Stortingen in contant
TIP
Gebruik de spaargids tools gratis zichtrekeningen
- Simulator zichtrekeningen
Re: Stortingen in contant
belastingfraude verjaart niet meer
https://www.bespaarbelastingen.be/belas ... aart-niet/
men kan er soms belang bij hebben om levenslang bepaalde documenten ivm financiele verrichtingen te bewaren
https://www.bespaarbelastingen.be/belas ... aart-niet/
men kan er soms belang bij hebben om levenslang bepaalde documenten ivm financiele verrichtingen te bewaren
-
anonymous8
Uiteraard hebben de overheden er baat bij om nog zo weinig mogelijk cash te laten gebruiken, controleer, controleer en controleer.
Roverheden
Sorry hoor zwembad maar als ge al uw zwart geld niet kunt uitgeven door er 50k door te jagen dan ben je voor mij echt wel een crimineel hoor. Ik ken "de Belg" en ik kan gerust tegen een beetje zwart maar ge moet nu ook niet overdrijven. En dan nu maar premies binnenhalen betaald met belastinggeld... Gij zijt er zo ene waarschijnlijk.zwembad schreef: ↑18 oktober 2020, 17:55 Maar hoeveel cash geld kan je uitgeven in winkels en zo: supermarkt, kleding, schoenen, parfum, drankhandel, bakker, beenhouwer, doe-het-zelf, elektro, restaurant? Probeer eens week na week 1000 euro per week. Dan kan je 50K per jaar witwassen. Dan toch maar naar Macau.
Iemand ooit al bij stil gestaan bij het feit dat als ge uw kleinschalig persoonlijk gefoefel probeert te rechtvaardigen met café-boutades genre "roverheid", dat ge daarmee in de praktijk ook het grootschalig gefoefel van de elites rechtvaardigt?
Terzijde: dat is een van de redenen waarom veel van dat linkse activisme genre "Oh nee de politie heeft een [zwarte/moslim/drugsverslaafde/transseksueel/dakloze] doodgeschoten, schande! Revolutie!" uiteindelijk nooit aanslaat bij het normale deel van de bevolking. Na een tijdje blijkt bijna altijd dat het "slachtoffer" in kwestie handelingen stelde op basis waarvan hij of zij verdiende gedood te worden, of behandeld te worden op een manier die tot de dood leidde. Zo recentelijk ook met Saint George Floyd, de nieuwste heilige van de extreem-linkse kerkgemeente.
Maar het blijft een feit dat als ge tolerantie eist voor uw persoonlijke corruptie, ge ook nooit van de samenleving gaat kunnen eisen dat ze de grootschalige corruptie van de elites gaat aanpakken.
Terzijde: dat is een van de redenen waarom veel van dat linkse activisme genre "Oh nee de politie heeft een [zwarte/moslim/drugsverslaafde/transseksueel/dakloze] doodgeschoten, schande! Revolutie!" uiteindelijk nooit aanslaat bij het normale deel van de bevolking. Na een tijdje blijkt bijna altijd dat het "slachtoffer" in kwestie handelingen stelde op basis waarvan hij of zij verdiende gedood te worden, of behandeld te worden op een manier die tot de dood leidde. Zo recentelijk ook met Saint George Floyd, de nieuwste heilige van de extreem-linkse kerkgemeente.
Maar het blijft een feit dat als ge tolerantie eist voor uw persoonlijke corruptie, ge ook nooit van de samenleving gaat kunnen eisen dat ze de grootschalige corruptie van de elites gaat aanpakken.
De “elite” die op grote schaal foefelt en de overheid zijn overlappende begrippen.
Was hypothetisch bedoeld, ik heb geen zwart geld. Ging over de 'grote som' van TS.Barryke schreef: ↑18 oktober 2020, 21:06Sorry hoor zwembad maar als ge al uw zwart geld niet kunt uitgeven door er 50k door te jagen dan ben je voor mij echt wel een crimineel hoor. Ik ken "de Belg" en ik kan gerust tegen een beetje zwart maar ge moet nu ook niet overdrijven. En dan nu maar premies binnenhalen betaald met belastinggeld... Gij zijt er zo ene waarschijnlijk.zwembad schreef: ↑18 oktober 2020, 17:55 Maar hoeveel cash geld kan je uitgeven in winkels en zo: supermarkt, kleding, schoenen, parfum, drankhandel, bakker, beenhouwer, doe-het-zelf, elektro, restaurant? Probeer eens week na week 1000 euro per week. Dan kan je 50K per jaar witwassen. Dan toch maar naar Macau.
-
anonymous8
-
fropskottel
- Hero Member

- Contacteer:
Correct. Ik denk niet dat ik daarmee grote geheimen verklap. Wikipedia geeft veel duidelijker en vollediger voorbeelden: https://en.wikipedia.org/wiki/Money_laundering .
Ik kan me trouwens heel goed complexe situaties voorstellen waarin je tegen wil en dank in het bezit komt van geld waarvan je niet eens weet of het wit, grijs of zwart is. Wat bijvoorbeeld als je demente vader plots met een schoendoos vol briefjes van 500€ komt aanzetten? Dat kan perfect legaal verkregen en belast zijn - of niet uiteraard. Je pa kan het niet meer zeggen. Wat doe je dan?
Als je het écht niet weet, no problem. Weet je het wel en is het zwart, dan sta je voor een heel moeilijk dilemma. Tot op vandaag kan je regulariseren denk ik. Ze gingen hier echter een einde aan maken binnenkort. Wat je dan moet doen, weet ik niet. Opstoken zeker? Ah neen, dat mag ook niet. Iemand?fropskottel schreef: ↑20 oktober 2020, 23:59
Ik kan me trouwens heel goed complexe situaties voorstellen waarin je tegen wil en dank in het bezit komt van geld waarvan je niet eens weet of het wit, grijs of zwart is. Wat bijvoorbeeld als je demente vader plots met een schoendoos vol briefjes van 500€ komt aanzetten? Dat kan perfect legaal verkregen en belast zijn - of niet uiteraard. Je pa kan het niet meer zeggen. Wat doe je dan?
-
anonymous9
Ik denk dat de "allerlaatste" regularisatie net achter de rug is. Nu wachten op de zoveelste "aller-allerlaatste" regularisatie.
Dat is zoiets als de laatste match van Kim Clijsters dus?