Tak 21 Patronale
TIP
Vergelijk alle tak 21 spaarverzekeringen en stap in aan laagste kosten TAK 21 vergelijken
Tak 21 Patronale
Hoi allemaal,
Graag wil ik jullie advies rond TAK21 van patronale en de actie die ze hier rond doen.
Ben net 50j geworden,heb mijn "potje" pensioensparen gevuld met een schuldsaldo,nu wil ik nog verder optimaliseren.Heb nog ruimte vrij om aan langetermijnsparen te doen. Nu zou ik dat met een TAK21 willen doen en dit nog voor een periode van ongeveer 14j. Lees hier op spaargids de actie die momenteel loopt bij Patronale en vroeg mij af of dit interessant is? Ben een echte leek en vind het niet zo makkelijk vergelijken,uiteraard wil ik maximum uit mijn geld halen,zonder al te veel risico,dus kosten moeten zo laag mogelijk zijn en rente interessant...vandaar Patronale. Welke van de 4 die hier aan bod komen is beste,want voor mij zien ze er hetzelfde uit? Blijkbaar is er een 1ste storting van €2500 nodig en daarna €1250. Spreken wij bij het laatste bedrag dan over een jaarlijkse bijdrage?Want lees dat er €50 administratie kost bij komt.
Hopelijk kunnen jullie mij een beetje wijzer maken,alvast bedankt
Graag wil ik jullie advies rond TAK21 van patronale en de actie die ze hier rond doen.
Ben net 50j geworden,heb mijn "potje" pensioensparen gevuld met een schuldsaldo,nu wil ik nog verder optimaliseren.Heb nog ruimte vrij om aan langetermijnsparen te doen. Nu zou ik dat met een TAK21 willen doen en dit nog voor een periode van ongeveer 14j. Lees hier op spaargids de actie die momenteel loopt bij Patronale en vroeg mij af of dit interessant is? Ben een echte leek en vind het niet zo makkelijk vergelijken,uiteraard wil ik maximum uit mijn geld halen,zonder al te veel risico,dus kosten moeten zo laag mogelijk zijn en rente interessant...vandaar Patronale. Welke van de 4 die hier aan bod komen is beste,want voor mij zien ze er hetzelfde uit? Blijkbaar is er een 1ste storting van €2500 nodig en daarna €1250. Spreken wij bij het laatste bedrag dan over een jaarlijkse bijdrage?Want lees dat er €50 administratie kost bij komt.
Re: Tak 21 Patronale
In het kader van lange termijn sparen is er geen minimum inleg. ( tak 21 )pat68 schreef: ↑2 februari 2019, 11:59 Hoi allemaal,
Wel elke maand een vast bedrag om aan uw max bedrag te komen. ( inkomen afhankelijk)
Waar het in uw post over gaat is gewoon sparen tak 21 niet fiscaal.
https://www.spaargids.be/sparen/langetermijnsparen.html link is fiscaal aftrekbaar.
Als ge een contract start , laat het zo lang mogelijk doorlopen in leeftijd bvb tot 99 j.
Eens op pensioen is het dan nog fiscaal in te brengen.
Estate Guru believer.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Bij Patronale tot 99 jaar laten doorlopen is geen goed idee: want als je voor je 95 geld wilt opnemen betaal je 5% uitstapkosten.
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Heeft de maatschappij die uitstapkosten bedacht ? Maatschappijen veranderen dan overal snel de voorwaarden in hun eigen voordeel. Een tak 21 is eigenlijk totaal niet meer wat men de mensen eerst aanbood en zijn naam niet meer waardig. Een vaste rente is er bijna niet meer of stelt niks meer voor en de winstdeelname die erin vervat zit is iets om mensen te lokken, maar in praktijk zal je bijna nooit iets krijgen of altijd als laatste in de rij, als er al iets overschiet.
Mensen zien alleen maar altijd wat ze dienen te betalen.
De belasting vermindering is een vanzelfsprekend iets. ( graaien maar, betalen dan heel negatief antwoorden)
Estate Guru believer.
-
- Newbie
- Contacteer:
In verband met DE PATRONALE: wij onderschreven recent een tak21 bij De Patronale. Wij deden de storting eind op 28 januari. De Patronale bevestigt ons dat het geld op hun rekening stond op 29 januari.
Nu blijkt echter dat het contract maar begint te lopen op 7 februari. Dat is 10 dagen later!!!
De Patronale heeft dus gedurende 10 dagen een aanzienlijk bedrag ter beschikking, zonder dat de maatschappij daar intrest voor geeft aan ons! Om voor ons onduidelijke 'administratieve' redenen, zegt de maatschappij... De lijkt mij geen eerlijke manier van werken!
Nu blijkt echter dat het contract maar begint te lopen op 7 februari. Dat is 10 dagen later!!!
De Patronale heeft dus gedurende 10 dagen een aanzienlijk bedrag ter beschikking, zonder dat de maatschappij daar intrest voor geeft aan ons! Om voor ons onduidelijke 'administratieve' redenen, zegt de maatschappij... De lijkt mij geen eerlijke manier van werken!
Kan je de bron eens geven waar je dit gelezen hebt (op internet aub).Bij Patronale tot 99 jaar laten doorlopen is geen goed idee: want als je voor je 95 geld wilt opnemen betaal je 5% uitstapkosten.
Want in de productfische van Starfix lees ik het volgende:
"De afkoopkosten bedragen, afhankelijk van het ogenblik waarop u eruit stapt, tussen 1% en 3%, met een minimum van 75 EUR (3% tijdens de 1e
12 maanden van uw contract. Na elke periode van 12 maanden daalt dit met 0,6%). Vanaf het 6e
jaar tot en met het 8e
jaar van uw contract
bedraagt de afkoopkost 75 EUR. Na 8 jaar zijn er geen uitstapkosten meer van toepassing"
Mijn excuses, ik verwar met een ander product. LangeTermijnsparen van AG.Bij Patronale tot 99 jaar laten doorlopen is geen goed idee: want als je voor je 95 geld wilt opnemen betaal je 5% uitstapkosten.
Er is in dit onderwerp wel wat onduidelijkheid over Tak 21 gewoon sparen bij Patronale en langetermijnsparen met fiscaal voordeel.
Ik zou op dit bericht willen inpikken. Lucas heeft gelijk maar enkel onder de voorwaarde dat het afkoop maaar 1 maal om de 12 maanden gebeurt en niet meer dan 5% afkoopt. Zo staat in de productfiche beschikbaar in spaargids. Dat lijkt me verdacht.. welke kosten zijn dan van toepassing als deze voorwaarde wordt niet gerespecteerd?lucas123 schreef: ↑16 februari 2019, 09:29Kan je de bron eens geven waar je dit gelezen hebt (op internet aub).Bij Patronale tot 99 jaar laten doorlopen is geen goed idee: want als je voor je 95 geld wilt opnemen betaal je 5% uitstapkosten.
Want in de productfische van Starfix lees ik het volgende:"De afkoopkosten bedragen, afhankelijk van het ogenblik waarop u eruit stapt, tussen 1% en 3%, met een minimum van 75 EUR (3% tijdens de 1e
12 maanden van uw contract. Na elke periode van 12 maanden daalt dit met 0,6%). Vanaf het 6e
jaar tot en met het 8e
jaar van uw contract
bedraagt de afkoopkost 75 EUR. Na 8 jaar zijn er geen uitstapkosten meer van toepassing"
Het lijkt me dat hiermee het geld ligt vast geketend aan een lage rente op lange termijn en kan ik het niet vrij krijgen zonder te “bloeden”.
Kan iemand dit bevestigen/ontkrachten?
Je leest dat mijn insziens verkeerd. Zoals er gezegd wordt kunnen er de eerste jaren uitstapkosten zijn.
Jij leest dan dat er een EXTRA voorwaarde is bijgevoegd. Dit is echter geen bijkomende voorwaarde.
Dit betekent volgens mij dat er ZELFS de eerste jaren geen uitstapkosten zijn indien je aan de gestelde voorwaarden voldoet: nl. 1 keer per jaar en max. een bedrag van x euro afhalen. Die zogenaamde extra voorwaarde van u maakt het product dus nog interessanter, aangezien je elke jaar (zelf in het begin) een klein deel kan afhalen, ZONDER ENIGE uistapkost. Na 8 jaar zal er NOOIT enige uitstapkost zijn.
Jij leest dan dat er een EXTRA voorwaarde is bijgevoegd. Dit is echter geen bijkomende voorwaarde.
Dit betekent volgens mij dat er ZELFS de eerste jaren geen uitstapkosten zijn indien je aan de gestelde voorwaarden voldoet: nl. 1 keer per jaar en max. een bedrag van x euro afhalen. Die zogenaamde extra voorwaarde van u maakt het product dus nog interessanter, aangezien je elke jaar (zelf in het begin) een klein deel kan afhalen, ZONDER ENIGE uistapkost. Na 8 jaar zal er NOOIT enige uitstapkost zijn.
Ok. Het lijkt logischer idd.
Bedankt
Bedankt
Weet iemand of er binnenkort nog acties komen van Patronale voor stortingen in TAK 21.