Staatsbon 2022
TIP
Gebruik de spaargids tools effectenrekening vergelijken
- private banking
Re: Staatsbon 2022
Gesprek tussen twee mannen:
- "Mijn vrouw is al met weinig tevreden."
- "Dan moet je die van mij eens zien, die is met niets tevreden."
Laatst gewijzigd door Yaris op 30 november 2022, 14:43, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- VIP member
- Contacteer:
Ik betaal zelfs met Bancontact online nog nooit problemen mee gehad!Yaris schreef: ↑30 november 2022, 11:32 De afhandeling gebeurt correct en vlot. Op de site van de Dienst van de Grootboeken geef je aan op welke staatsbon en voor welk bedrag je wenst in te tekenen. Daarna krijg je een mail ter bevestiging en met de nodige gegevens voor je overschrijving. Na het einde van de intekenperiode wordt je online portefeuille bijgewerkt.
Er zijn altijd koopjes te doen op een all time high en bij een crash .Gudrun schreef: ↑30 november 2022, 09:55Ik weet dat het niet populair is, maar de grootste winsten komen van het wachten. Investeren in aandelen en dan jarenlang, decennia lang niets doen. Komt er een grote beurscrash? Prima: dan heb ik cash om goedkoop te tanken. Stijgt de beurs alleen verder? Prima, ik dan stijgen mijn aandelen. Investeren is een oefening in geduld. Jarenlang niets doen en "nee" zeggen tegen bijna alle zogenaamde opportuniteiten die de revue passeren. En alleen als er zich een echt goeie kans aanbiedt toehappen. Die kansen komen helaas niet vaak voor. Het jaar 2008 was er zo eentje. Het jaar 2020 ook. Kijk hoeveel tijd daar tussen zit.huisjetuintjefiets schreef: ↑30 november 2022, 09:24 En verder kun je blijven wachten en wachten en wachten.
Doe je dat ook voor aankoop van aandelen? Wachten en wachten en wachten?
Dit gezegd zijnde ga ik mezelf meteen weer tegenspreken: ik koop bijna maandelijks aandelen(trackers) bij zonder te wachten op die uitzonderlijke opportuniteiten.
Dat maakt 0 verschil behalve voor een tracker dan .
Heel veel bedrijven kloppen nog steeds de inflatie vandaag maar wat er hier niemand snapt is dat dit losstaat van de koers .
20 % winst gedaald naar 12 % zou een koers rechtvaardigen van - 40 %
Op de inkom zijde versla je nog steeds de inflatie
Iemand die veilige aandelen heeft geselecteerd staat ook dit jaar met een mooie winst . Zelf sta ik momenteel op 12 % YTD
TOV 13,5% lange termijn
Een tracker heeft meestal het probleem dat het te veel belegd in bedrijven die nog niet winstgevend zijn .
Een ramp dus als er gevlucht wordt naar veiligheid .
Geduld en veilig beleggen in combo met de waardering zal altijd op termijn de markt verslaan .
Niet moeilijk maar je mag de kudde niet volgen .
En mensen zijn kudde dieren .
Gaat goed tot de wolf over het hek springt .
Iemand die blij is met 2% is blij met een dode mus .
Beleggen in combo met cash is dan een veel betere keuze vooral nu de waarderingen gedaald zijn .
Iemand die blij is met 2% is een gelukkig mens.
-
- VIP member
- Contacteer:
Lol cash een betere keuze… ik heb nog 50 000 JPY liggen aangekocht in januari 2020 tegen een koers van ongeveer 120 EUR/JPY
Ik wacht al bijna drie jaren op een herstel van onze Japanse vrienden
Ik wacht al bijna drie jaren op een herstel van onze Japanse vrienden
Ik en mijn staatsbon:
Ik zonder een staatsbon:
Degenen die altijd over inflatie zeuren:
Degenen die de impact van inflatie op hun spaargeld niet kennen:
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Ik ben ook content met 2%. Waarom altijd maar streven naar meer en meer ? Je neemt je geld niet mee in je graf…
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer: