Step spaarrekening Beobank
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
Step spaarrekening Beobank
Ik zag niet onmiddellijk dat er voor deze rekening al een afzonderlijk onderwerp liep, wel vermelding bij andere spaarrekeningen. Mijn excuses mocht ik het onderwerp ontdubbelen.
Vandaag heb ik deze rekening geopend.
Ik was ook van plan geen zichtrekening van Beobank te nemen.
Je kan immers perfect rechtstreeks van een zichtrekening van een andere bank overschrijven naar de beobank spaarrekening.
MAAR het is niet mogelijk een tegenrekening van een andere bank er aan te koppelen.
M.a.w. als je geen zichtrekening van beobank hebt, is het onmogelijk je geld van de spaarrekening te halen
Je moet dus de gratis GO zichtrekening er bij nemen.
Mogelijks moet je er expliciet om vragen ...
Je kan immers perfect rechtstreeks van een zichtrekening van een andere bank overschrijven naar de beobank spaarrekening.
MAAR het is niet mogelijk een tegenrekening van een andere bank er aan te koppelen.
M.a.w. als je geen zichtrekening van beobank hebt, is het onmogelijk je geld van de spaarrekening te halen
Re: Step spaarrekening Beobank
Ben je wel zeker dat het niet zoals bij andere banken werkt ?
Als je geen tegenrekening opent bij dezelfde bank gaan ze voor een afhaling een tijdelijke rekening openen of ze werken via een rekening die het kantoor daarvoor speciaal aanhoudt.
Als je geen tegenrekening opent bij dezelfde bank gaan ze voor een afhaling een tijdelijke rekening openen of ze werken via een rekening die het kantoor daarvoor speciaal aanhoudt.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Ja wellicht had ik te eerlijke bankbediende ...
Als de bankbediende dan nog een GO heeft geopend valt het nog mee.
Die is namelijk gratis
Die is namelijk gratis
Yes, dit stelde ik in de opstart van deze topic voor.
Maar wou deze constructie hier melden, gezien ze bijzonder vreemd is.
Als de bankbediende zich van de domme houdt, schrijft je dus geld over naar Beo en zit het daar vast.
De spaarrekening alleen zorgt voor éénrichtingsverkeer: enkel naar de spaarrekening.
Ik zou dat eens navragen op de helpdesk van Beobank. Die zijn niet slechter dan die van een andere bank,
Zij kunnen misschien zeggen hoe het zeker zit.
Ik heb van een bediende of kantoorhouder al vaker gezwets gehoord dat als waarheid door hen werd verkondigd.
Het kan zo zijn hoor... ik zou het gewoon even dubbel controleren.
Zij kunnen misschien zeggen hoe het zeker zit.
Ik heb van een bediende of kantoorhouder al vaker gezwets gehoord dat als waarheid door hen werd verkondigd.
Het kan zo zijn hoor... ik zou het gewoon even dubbel controleren.
ik heb mij Go-rekening al, het is dan voor de anderen die nog een Step Up willen openen
Als je de GO niet wil of wou : Je kan een rekening openen maar ook sluiten. Beiden zullen wel gratis zijn,
En in het andere geval : Veel plezier met beide en nog een langdurige, vruchtbare hoge intrest gewenst op de Step up.
En in het andere geval : Veel plezier met beide en nog een langdurige, vruchtbare hoge intrest gewenst op de Step up.
Als je enkel een spaarrekening hebt,kun je wel vandaar uit overschrijven. Ze doen dan een tijdelijke zichtrekening open, voeren de transactie uit, en die tijdelijke wordt direct terug afgesloten. Je zal dan wel naar het kantoor moeten gaan denk ik, weet niet of ze dat online kunnen. Het enige voordeel is dat je dan geen betalende zichtrekening moet moet hebben.tomd schreef: ↑5 december 2018, 20:40 Ik zag niet onmiddellijk dat er voor deze rekening al een afzonderlijk onderwerp liep, wel vermelding bij andere spaarrekeningen. Mijn excuses mocht ik het onderwerp ontdubbelen.
M.a.w. als je geen zichtrekening van beobank hebt, is het onmogelijk je geld van de spaarrekening te halen![]()
ja Ludo dan moet je inderdaad naar een kantoor, maar men legde mij ook uit dat het openen van die tijdelijke zichtrekening dan gekoppeld is aan het afsluiten van je spaarrrekening.
daarom maar voor de gratis GO zichtrekening gegaan.
daarom maar voor de gratis GO zichtrekening gegaan.
Ik heb 3 maand geleden deze rekening geopend bij beobank en reeds 3 stortingen gedaan.
Bij opening zij de bankbediende mij dat ik geen online abonnement kon krijgen omdat ik dan een zichtrekening met loonstorting moest hebben
Ik ging dus elke maand een afschrift ontvangen met de storting van de vorige maand, maar dat is dus nog niet het geval geweest.
Zijn er mensen die dit erkennen? Ik vind het zo raar dat je geen online abo zou kunnen krijgen omdat je enkel een spaarrekening hebt.. bij andere banken was dit nooit een probleem..
Bij opening zij de bankbediende mij dat ik geen online abonnement kon krijgen omdat ik dan een zichtrekening met loonstorting moest hebben
Ik ging dus elke maand een afschrift ontvangen met de storting van de vorige maand, maar dat is dus nog niet het geval geweest.
Zijn er mensen die dit erkennen? Ik vind het zo raar dat je geen online abo zou kunnen krijgen omdat je enkel een spaarrekening hebt.. bij andere banken was dit nooit een probleem..
Bel hun helpdesk eens met de vraag hoe je een online abonnement kan opzetten.
Heeft volgens mij niets met een loondomiciliering te maken.
Wat soms / vaak wel het geval is : je hebt er een zichtrekening voor nodig maar Beobank heeft ook gratis zichtrekeningen.
Persoonlijk zou ik niets storten op een rekening als ik het saldo ervan niet kan zien of kennen.
Breng het even in orde, dan werkt het voor de rest van je dagen waarschijnlijk prima.
Heeft volgens mij niets met een loondomiciliering te maken.
Wat soms / vaak wel het geval is : je hebt er een zichtrekening voor nodig maar Beobank heeft ook gratis zichtrekeningen.
Persoonlijk zou ik niets storten op een rekening als ik het saldo ervan niet kan zien of kennen.
Breng het even in orde, dan werkt het voor de rest van je dagen waarschijnlijk prima.
-
anonymous
Ik denk toch dat sommige bedienden bij de banken echt zelf niet weten hoe hun producten in elkaar zitten.Petta schreef: ↑2 januari 2019, 10:16 Ik heb 3 maand geleden deze rekening geopend bij beobank en reeds 3 stortingen gedaan.
Bij opening zij de bankbediende mij dat ik geen online abonnement kon krijgen omdat ik dan een zichtrekening met loonstorting moest hebben![]()
Wij (2 volwassenen en twee meerderjarige kinderen) hebben elke een step-up bij Beobank. We hebben ook allemaal een tak 21 horizon. Niemand heeft een zichtrekening bij Beo. Toch hebben we allemaal een online abonnement en kunnen we perfect de rekeningstanden controleren. We krijgen ook afschriften thuis (gratis).
Wat je wel niet kan zonder zichtrekening is de app op uw smartphone installeren want dit moet je bevestigen met een bankkaart en kaartlezer. Misschien dat de bediende dat bedoelde maar een internet abo is dus perfect mogelijk zonder zichtrekening of het zou wel heel onlangs moeten veranderd zijn want mijn kinderen hun Beo abo dateert van midden 2018.
Beobank wijkt daar inderdaad vlot af van de middelmaat. Ik heb alleen een kredietkaart en heb online bankieren bij hen... EN zelfs de app op de telefoon.
Hoe ik die bevestigd heb ooit ... pfffff... vergeten. Het lijkt me dezelfde app te zijn dan voor iemand met een zichtrekening.
Hoe ik die bevestigd heb ooit ... pfffff... vergeten. Het lijkt me dezelfde app te zijn dan voor iemand met een zichtrekening.
Kan je hier ineens een groot bedrag op storten + recurrent maandelijks sparen of begin je van 0 & krijg je interest op de doorlopende stortingen?
Zou de eerste keer zijn dat ik met dergelijke voorwaarde zou werken, vandaar de vraag
Zou de eerste keer zijn dat ik met dergelijke voorwaarde zou werken, vandaar de vraag