Staatsbons 2023
TIP
Gebruik de spaargids tools effectenrekening vergelijken
- private banking
Re: Staatsbons 2023
Ik heb gelezen dat de rente bij de volgende inschrijving nog zou kunnen stijgen? Wat denken jullie?
Hoe verloopt de betaling? Ik zou willen intekenen, met geld dat maar vrijkomt op 1 maart.koenvhaver schreef: ↑23 februari 2023, 21:03 Heb zonet de inschrijving gedaan via de dienst van de grootboeken. Wat is je vraag?
Je moet voor 3 maart betalen met de gegevens die je in een mail ontvangt.
De rente op een driejarige staatsobligatie is momenteel 2.84%. Waarom zou je dan op deze staatsbon intekenen? Ik snap hier de logica niet echt van eerlijk gezegd, je kan elders meer rendement halen terwijl je risico identiek is?
Omdat dat een stuk moeilijker is. Het klopt inderdaad dat OLO’s vaak iets interessanter zijn, maar die hebben simpelweg een ander doelpubliek. Staatsbons zijn er vooral om via banken gepromoot te worden (die ontvangen daar ook een vergoeding voor).
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Waar volgen of vinden jullie deze Belgische OLO's?
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Ok; maar hoe kan je de uitstaande Belgische OLO's met isin-code terugvinden voor een eventuele aankoop?
https://www.debtagency.be/sites/default ... m_olos.pdfcostaadeje schreef: ↑24 februari 2023, 09:47Ok; maar hoe kan je de uitstaande Belgische OLO's met isin-code terugvinden voor een eventuele aankoop?
-
- Verbannen Gebruiker
Bij Bolero zoek je op Belgium. Dan zie je er veel. Je kunt ze niet allemaal direct aankopen in Bolero. Maar je kunt ze laten toevoegen.costaadeje schreef: ↑24 februari 2023, 09:47Ok; maar hoe kan je de uitstaande Belgische OLO's met isin-code terugvinden voor een eventuele aankoop?
Deze zijn zeker al direct koopbaar bij Bolero. Ze zijn interessant door de zeer lage coupon.
- Belgium 2021-2031 0%, BE0000352618
- Belgium 2020-2027 0%, BE0000351602
Je hebt netto 1% meer dan bij de nieuwe staatsbon.
Ik zie dat je deze zowel via Frankfurt als op Brussel kan aankopen. Wat zijn de voor-nadelen?
Zou momenteel een rendement geven van 2,859%.
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Ja maar met nul-coupons moet je opletten met de uitgifteprijs. Vaak is die lager dan 100% en daar betaal je op het einde van de rit RV op.
Ik ben geen klant bij bolero, dus ik zal via de website van Federaal Agentschap van de Schuld moeten kijken.
Ik ben geen klant bij bolero, dus ik zal via de website van Federaal Agentschap van de Schuld moeten kijken.