SUV keuze ...
-
- Newbie
- Contacteer:
SUV keuze ...
Hi allen,
Ik rij momenteel met een Renault Captur 2018 benzine. Ik wens over te schakelen naar een grotere SUV, bij voorkeur merken Audi, BMW of Volkswagen.
Kunnen jullie mij advies geven voor een grotere SUV (moet geen mastodont zijn) waarmee ik dagelijks ca. 20 k zal rijden, en 2x jaarlijks een 1400 kilometer.
Ik ben zelfstandige (is er eigenlijk naar fiscaal voordeel een probleem met dag inschrijving ... als dat nog bestaat)?
Mercikes!
Ik rij momenteel met een Renault Captur 2018 benzine. Ik wens over te schakelen naar een grotere SUV, bij voorkeur merken Audi, BMW of Volkswagen.
Kunnen jullie mij advies geven voor een grotere SUV (moet geen mastodont zijn) waarmee ik dagelijks ca. 20 k zal rijden, en 2x jaarlijks een 1400 kilometer.
Ik ben zelfstandige (is er eigenlijk naar fiscaal voordeel een probleem met dag inschrijving ... als dat nog bestaat)?
Mercikes!
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Re: SUV keuze ...
Uw vraag is dus: "Ik ben zelfstandige ?"Medic100112 schreef: ↑20 september 2022, 14:30 Hi allen,
Mercikes!
Mijn antwoord is dan: "geen idee"
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Tesla model 3 , indien het echt een bestelwagenachtige moet zijn Tesla model Y. Zeker niets van de VW groep wegens de mindere kwaliteit en de extreem dure onderhoudskosten bij de dealers.
Om 20k per dag te rijden koop je beter een E-MTB van Rotwild, Flyer etc
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Wat is er mis met een RAM ? Ff gas geven en 20km verder kan je gaan tanken. Ofwel ga je voor SUV en ga je all in, ofwel ga je voor een ander type auto. Als 20km per dag je woon/werk verkeer is denk ik dat een elektrische fiets of speedpedelec ook een optie is.
Misschien is het meer zinvol om aan te geven wat je zoekt in die SUV …. Wat is de reden dat je een SUV wil ? In tijden dat benzine een aardige duit kost, parkingvakken in openbare parkings steeds smaller lijken te worden is het misschien zinvoller om een andere auto te kiezen.
Maar eerst dus ff achterhalen of je zelfstandige bent ….
Misschien is het meer zinvol om aan te geven wat je zoekt in die SUV …. Wat is de reden dat je een SUV wil ? In tijden dat benzine een aardige duit kost, parkingvakken in openbare parkings steeds smaller lijken te worden is het misschien zinvoller om een andere auto te kiezen.
Maar eerst dus ff achterhalen of je zelfstandige bent ….
Je noemt zelf de merken die je wil, zet de modellen op er rijtje en kijk wat je liefst ziet, ga naar de garage en maak een testrit. Uitrustingen en opties kan je bij alle merken kiezen zoals je zelf wil. Ik begrijp hier echt u vraag niet hoor.
Vraag je beter aan je boekhouder welke fiscale voordelen er voor zelfstandigen zijn bij aankoop van Lease wagen.. of andere, en welke voertuigen qua cilinderinhoud daarvoor in aanmerking komen..
Een fiscaal voordelige SUV met ontploffingsmotor, succes met je zoektocht denk ik dan.
Je zal volgens mij moeten uitkijken naar elektrische wagens. Veel van die zijn in SUV formaat, maar de merken die je opnoemt zijn verre van goedkoop in die klasse en niet noodzakelijk technisch beter dan andere merken.
Elektrische wagens hebben het landschap van de gekende automerken op reset gedrukt. Bepaalde merken zijn zich gaan heruitvinden en hebben soms wel eens stapje voor op Duitse topmerken. Ik zou voor een elektrische wagen vele malen liever in een Kia of Hyundai zitten dan een VW of Mercedes. Het waar voor je geld is een pak beter en technologisch zijn ze zelf superieur.
Dit gezegd zijnde, een wagen kopen (moet zelf niet elektrische zijn) is een ramp. Prijzen zijn aan het ontsporen en wachttermijnen lopen op tot 2 jaar en meer. Eventuele fiscale voordelen dat er vandaag zijn, zijn er mogelijk op de dag van de inschrijving van je nieuwe wagen niet meer. Misschien daarom de raad, blijf weg van ontploffingsmotoren / hybride.
Zo'n gevalletje heeft een kennis gehad. Zijn dikke hybride wagen was wat later beschikbaar gekomen en viel plots onder de nieuwe WLTP normen. Resultaat ipv een fiscaal voordelige inschrijving was die plots een heel stuk duurder.
Je zal volgens mij moeten uitkijken naar elektrische wagens. Veel van die zijn in SUV formaat, maar de merken die je opnoemt zijn verre van goedkoop in die klasse en niet noodzakelijk technisch beter dan andere merken.
Elektrische wagens hebben het landschap van de gekende automerken op reset gedrukt. Bepaalde merken zijn zich gaan heruitvinden en hebben soms wel eens stapje voor op Duitse topmerken. Ik zou voor een elektrische wagen vele malen liever in een Kia of Hyundai zitten dan een VW of Mercedes. Het waar voor je geld is een pak beter en technologisch zijn ze zelf superieur.
Dit gezegd zijnde, een wagen kopen (moet zelf niet elektrische zijn) is een ramp. Prijzen zijn aan het ontsporen en wachttermijnen lopen op tot 2 jaar en meer. Eventuele fiscale voordelen dat er vandaag zijn, zijn er mogelijk op de dag van de inschrijving van je nieuwe wagen niet meer. Misschien daarom de raad, blijf weg van ontploffingsmotoren / hybride.
Zo'n gevalletje heeft een kennis gehad. Zijn dikke hybride wagen was wat later beschikbaar gekomen en viel plots onder de nieuwe WLTP normen. Resultaat ipv een fiscaal voordelige inschrijving was die plots een heel stuk duurder.
Je rijdt nog geen 8.000 km per jaar. Je auto van 4 jaar oud is dus nog zo goed als nieuw. Is het het dan waard om een nieuwe te kopen, rekening houdende met wat in vorig bericht staat?
Aangezien het blijkbaar al vast staat dat het een SUV moet zijn komt alle hulp te laat.
"You need to buy the umbrella before it starts to rain."
Een Mazda CX-5; heeft als je wat uitkijkt qua versie alle mogelijke luxe en veiligheidsitems die je maar kan wensen.
Automaten van Mazda zijn niet top als dat een vereiste is, beetje verouderde 6-traps, maar de handbakken zijn top.
Motoren zijn zonder distributieriem maar met een onderhoudsvrije distributieketting die in de olie meedraait dus wel even er op letten dat alle onderhoud qua oliewissels tijdig is gedaan.
Automaten van Mazda zijn niet top als dat een vereiste is, beetje verouderde 6-traps, maar de handbakken zijn top.
Motoren zijn zonder distributieriem maar met een onderhoudsvrije distributieketting die in de olie meedraait dus wel even er op letten dat alle onderhoud qua oliewissels tijdig is gedaan.
20km. per dag . Het enige wat ik dan kan bedenken is een fiets. Enfin, ik leg meer af per dag en ik ga voor 20km. echt geen auto uithalen hoor.
En als je een Speedpedelec koopt is de kans groter dat je met je pedelec er nog eens sneller bent dan met een auto. Een collega van me woont in Brakel en werkt in Gent, zij doet er een uur over met de auto (tijdens de spits).
Haar vent doet het met een speedpedelec en staat thuis in 45min (komende van Destelbergen).
En als je een Speedpedelec koopt is de kans groter dat je met je pedelec er nog eens sneller bent dan met een auto. Een collega van me woont in Brakel en werkt in Gent, zij doet er een uur over met de auto (tijdens de spits).
Haar vent doet het met een speedpedelec en staat thuis in 45min (komende van Destelbergen).
In deze tijd van oorlog, energiecrisis en koopkrachtcrisis is het waanzin om zonder duidelijke reden een nog vrij nieuwe auto weg te willen doen om een andere gelijkaardige auto te kopen, zeker als er zo weinig afstand mee afgelegd wordt.
Een bestelwagenachtige , onaerodynamische , meer brandstofverbruikende SUV kopen om 20 km per dag te doen is inderdaad te gek voor woorden.
Wordt hier ook veel gebruikt om de klein mannen , die blijkbaar niet meer kunnen fietsen , naar school te brengen.
Wordt hier ook veel gebruikt om de klein mannen , die blijkbaar niet meer kunnen fietsen , naar school te brengen.
De ouders brengen hun kinderen met de auto naar de school omdat het zo gevaarlijk is met al die auto's aan de school.