Staatsbon met een verlaagde roerende voorheffing op komst
TIP
Re: Staatsbon met een verlaagde roerende voorheffing op komst
Bij keytrade is de laatste niet (standaard) verkrijgbaar. Deze wel en zijn dankzij de lage coupon fiscaal interessanter:
- BE0000351602 OLO0%22OCT2027
- BE0000349580 OLO0.1%22JUN2030
- BE0000334434 OLO0.8%22JUN25
- BE3871272022 BELG0.75%4MAR2027
- BE3871282120 BELG1.05%4SEP2027
- BE0000351602 OLO0%22OCT2027
- BE0000349580 OLO0.1%22JUN2030
- BE0000334434 OLO0.8%22JUN25
- BE3871272022 BELG0.75%4MAR2027
- BE3871282120 BELG1.05%4SEP2027
Bedankt! Morgen eens bekijken.
Wou vandaag een rekening openen bij europabank maar lukt niet via its me. Krijg steeds de melding vervaldatum idk ontbreekt in its me. Nog nooit gehad bij het openenen van rekenibgen bij andere banken. Nog iemand dit voor en hoe je dit kan aanpassen want op de site van its vibd je niks terug en zijn telefonisch zelf niet berikbaar
- PaperbackWriter
- Full Member
- Contacteer:
Als er iemand telkens in herhaling valt dan zal het toch ik niet zijn.
Maar goed: ik heb geen probleem met personen die er niet voor terugschrikken om risico's te nemen met hun geld.
Voor mij liever een veilige belegging want ik kan mij niet veroorloven om kapitaalverlies te lijden.
En BTW die nieuwe staatsbon komt er toch niet in december. Dus einde discussie?
Laatst gewijzigd door PaperbackWriter op 22 november 2023, 18:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Stond hier nu geen interessant tabelletje met obligaties van Pieter gisteren of eergisteren? Wou er net nog even naar zien, maar vind het niet meer? Was er weer iets met copyright of zo? Of moet ik nog verder terugkijken? Kan ik dat lijstje eventueel via PB krijgen als het hier niet mag?
Dat is het hem net. Als je geen kapitaaverlies kunt lijden, dan met je een product kiezen met een opbrengst BOVEN de (verwachte) inflatie. En die zijn er eindelijk. Veilige staatsobligties nog wel.PaperbackWriter schreef: ↑22 november 2023, 13:43 Voor mij liever een veilige belegging want ik kan mij niet veroorloven om kapitaalverlies te lijden.
sintorama schreef: ↑22 november 2023, 16:31Dat is het hem net. Als je geen kapitaaverlies kunt lijden, dan met je een product kiezen met een opbrengst BOVEN de (verwachte) inflatie. En die zijn er eindelijk. Veilige staatsobligties nog wel.PaperbackWriter schreef: ↑22 november 2023, 13:43 Voor mij liever een veilige belegging want ik kan mij niet veroorloven om kapitaalverlies te lijden.
"Veilige staatsobligaties"? Hoelang kan dit "hoedjesspel" nog doorgaan?
-
- Verbannen Gebruiker
De Belgische staatsschuld is meer dan 530 miljard.
Die wordt al sinds jaar en dag gefinancierd door staatsobligaties en staatsbons.
Of dacht je dat ze dit pas sinds dit jaar aan het financieren zijn? Met die staatsbon van september?
Belgie heeft een rating AA. Redelijk veilig
huisjetuintjefiets schreef: ↑22 november 2023, 17:51De Belgische staatsschuld is meer dan 530 miljard.
Die wordt al sinds jaar en dag gefinancierd door staatsobligaties en staatsbons.
Of dacht je dat ze dit pas sinds dit jaar aan het financieren zijn? Met die staatsbon van september?
Belgie heeft een rating AA. Redelijk veilig
Met of zonder de bestaande en nakende of toekomstige crisissen inbegrepen? Raadpleeg de "betrouwbare" nieuwsbronnen, internationaal.
-
- Verbannen Gebruiker
-
- Verbannen Gebruiker
Ik vind ze niet. Jouw "betrouwbare" bronnen die Belgie niet kredietwaardig vinden. Internationaal noch nationaal.Sammy2 schreef: ↑22 november 2023, 18:02Raadpleeg de "betrouwbare" nieuwsbronnen, internationaal.
Wat zijn jouw bronnen?
huisjetuintjefiets schreef: ↑22 november 2023, 18:03
Wie denk je dat die rating geeft? De kapper van Decroo? Zijn slager?
Maakt niet uit. Duitsland bv mag zijn begroting herzien. Een voorbeeldje. Macro-economisch bekeken.
Laatst gewijzigd door Sammy2 op 22 november 2023, 18:11, 1 keer totaal gewijzigd.
huisjetuintjefiets schreef: ↑22 november 2023, 18:07Ik vind ze niet. Jouw "betrouwbare" bronnen die Belgie niet kredietwaardig vinden. Internationaal noch nationaal.Sammy2 schreef: ↑22 november 2023, 18:02Raadpleeg de "betrouwbare" nieuwsbronnen, internationaal.
Wat zijn jouw bronnen?
Mijn water; geeft mij altijd gelijk.
-
- Full Member
- Contacteer:
België is een arm land met relatief rijke inwoners. Dit zorgt ervoor dat wanneer puntje bij paaltje komt men België keer op keer laat passeren (wanneer de nood het hoogst is kan men steeds belastingen verhogen of extra uitvinden no worries). Vandaar ook de relatieve kredietwaardigheid van België. Wanneer de doorsnee burger echter relatief armer begint te worden.. ja dan...