Staatsbons 2023
TIP
Gebruik de spaargids tools effectenrekening vergelijken
- private banking
Staatsbons 2023
De coupons van de Staatsbons die op 4 maart 2023 eerstkomende zullen worden uitgegeven, zijn vastgesteld als volgt:
- Staatsbon op 3 jaar: 2.60 %
- Staatsbon op 10 jaar: 3.00 %
Voor deze Staatsbons is de uitgifteprijs vastgesteld tegen 100.00 % van de nominale waarde.
De inschrijvingsperiode loopt van donderdag 23 februari 2023 tot en met vrijdag 3 maart 2023, met betaling op maandag 6 maart 2023.
Voor deze Staatsbons is de uitgifteprijs vastgesteld tegen 100.00 % van de nominale waarde.
De inschrijvingsperiode loopt van donderdag 23 februari 2023 tot en met vrijdag 3 maart 2023, met betaling op maandag 6 maart 2023.
Re: Staatsbons 2023
kunnen deze ook los van een bank worden aangekocht om eventuele kosten te vermijden?
Ik lees hier via de Grootboeken, maar heb hier geen ervaring mee, ik kan dit gewoon online als particulier doen?
Is er dan een voordeel om het via een financiele instelling te doen?
Ik lees hier via de Grootboeken, maar heb hier geen ervaring mee, ik kan dit gewoon online als particulier doen?
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Dat kan inderdaad gewoon via https://eservices.minfin.fgov.be/gbgl/e ... rofile.jsf (vanaf de startdatum).EXAGO schreef: ↑21 februari 2023, 13:31 kunnen deze ook los van een bank worden aangekocht om eventuele kosten te vermijden?
Ik denk niet dat het echt een voordeel heeft om een aankoop bij een financiële instelling te doen, behalve dan dat alle (eventuele) effecten samen staan.
Ik koop ze online via de Dienst van de Grootboeken omdat het bij KBC niet online kán. Daar moet je een afspraak op kantoor maken.
Dit is een betere link: https://www.debtagency.be/nl/productsbesouscription
Dit is een betere link: https://www.debtagency.be/nl/productsbesouscription
Mijn link ging onmiddellijk naar de website om in te tekenen, maar voor meer informatie kijk je inderdaad beter daar.Yaris schreef: ↑21 februari 2023, 14:07 Dit is een betere link: https://www.debtagency.be/nl/productsbesouscription
Jammer dat ze deze keer geen looptijd van vijf jaar aanbieden. Dat is voor mij de ideale looptijd van een staatsbon. Nu moet ik die van drie jaar nemen. Tien jaar is te lang.
Ik denk dat dat vooral te maken heeft met de rentestructuur dezer dagen. De marktrente (voor OLO's) op 3 en 5 jaar is ongeveer gelijk, waardoor men waarschijnlijk dacht dat slechts weinig mensen dan voor 5 jaar zouden kiezen.
Is dit bruto of netto? Wat wordt er eventueel nog afgehouden?
Is dit bruto of netto? Wat wordt er eventueel nog afgehouden?
-
- Hero Member
- Contacteer:
Als je daarvoor zo lang je centen moet missen...
Het zijn marktconforme rentes.Orakel van Brakel schreef: ↑21 februari 2023, 18:54 Als je daarvoor zo lang je centen moet missen...
BE0000351602, Als je deze koopt, dan heb je netto meer dan 3,5%. Looptijd is 4,5 jaar. Dat is bijna het dubbele van die 3-jarige staatsbon. Om nog maar te zwijgen over die 10-jarige bon. Voor velen blijft het gemak primeren op de opbrengst. 't Ja.
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Die "yield price", is dit dan wat die obligatie vanaf nu nog elk jaar zal opbrengen tot aan de vervaldag? Bruto?
Bij Bolero zie ik voor deze obligatie staan: rendement: 2,81%. Welke is nu correct?
Bij Bolero zie ik voor deze obligatie staan: rendement: 2,81%. Welke is nu correct?