Storten pensioensparen Keytrade Bank
TIP
Gebruik onze vergelijkers pensioensparen via verzekering
- pensioensparen via fonds
Storten pensioensparen Keytrade Bank
Hoe kan ik een storting uitvoeren voor mijn pensioensparen bij Keytrade Bank?
Als ik op mijn pensioenspaarrekening klik zie ik niks staan om op te klikken zodat ik dat kan uitvoeren er staat vermeld dat het max. bedrag dat ik kan storten voor 2019 980 euro bedraagt. Normaal moet je toch de keuze hebben tussen 2 bedragen? Vorig jaar kon ik die keuze maken en mijn storting zonder problemen uitvoeren. Mocht dat al van belang zijn het pensioenspaarfonds is van het vroegere Rabobank.be afkomstig ( overgenomen door Keytrade Bank een paar jaar geleden. Alvast bedankt voor de hulp.
Als ik op mijn pensioenspaarrekening klik zie ik niks staan om op te klikken zodat ik dat kan uitvoeren er staat vermeld dat het max. bedrag dat ik kan storten voor 2019 980 euro bedraagt. Normaal moet je toch de keuze hebben tussen 2 bedragen? Vorig jaar kon ik die keuze maken en mijn storting zonder problemen uitvoeren. Mocht dat al van belang zijn het pensioenspaarfonds is van het vroegere Rabobank.be afkomstig ( overgenomen door Keytrade Bank een paar jaar geleden. Alvast bedankt voor de hulp.
Re: Storten pensioensparen Keytrade Bank
Naar de details van je pensioenfonds gaan en dan klikken op beheren rechtsboven.
Dan heb je de mogelijkheid om een storting te doen en de keuze om het max bedrag te verhogen tot 1260 euro.
Dan heb je de mogelijkheid om een storting te doen en de keuze om het max bedrag te verhogen tot 1260 euro.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Aha van harte dank ik ga meteen eens kijken.
Waarom pas nu de storting.
Januari 2019 was het moment dit jaar.
Estate Guru believer.
Ja zou beter geweest zijn nu dat we zien dat de beurzen sinds dan flink gestegen zijn maar dat kunnen we niet weten he tenzij het om één of andere reden toch interessanter is om in januari te storten, ik hoor het graag.
Het "meerendeel" van de jaren stijgt de beurs tijdens een calenderjaar. Hoe vroeger op het jaar dat je belegt hoe meer kans je hebt om deze stijging mee te nemen. Indien je het geld hebt kun je dus best zo vroeg mogelijk beleggen.
Bijkomend; op het einde van het pensioensparen berekent de staat een "eindbelasting". Dit word gedaan op een fictief rendement van 4,75% per kalenderjaar. Onafhankelijk of je gestort hebt op 1/1 of 31/12, je zal belast worden op een rendement van 4.75% voor het kalenderjaar.
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Weer iets bijgeleerd, ik zal volgend jaar mijn storting dan maar in januari uitvoeren, bedankt voor de info.
Nu gaat ge van het ene uiterste naar het andere.
Nu hoe zoiets op te lossen bvb elke maand zelfde som investeren.
Bij hoge beurs koopt u dan weinig , bij lage beurs koopt u dan meer deelbewijzen.
en bvb niet vergeten bij dip het resterende bedrag voor het jaar ineens te investeren.
Als vb jan febr maart normale bedrag bij deftige dip in april dan het resterende jaar bedrag die maand.
En ja dit kost enkele minuutjes per maand van uw tijd om aan te besteden.
Maar gedurende jaren dit systeem toepassen zou wel eens een mooie meer opbrengst aan het einde van de rit kunnen opleveren.
Estate Guru believer.
Dat lijkt me beter, is inderdaad een kleine moeite doe ik het in de toekomst gewoon zo, bedankt.
Bij Keytrade kun je ook een opdracht ingeven om automatisch maandelijks te storten. Op de 10e van de maand wordt het nodige bedrag dan van je zichtrekening afgehouden. Ook bij die "Beheren"-knop dacht ik.