Swrd
TIP
Swrd
Goedemorgen,
Ik zou graag beleggen in de etf’s van SWRD samen met EMIM
Nu had ik een vraag hierover.
Wat maakt het verschil als je nu
SWRD of IWDA koopt op de lange termijn (10jaar) Buiten dat ze van een andere emittent zijn en een verschillende beurstaks hebben volgen beiden dezelfde index.
Alvast bedankt.
Ik zou graag beleggen in de etf’s van SWRD samen met EMIM
Nu had ik een vraag hierover.
Wat maakt het verschil als je nu
SWRD of IWDA koopt op de lange termijn (10jaar) Buiten dat ze van een andere emittent zijn en een verschillende beurstaks hebben volgen beiden dezelfde index.
Alvast bedankt.
Re: Swrd
SWRD heeft een iets lagere kostenstructuur dus in principe zou deze IWDA moeten outperformen. Maar IWDA heeft meer volume en mogelijk iets meer inkomsten uit securities lending. Hierdoor is er nagenoeg geen verschil in de achteruitkijkspiegel. Voorwaarts lijkt het me logischer en beter om voor SWRD te kiezen.
74% aandelen, 16% obligaties, 10% cash
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Idd, mijn fout. Ik bedoelde de totale kostenpercentage (TER) is bij SWRD 0,12% en IWDA 0,20%.
Bedankt voor de antwoorden.
Mvg
Bedankt voor de antwoorden.
Mvg
Goedemorgen,
aangezien SWRD maar een laag volume heeft, heeft dit een gevolg op de lange termijn, of hoef je hier geen rekening mee te houden? zitten er soms nog andere addertjes onder het gras waar je rekening mee moet houden?
Mvg
aangezien SWRD maar een laag volume heeft, heeft dit een gevolg op de lange termijn, of hoef je hier geen rekening mee te houden? zitten er soms nog andere addertjes onder het gras waar je rekening mee moet houden?
Mvg
Laatst gewijzigd door Juris2014 op 16 februari 2023, 12:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Laag volume hoeft geen probleem te zijn. Er kan in de toekomst meer volume bijkomen.
Alleen... wanneer het niet aanslaat kan na x aantal jaar besloten worden de ETF af te sluiten.
SWRD is op anderhalf jaar tijd in fondsen onder beheer verdubbeld. Lijkt me dus een blijver voor State Street.
Als je IWDA op Euronext Amsterdam vergelijkt met SPPW op Xetra (dit is de ticket voor SWRD op die beurs), is het verschil in volume al een stuk kleiner.
Als je bijvoorbeeld voor € 1000 etf’s koopt die een zelfde index volgen bij emittent A en betaalt hiervoor €25/stuk (40stuks) of voor €1000 etf’s van emittent B en betaalt hiervoor €100/stuk (10stuks).
Maakt het aantal stuks die je bezit van een bepaald etf een verschil op het einde of hoe moet je dit juist bekijken?
Mvg
Maakt het aantal stuks die je bezit van een bepaald etf een verschil op het einde of hoe moet je dit juist bekijken?
Mvg
Dat maakt geen enkel verschil.Juris2014 schreef: ↑17 februari 2023, 08:53 Als je bijvoorbeeld voor € 1000 etf’s koopt die een zelfde index volgen bij emittent A en betaalt hiervoor €25/stuk (40stuks) of voor €1000 etf’s van emittent B en betaalt hiervoor €100/stuk (10stuks).
Mvg
Als ze dezelfde index volgen zullen ze dezelfde procentuele stijgingen/dalingen ondergaan.
Ik snap niet wat je bedoelt met "op het einde", op welk einde?
Met het einde bedoel ik als je ze uiteindelijk verkoopt.
Bedankt voor de info.
Bedankt voor de info.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Als je kosten niet afhangen van het aantal stuks (het normale geval), dan maakt dat geen verschil.Juris2014 schreef: ↑17 februari 2023, 08:53 Als je bijvoorbeeld voor € 1000 etf’s koopt die een zelfde index volgen bij emittent A en betaalt hiervoor €25/stuk (40stuks) of voor €1000 etf’s van emittent B en betaalt hiervoor €100/stuk (10stuks).
Laatst gewijzigd door EarthNvstr1 op 17 februari 2023, 23:10, 1 keer totaal gewijzigd.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Niet (SWRD) versus wel (IWDA) securities lending.
TER verschil werd al aangehaald. Samen met securities lending is het verschil vermoedelijk verwaarloosbaar.
IWDA is veel groter in size dan SWRD, maar is dan ook 10 jaar eerder gestart.
Edit: vgl. sinds start SWRD:
Merk op: er staan 2 lijnen op de grafiek!
Laatst gewijzigd door EarthNvstr1 op 18 februari 2023, 14:52, 2 keer totaal gewijzigd.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Hier wordt eigenlijk de size (grootte) bedoeld.
IWDA is zo'n 45 miljard € (gestart in 2009), SWRD is zo'n 2 miljard. € (gestart in 2019), maar IWDA is dus 10 jaar "ouder".
(zelf heb ik IMIE van SPDR, die is slechts 0,5 miljard € en gestart in 2011)
Iets anders is de liquiditeit op de beurs waar je de aandelen verhandelt. Dit is wat men meestal bedoelt met "volume".
Een laag volume op de beurs waar je handelt, kan zorgen voor een grotere spread waardoor je niet altijd aan de meest optimale prijs kan aan- of verkopen. Als er "voldoende" volume is, maakt dat weinig uit.
Laatst gewijzigd door EarthNvstr1 op 18 februari 2023, 14:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Bedankt,
In principe is het dan iets veiliger dat ze niet aan securities lending ivm faillissement etc.?
In principe is het dan iets veiliger dat ze niet aan securities lending ivm faillissement etc.?