! Bedankt voor het werk!
Hallo Vaganzza,
Ik heb je berichtje ontvangen.
1) Ik heb de knoppen speciaal voor U in de worksheet zelf geplaatst. Uw probleem meteen opgelost.
2) Passwoord? Mijn werk is “open source”, geen probleem. De bescherming en het verbergen van de formules is echter noodzakelijk. Ze werken storend voor de gebruiker en er moet vermeden worden dat formules per vergissing verwijderd worden. Dit is immers sneller gebeurd dan men beseft.
Ik heb het probleem als volgt behandeld.
> Het voorbeeld wordt beschermd met een speciaal passwoord (....). Daar komen ze nooit achter hé,J)
> Het gebruikers sheet wordt beschermd met een blanco paswoord (dus geen).
Let op bij elk gebruik van de knoppen wordt de sheet automatisch terug beschermd.
3) Wat ik zelf nog wil toevoegen aan de sheet, buiten geld invullen bedoel je dan?
> U vraagt maar, ik denk aan nog wat toeters en bellen zeker (resetknopje, bvb)
> De 365/366 verdeling regelen bij overgang van het jaar (zit nu nog niet helemaal snor)
> je vraagt maar, he
4) Er zijn nu ook knoppen voorzien om de aangroei uit te schakkelen. Heel simpel opgelost door de premie naar 0 te brengen en de kolommen te verbergen.
5) Er zitten nu zoveel parameters in dat het onmogelijk is voor mij om alle combinaties uit te testen. Vandaar alle hulp is welkom.
Ik stuur de sheet release 4 nog enkel naar jou (Vaganzza) door,
en laat dit bericht achter op het forum
mvg,
Joao
Ik heb je berichtje ontvangen.
1) Ik heb de knoppen speciaal voor U in de worksheet zelf geplaatst. Uw probleem meteen opgelost.
2) Passwoord? Mijn werk is “open source”, geen probleem. De bescherming en het verbergen van de formules is echter noodzakelijk. Ze werken storend voor de gebruiker en er moet vermeden worden dat formules per vergissing verwijderd worden. Dit is immers sneller gebeurd dan men beseft.
Ik heb het probleem als volgt behandeld.
> Het voorbeeld wordt beschermd met een speciaal passwoord (....). Daar komen ze nooit achter hé,J)
> Het gebruikers sheet wordt beschermd met een blanco paswoord (dus geen).
Let op bij elk gebruik van de knoppen wordt de sheet automatisch terug beschermd.
3) Wat ik zelf nog wil toevoegen aan de sheet, buiten geld invullen bedoel je dan?
> U vraagt maar, ik denk aan nog wat toeters en bellen zeker (resetknopje, bvb)
> De 365/366 verdeling regelen bij overgang van het jaar (zit nu nog niet helemaal snor)
> je vraagt maar, he
4) Er zijn nu ook knoppen voorzien om de aangroei uit te schakkelen. Heel simpel opgelost door de premie naar 0 te brengen en de kolommen te verbergen.
5) Er zitten nu zoveel parameters in dat het onmogelijk is voor mij om alle combinaties uit te testen. Vandaar alle hulp is welkom.
Ik stuur de sheet release 4 nog enkel naar jou (Vaganzza) door,
en laat dit bericht achter op het forum
mvg,
Joao
@ Joao, ik heb nog geen versie 4 ontvangen. Kan je mij die nog eens doorsturen? Dan kan ik die doorsturen naar de testers. Bedankt voor je werk.
Ik heb reeds genoeg mensen die de spreadsheet willen uittesten.
Ik heb ondertussen ook nog een spreadsheet van Wout000 gekregen om fondsen te berekenen. Deze zit in bijlage. Bedankt!
Ik heb reeds genoeg mensen die de spreadsheet willen uittesten.
Ik heb ondertussen ook nog een spreadsheet van Wout000 gekregen om fondsen te berekenen. Deze zit in bijlage. Bedankt!
Laatst gewijzigd door Vaganzza op 8 november 2008, 14:16, 1 keer totaal gewijzigd.
De bijlage is leeg. Kan u dit even nakijken?Vaganzza schreef: Ik heb ondertussen ook nog een spreadsheet van Wout000 gekregen om fondsen te berekenen. Deze zit in bijlage. Bedankt!
Wat bedoelt u met berekenen van fondsen?
Probleem zou opgelost moeten zijnkiwi schreef:De bijlage is leeg. Kan u dit even nakijken?Vaganzza schreef: Ik heb ondertussen ook nog een spreadsheet van Wout000 gekregen om fondsen te berekenen. Deze zit in bijlage. Bedankt!
Wat bedoelt u met berekenen van fondsen?
Het is een bestand om van bruto naar netto intrest te gaan en hoeveel dit precies zal zijn na de looptijd.