staatsbon Van Peteghem bij overlijden
TIP
Gebruik de spaargids tools effectenrekening vergelijken
- private banking
staatsbon Van Peteghem bij overlijden
Vraagje, mijn vader kocht in september een staatsbon en deed de "aankoop" online door het bedrag over te schrijven naar het rekeningnummer van het Agentschap van de Schuld en dit vanaf zijn KBC rekening. Ondertussen is mijn vader onlangs overleden en heeft de bank een dossier opgemaakt en aan de notaris gegeven maar daar staat dan de staat van de roerende goederen in maar zij hebben dan volgens mij geen idee dat hij een staatsbon heeft gekocht en de roerende goederen liggen dan lager dan ze in werkelijkheid zijn. Na afloop van de staatsbon komt dat dan terug op zijn rekening? maar wat dan met de aangifte aan de belastingsdienst want dat is ten laatste 4 maanden na het overlijden?
Re: staatsbon Van Peteghem bij overlijden
De notaris zal een vraag sturen naar alle financiële instellingen ivm eventuele rekeningen dat de overledene zou hebben.
Daar zou deze staatsbon dan moeten op verschijnen; indien niet kan je dit nog steeds toevoegen bij nazicht van het werk van de notaris, voordat hij het indient.
Daar zou deze staatsbon dan moeten op verschijnen; indien niet kan je dit nog steeds toevoegen bij nazicht van het werk van de notaris, voordat hij het indient.
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Re: staatsbon Van Peteghem bij overlijden
De Staatsbon werd blijkbaar gekocht bij het Agentschap van de Schuld. In het geval van overlijden, dienen alle financiële instellingen waar de betrokkene klant was, afzonderlijk gecontacteerd te worden om (1) rekeningen te blokkeren, (2) een staat van de financiële middelen van de betrokkene bij die instelling op te maken, (3) na afloop van de procedure opnieuw vrij te geven aan de erfopvolgers. In dit geval is het inderdaad aan de notaris om het Agentschap te contacteren. Mochten jullie aan de notaris verteld hebben dat de betrokkene "enkel bij KBC klant was", zal die allicht niet spontaan andere financiële instellingen contacteren. Het is ook niet aan KBC om dit werk te doen.
Op de website van het Agentschap staat overigens het volgende:
Op de website van het Agentschap staat overigens het volgende:
29. Wat ingeval van overlijden?
In geval van overlijden volgen we de instructies van de erfgenamen. De erfgenamen kunnen kiezen om de bon te verkopen of om deze aan te houden op eigen naam.
https://www.debtagency.be/nl/productsbeinfo
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer: