Start Beleggerscompetitie 2010
TIP
Re: Start Beleggerscompetitie 2010
Ik sta op 7.67 %. Toch verbaasd dat het zo goed ging. Spijtig dat ik dit niet in het echt gedaan heb. Ik heb volledig op gevoel en pijltje piek gespeeld.
Mij is het een raadsel dat de besten elke dag zo hoog kunnen scoren.
Ik zou hun beleggingen graag eens inzien. Wordt dat ergens gepubliceerd ?
.
Mij is het een raadsel dat de besten elke dag zo hoog kunnen scoren.
Ik zou hun beleggingen graag eens inzien. Wordt dat ergens gepubliceerd ?
.
Ik heb het al een tijdje opgegeven. Dit spel is net iets te onrealistisch voor mij. Ik hou mij liever bezig met mijn echte beleggingen (op lange termijn)
JurgenG schreef:Ik heb het al een tijdje opgegeven. Dit spel is net iets te onrealistisch voor mij. Ik hou mij liever bezig met mijn echte beleggingen (op lange termijn)
Inderdaad ik geef zo een virtueel spel meestal ook heel vlug op omdat er totaal andere doelstellingen zijn dan echt geld beleggen op lange termijn.
Voor sommige kan spel de bedoeling hebben om het min of meer te winnen, en dan moet je werkelijk heel risicovolle beslissingen nemen. Ik vraag mij soms af er zijn die zich op die beleggerscompetie onder verschillende namen aanmelden en zo hun kansen verhogen.
Voor anderen is het dan weer een heel leerzame competitie
-
- Jr. Member
- Contacteer:
volgens het reglement mag men zich maar een keer inschrijven, vroeger was dit anders.paul schreef:JurgenG schreef:Ik heb het al een tijdje opgegeven. Dit spel is net iets te onrealistisch voor mij. Ik hou mij liever bezig met mijn echte beleggingen (op lange termijn)
Inderdaad ik geef zo een virtueel spel meestal ook heel vlug op omdat er totaal andere doelstellingen zijn dan echt geld beleggen op lange termijn.
Voor sommige kan spel de bedoeling hebben om het min of meer te winnen, en dan moet je werkelijk heel risicovolle beslissingen nemen. Ik vraag mij soms af er zijn die zich op die beleggerscompetie onder verschillende namen aanmelden en zo hun kansen verhogen.
Voor anderen is het dan weer een heel leerzame competitie
mijn doelstellingen "in real live" zijn het behalen van een voldoende positieve return op lange termijn zonder wakker te liggen omdat mijn risico te groot word. Dit wil niet zeggen dat ik niet een met een portefeuille kan zitten waar andere mensen wel niet van kunnen slapen, mijn perceptie van veilig is de graadmeter.
Dus in een omgeving waar men op zo vlug mogelijk zoveel mogelijk winst moet mikken schoor ik slecht.
voor het spel heb ik bewust een volatiele portefeuille gekozen om te leren winsten te nemen.
ING, fortis en credit agricole zijn zo eind vorige week met gemiddeld 11% winst verkocht. IRL zou ik winsten laten doorlopen omdat ik een langere horizon heb
Hmm, ik heb de laatste dagen enkele trackers aangekocht, maar het valt me op dat ze zich wat anders gedragen, enfin het duurt langer voor de order door gaat (minder verhandelt misschien?). Maar het vreemdste vind ik wel dat, wanneer ik een inkoopprijs opgeef die hoger ligt dan de koers, de order er vaak toch niet door gaat doorheen de dag ("uw limiet is nog niet bereikt"). Kan iemand me hier even de logica van toelichten a.u.b.? Ik was van de veronderstelling dat, zolang je limietprijs voor de order boven de koers ligt, het order wel zou uitgevoerd worden?
welke tracker ? ISIN ?phase schreef:Hmm, ik heb de laatste dagen enkele trackers aangekocht, maar het valt me op dat ze zich wat anders gedragen, enfin het duurt langer voor de order door gaat (minder verhandelt misschien?). Maar het vreemdste vind ik wel dat, wanneer ik een inkoopprijs opgeef die hoger ligt dan de koers, de order er vaak toch niet door gaat doorheen de dag ("uw limiet is nog niet bereikt"). Kan iemand me hier even de logica van toelichten a.u.b.? Ik was van de veronderstelling dat, zolang je limietprijs voor de order boven de koers ligt, het order wel zou uitgevoerd worden?
Het gaat (voorlopig nog) om deze twee:
DBX EM EMEA LU0292109005 - XEA
DBX EM ASIA LU0292107991 - XAS
De voorbije dagen meende ik hetzelfde te hebben met onderstaande, maar die zijn er wel door intussen:
DBX EM LATAM LU0292108619 - XLA
LYXOR ETF BRAZIL FR0010408799 - RIO
De voorbije dagen meende ik hetzelfde te hebben met onderstaande, maar die zijn er wel door intussen:
DBX EM LATAM LU0292108619 - XLA
LYXOR ETF BRAZIL FR0010408799 - RIO
Deze trackers zijn bijzonder illiquide op Euronext. Of koop je die via een andere beurs ?phase schreef:Het gaat (voorlopig nog) om deze twee:
Ben je zeker dat je biedprijs (bid) hoger is dan de laatprijs(ask) en dat jou aantal kleiner is dan het aanbod aan die laatprijs ?
Ik zou toch oppassen met illiquide trackers.
Neenee, ik bedoel dus op de beleggerscompetitie, niet op de echte beurs.
Bedankt voor de verduidelijking, ik vond het maar vreemd dat er de opmerking "limietprijs nog niet bereikt" verscheen i.p.v. "dit effect werd nog niet voldoende verhandeld".
Ik stel de prijs enkele tientallen eurocenten naar boven, bovenop de huidig weergegeven koers, bij wijze van "uitvoeringsmarge".

Ik stel de prijs enkele tientallen eurocenten naar boven, bovenop de huidig weergegeven koers, bij wijze van "uitvoeringsmarge".
Ofwel neem ik toch de marge gewoon te klein, het is me wel opgevallen dat voorgenoemde trackers nogal schommelen in waarde en ik heb momenteel niet vaak de kans om het platform te raadplegen tijdens de office hours (n.a.v. omgekeerd bioritme). 

ok, vond het al een beetje vreemd in deze topic
Vergeet dat ik iets gezegd heb.

Vergeet dat ik iets gezegd heb.
-
- Jr. Member
- Contacteer:
ik had redelijk goed verkocht maar ben te vlug terug ingestapt. Resultaat de laatste weken hebben mijn winst herleid tot ong.2% en ik heb maar 2 aandelen meer die op winst staan. Een geluk dat nbb op het laatste een stukje herpakte.
het zit erop. Maar ik heb niet echt actief "gespeeld". Gewoon in het begin alles gekocht en laten staan tot het einde. Op mijn hoogtepunt had ik toch een een rendement van 11,5%. Ik geloof dat ik nu - 2% sta of licht positief. Als je nu inlogd, krijg hetvolgende te zien:
De Nationale Beleggerscompetitie 2008 zit er op. Momenteel worden de resultaten gecontroleerd door de wedstrijdorganisatie. De definitieve uitslag wordt volgende week bekend gemaakt. De winnaars zullen persoonlijk gecontacteerd worden.
De Cashredactie
Hamai ze lopen een "beetje" (een kleine 2 jaar) achter.
Maar het was toch leuk.
De Nationale Beleggerscompetitie 2008 zit er op. Momenteel worden de resultaten gecontroleerd door de wedstrijdorganisatie. De definitieve uitslag wordt volgende week bekend gemaakt. De winnaars zullen persoonlijk gecontacteerd worden.
De Cashredactie
Hamai ze lopen een "beetje" (een kleine 2 jaar) achter.
Maar het was toch leuk.
Hier van hetzelfde, ik heb de tijd niet gehad om echt actief te spelen. Uiteindelijk ben ik licht negatief geëindigd door de bankaandelen. Vorige jaren had ik steeds een mooie uitslag (top 1000), maar ja toen had ik veel meer tijd
Al bij al valt het dan nog wel mee dit jaar (we moeten doen zoals de politiekers he, alles altijd positief zien
)

vaganzza[at]spaargids[punt]be
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Ga naar "Spaarrekeningen", je vindt de topics steeds (bijna) bovenaan de lijst!
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Ga naar "Spaarrekeningen", je vindt de topics steeds (bijna) bovenaan de lijst!
Jammer dat wij alleen toegang hebben naar big caps.Vaganzza schreef:Hier van hetzelfde, ik heb de tijd niet gehad om echt actief te spelen. Uiteindelijk ben ik licht negatief geëindigd door de bankaandelen. Vorige jaren had ik steeds een mooie uitslag (top 1000), maar ja toen had ik veel meer tijdAl bij al valt het dan nog wel mee dit jaar (we moeten doen zoals de politiekers he, alles altijd positief zien
)