Tak 21 patronale Starfix
TIP
Vergelijk alle tak 21 spaarverzekeringen en stap in aan laagste kosten TAK 21 vergelijken
Tak 21 patronale Starfix
Goedemiddag,
Is het aan te raden om bij te storten op een bestaand contract van patronale Starfix tak21 dat reeds 5 jaar bestaat of is het beter om een nieuw contract aan te gaan?
Is het aan te raden om bij te storten op een bestaand contract van patronale Starfix tak21 dat reeds 5 jaar bestaat of is het beter om een nieuw contract aan te gaan?
Re: Tak 21 patronale Starfix
Normaal begin je bij een tak21 die slechts 8 jaar loopt een nieuw contract, als het al zo lang loopt. Anders wordt de taks van 2% over te weinig jaren 'verdeeld'. MAAR Starfix-contracten zijn in principe levenslang, zodat dit hier niet echt speelt. Idem voor eventuele instapkosten.
Ik heb die vraag ook gesteld aan Futuria begin dit jaar en die hebben mij opgebeld en alles uitgelegd.
Stel hun dus deze vraag ook als je tenminste via Futuria werkt, dan heb je de juiste uitleg.
Ik dacht dat ze het zowiezo aanraden om een nieuw contract te starten.
Ik heb dus ook voor een nieuw contract gekozen, maar dat was voornamelijk omdat je bij Starfix ook een contract op naam van 2 verzekeringsnemers kan openen. (Wist ik vroeger niet). Op die manier vermijd je erfenisrechten als 1 van de partners overlijd. Het contract wordt dan immers overgedragen aan de langlevende partner.
Denk eraan als je in de toekomst geld wilt afhalen, je dit misschien niet wilt doen van het contract met de hoogste gegarandeerde rentevoet...daarom beter nieuw contract...
Nadeel nieuw contract is in dat geval, dat je dan weer 8 jaar moet wachten om dit voordelig te kunnen doen mbt belastingen.
Ik heb die vraag ook gesteld aan Futuria begin dit jaar en die hebben mij opgebeld en alles uitgelegd.
Stel hun dus deze vraag ook als je tenminste via Futuria werkt, dan heb je de juiste uitleg.
Ik dacht dat ze het zowiezo aanraden om een nieuw contract te starten.
Ik heb dus ook voor een nieuw contract gekozen, maar dat was voornamelijk omdat je bij Starfix ook een contract op naam van 2 verzekeringsnemers kan openen. (Wist ik vroeger niet). Op die manier vermijd je erfenisrechten als 1 van de partners overlijd. Het contract wordt dan immers overgedragen aan de langlevende partner.
Denk eraan als je in de toekomst geld wilt afhalen, je dit misschien niet wilt doen van het contract met de hoogste gegarandeerde rentevoet...daarom beter nieuw contract...
Nadeel nieuw contract is in dat geval, dat je dan weer 8 jaar moet wachten om dit voordelig te kunnen doen mbt belastingen.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
-
- Full Member
- Contacteer:
Is Starfix TAK 21 onderworpen aan een de wetgeving van het Belgisch recht? Want in feite is dit een TAK 21 die van oorsprong uit Luxemburg komt: Finamore nv.
Maw: moet de Starfix Tak 21 aangegeven worden als buitenlandse TAK 21 als je deze via Patronale Life hebt ondertekend en de gelden gestort naar Patronale Life in Brussel. Maar op de polis staat wel Finamore als makelaar zie ik?
Maw: moet de Starfix Tak 21 aangegeven worden als buitenlandse TAK 21 als je deze via Patronale Life hebt ondertekend en de gelden gestort naar Patronale Life in Brussel. Maar op de polis staat wel Finamore als makelaar zie ik?
Heb hem al jaren; nog nooit aangegeven als buitenlandse tak21; nog nooit hierover klachten gehad.
Wel ingetekend via Futuria. Maar wie de makelaar is, speelt volgens mij geen rol...
In de produktfiche lees ik:
bron: https://www.patronale-life.be/nl/levens ... 21/starfix
Wel ingetekend via Futuria. Maar wie de makelaar is, speelt volgens mij geen rol...
In de produktfiche lees ik:
Starfix is een verzekeringsproduct van Patronale Life NV, Belgische verzekeringsmaatschappij, Bischoffsheimlaan 33 1000 Brusse
Denk dat u zich teveel zorgen maakt. Lijkt mij 100% Belgisch volgens de info.Soort
Individueel levensverzekeringscontract van het type Tak 21 met een gegarandeerde rentevoet, onderworpen aan Belgisch recht
bron: https://www.patronale-life.be/nl/levens ... 21/starfix
Hebben jullie al de jaarstaat van de tak 21 Patronale starfix via Futuria ontvangen?
Ik geloof dat het ieder jaar later wordt.
Ik geloof dat het ieder jaar later wordt.
Oei, en ik heb mijn Patronale Starfix steeds vermeld als buitenlands ( Luxemburgs ) product .
Kan dat kwaad ?
Kan dat kwaad ?
Heb mijn jaarstaat nog steeds niet ontvangen.
Heb navraag gedaan bij Futuria en daar beweerde men verleden week dat men pas is begonnen met opsturen
en dat het in de eerste 14 dagen zou toekomen.
Het wordt toch elk jaar later eer men zijn jaarstaat krijgt.
Heb navraag gedaan bij Futuria en daar beweerde men verleden week dat men pas is begonnen met opsturen
en dat het in de eerste 14 dagen zou toekomen.
Het wordt toch elk jaar later eer men zijn jaarstaat krijgt.
Hier al ontvangen. Bij mij is Federale de laatste.
Nog steeds geen jaarstaat ontvangen.
Navraag bij Futuria een 3-tal weken geleden ,
beweerde men dat ze pas begonnen waren met opsturen,
en het in de eerste 2 weken zou aankomen
maar tot op heden niets ontvangen.
Navraag bij Futuria een 3-tal weken geleden ,
beweerde men dat ze pas begonnen waren met opsturen,
en het in de eerste 2 weken zou aankomen
maar tot op heden niets ontvangen.
Gisteren een brief gekregen dat mijn Patronale Life Starfix ten einde loopt . Als ik het laat staan krijg ik voor 2020 een gegarandeerde intrest van 0,30 ¨% en jaarlijks herzienbaar .
Ik kan het ook laten omzetten in een nieuw contract maar dan moet het volledige bedrag gebruikt worden en moet het allemaal om dezelfde personen gaan . Enkel dan is er geen verzekeringstaks. Ik heb evenwel een deel van het geld nodig .
Ik heb evenwel een bijstorting gedaan zo'n 4 jaar geleden maar daar wordt niet over gerept . Ik deed navraag bij een makelaar (die Patronale Life Starfix verkoopt hier in de buurt ) maar die sloeg de bal volledig mis en beweerde dat het LIFO ( last in,first out)was en als ik de prospectus van Patronale Life Starfix is het wel FIFO ( first in , first out ) Als ik geld wil afnemen en het is LIFO dan heb ik kosten .
Een mail naar Futuria bracht geen antwoord.
Ik kan het ook laten omzetten in een nieuw contract maar dan moet het volledige bedrag gebruikt worden en moet het allemaal om dezelfde personen gaan . Enkel dan is er geen verzekeringstaks. Ik heb evenwel een deel van het geld nodig .
Ik heb evenwel een bijstorting gedaan zo'n 4 jaar geleden maar daar wordt niet over gerept . Ik deed navraag bij een makelaar (die Patronale Life Starfix verkoopt hier in de buurt ) maar die sloeg de bal volledig mis en beweerde dat het LIFO ( last in,first out)was en als ik de prospectus van Patronale Life Starfix is het wel FIFO ( first in , first out ) Als ik geld wil afnemen en het is LIFO dan heb ik kosten .
Een mail naar Futuria bracht geen antwoord.
Laat je niets wijsmaken, je TAK 21 is vrij van roerende voorheffing na 8 jaar +1 dag of 8 jaar + 1 maand (in het geval Starfix dacht ik) ongeacht of je al dan niet latere bijkomende stortingen hebt gedaan. 8 jaar + 1 maand na de eerste storting kan je dus je volledige kapitaal opnemen zonder roerende voorheffing te betalen....
Dank voor Uw reactie;
Mijn makelaar beweert dat als ik geld wil afnemen dat moet komen van de bijstorting wegens LIFO .Op de prospectus van Patronale Life Starfix staat juist het tegenovergestelde .
Maar mijn hoofdsom is ten einde in maart , akkoord geen roerende voorheffing , maar ik vraag mij af wat er met de bijstorting gebeurd , komt die ook vrij ? Volgens mijn makelaar als ik die wil opnemen moet ik daar uitstapkosten en herbeleggingskosten op betalen . Ik zond reeds een mail naar Patronale zelf maar ik kreeg een antwoord naast de kwestie en mijn 2e mail om verduidelijking werd niet eens meer beantwoord.
Mijn makelaar beweert dat als ik geld wil afnemen dat moet komen van de bijstorting wegens LIFO .Op de prospectus van Patronale Life Starfix staat juist het tegenovergestelde .
Maar mijn hoofdsom is ten einde in maart , akkoord geen roerende voorheffing , maar ik vraag mij af wat er met de bijstorting gebeurd , komt die ook vrij ? Volgens mijn makelaar als ik die wil opnemen moet ik daar uitstapkosten en herbeleggingskosten op betalen . Ik zond reeds een mail naar Patronale zelf maar ik kreeg een antwoord naast de kwestie en mijn 2e mail om verduidelijking werd niet eens meer beantwoord.
Heb zojuist bevestiging gehad van Futuria via email dat het een FIFO systeem is bij gedeeltelijke afhaling.
Bedankt Lucas123 , Ik vind het erg dat mijn makelaar uit mijn buurt ,waar ik naartoe gegaan was omdat de afstand naar Oostakker zo groot was , juist het tegenovergestelde beweerde. Ik heb zeker niet verkeerd begrepen want hij heeft het voor mij op papier gezet . en zo ben ik een ontgoocheling rijker .
Ik heb terug contact opgenomen met Futuria maar ik kreeg nog geen antwoord .
Ik heb terug contact opgenomen met Futuria maar ik kreeg nog geen antwoord .