Tak21 nog de moeite ?
TIP
Vergelijk alle tak 21 spaarverzekeringen en stap in aan laagste kosten TAK 21 vergelijken
Re: Tak21 nog de moeite ?
Worden hier AG Insurance Top Rendement en AG Safe+ niet door elkaar gebruikt: de eerste kan gebruikt worden voor het langetermijnsparen (fiscale inbreng) en waar het hierover gaat, de tweede (AG Safe+) is toch een gewone TAK21, waarvan in de infofiche niet staat dat deze kan aangewend worden voor langetermijnsparen. Beide hebben een andere instapkost, andere gewaarborgd renement,... en worden hier volgens mij door elkaar gebruikt, waardoor het echt wel verwarrend wordt...
Vandaag offerte gehad van AG. (AG insurance+)
Gewaarborgde interestvoet van 0,25%.
Hartelijk dank voor uw interesse in het product AG SAFE + sparen via Futuria. Langs deze weg geniet u de beste voorwaarden op de markt en kiest u voor absolute zekerheid dankzij de formule tak21.
Wij rekenen van onze kant geen enkele instapkost aan en dit voor de volledige looptijd van het contract. Wij dienen enkel voor rekening van de verzekeraar een jaarlijkse beheerskost van 0,4% aan te rekenen, alsook de wettelijke taks van 2% op de stortingen.
Hierbij vindt u de berekening en essentiële informatiedocument. Wij hebben een simulatie gemaakt op basis van het gevraagde bedrag.
De beperkte looptijd van 8 jaar en de jaarlijkse beheerskosten hebben een nadelig effect op dit product.
Twee alternatieven zijn Patronale Life Starfix en Patronale Life Secure 21 (geen instapkosten, geen beheerskosten, enkel de 50 euro administratie/polis opmaakkost en de 2% wettelijke premietaks):
1) SECURE 21 (tak21)
Het rendement van Secure 21 bestaat uit drie delen:
1. Een basis intrestvoet: gegarandeerd gedurende de volledige looptijd van het contract
2. Variabele intrestvoet: gegarandeerd voor een beperkte periode (1 jaar) en wordt aan het begin van iedere nieuwe gewaarborgde periode bekend gemaakt (begin van ieder jaar)
3. Winstdeelname
2) STARFIX
Het rendement van Starfix bestaat twee delen:
1. Een basis intrestvoet: gegarandeerd gedurende 8 jaar. Na iedere periode van 8 jaar wordt er opnieuw een intrestvoet bepaald.
2. Winstdeelname
Gewaarborgde interestvoet van 0,25%.
Hartelijk dank voor uw interesse in het product AG SAFE + sparen via Futuria. Langs deze weg geniet u de beste voorwaarden op de markt en kiest u voor absolute zekerheid dankzij de formule tak21.
Wij rekenen van onze kant geen enkele instapkost aan en dit voor de volledige looptijd van het contract. Wij dienen enkel voor rekening van de verzekeraar een jaarlijkse beheerskost van 0,4% aan te rekenen, alsook de wettelijke taks van 2% op de stortingen.
Hierbij vindt u de berekening en essentiële informatiedocument. Wij hebben een simulatie gemaakt op basis van het gevraagde bedrag.
De beperkte looptijd van 8 jaar en de jaarlijkse beheerskosten hebben een nadelig effect op dit product.
Twee alternatieven zijn Patronale Life Starfix en Patronale Life Secure 21 (geen instapkosten, geen beheerskosten, enkel de 50 euro administratie/polis opmaakkost en de 2% wettelijke premietaks):
1) SECURE 21 (tak21)
Het rendement van Secure 21 bestaat uit drie delen:
1. Een basis intrestvoet: gegarandeerd gedurende de volledige looptijd van het contract
2. Variabele intrestvoet: gegarandeerd voor een beperkte periode (1 jaar) en wordt aan het begin van iedere nieuwe gewaarborgde periode bekend gemaakt (begin van ieder jaar)
3. Winstdeelname
2) STARFIX
Het rendement van Starfix bestaat twee delen:
1. Een basis intrestvoet: gegarandeerd gedurende 8 jaar. Na iedere periode van 8 jaar wordt er opnieuw een intrestvoet bepaald.
2. Winstdeelname
dus gegarandeerd 0,25% - 0,40% gegarandeerde beheerskosten = een gegarandeerd jaarlijks negatief startrendement van -0 ,15%. Dan is er toch geen finishfoto nodig om de Patronale te verkiezen, daar start je toch immers jaarlijks in de plus (geen beheerskosten, hoger gegarandeerd rendement).
Geen beheerskosten daar betekent niet fiscaal aftrekbaar.Ardennois schreef: ↑17 oktober 2019, 16:45 dus gegarandeerd 0,25% - 0,40% gegarandeerde beheerskosten = een gegarandeerd jaarlijks negatief startrendement van -0 ,15%. Dan is er toch geen finishfoto nodig om de Patronale te verkiezen, daar start je toch immers jaarlijks in de plus (geen beheerskosten, hoger gegarandeerd rendement).
Er zijn tak 21 op de markt 8 j en 1 dag bedoeling is grotere sommen te storten.karine schreef: ↑17 oktober 2019, 17:12Geen beheerskosten daar betekent niet fiscaal aftrekbaar.Ardennois schreef: ↑17 oktober 2019, 16:45 dus gegarandeerd 0,25% - 0,40% gegarandeerde beheerskosten = een gegarandeerd jaarlijks negatief startrendement van -0 ,15%. Dan is er toch geen finishfoto nodig om de Patronale te verkiezen, daar start je toch immers jaarlijks in de plus (geen beheerskosten, hoger gegarandeerd rendement).
Er zijn tak 21 op de markt , met maandelijks sparen en fiscaal aftrekbaar. ( lange termijn sparen )
Dan nog de tak 21 lts kan eventueel gecombineerd worden met tak 23.
Want blijkbaar is er verwarring.
Een contract lange termijn sparen kan men afsluiten tot voor een paar dagen 65 jaar.
De premies zijn eens op pensioen nog aftrekbaar als lts.
Belasting taks is dan op 75 j verschuldigd.
Lts brengt meer op dan sr eens op pensioen. ( belasting voordeel)
Estate Guru believer.
-
- Newbie
- Contacteer:
Heeft er iemand ervaring met het aangaan van een TAK 21 verzekering via spaargids aub?
jawel en niets dan goede ervaringen. Minder of geen instapkosten en een correcte, vlotte service. Niets op aan te merken. Ook sommige cash-backs werden in het verleden correct uitbetaald.
Met de ene makelaar lukte het correct opstellen contract niet.
Met een andere makelaar hier op forum een fluitje van een cent.
In ons geval De kervel zonder problemen.
Futuria .....
Met een andere makelaar hier op forum een fluitje van een cent.
In ons geval De kervel zonder problemen.
Futuria .....
Estate Guru believer.
-
- Newbie
- Contacteer:
beste,
wat bedoelt U met Futuria…. Werkt De Kervel via Spaargids?
wat bedoelt U met Futuria…. Werkt De Kervel via Spaargids?
hugo.michielsens schreef: ↑24 oktober 2019, 09:29 beste,
wat bedoelt U met Futuria…. nog een tekening nodig ?
Werkt De Kervel via Spaargids? ja http://dekervel.com/nl/home
Estate Guru believer.
Ik was van plan om de Patronale Life Starfix te nemen dus vandaag offerte aangevraagd en toen kreeg ik volgende reactie.
Beste,
De producten Patronale Starfix, Safe 21 en Fructisafe zijn 3 maal een andere naam, voor het zelfde product.
Vroeger was er een verschil, toen het elk een apart distributie kanaal en instapkost had. Maar sinds enkel jaren is er totaal geen verschil meer. Zeker omdat er geen instopkost en geen beheerskosten zijn.
Waarom bestaan de 3 namen dan nog ? : gewoon omdat er nog lopende polissen zijn en de klanten ook altijd bijstortingen kunnen doen op bestaande polissen
Dit zijn wél TAK 23 verzekeringen ; volledig gegarandeerd maar bedoeld als belegging op 8 jaar, waarna het vrijgesteld is van Roerende Voorheefing. Het wordt net verkocht als fiscaal aftrekbaar pensioensparen of lange termijn sparen : daarvoor zijn een AG top Rendement of Baloise Save plan geschikt
Wanneer ik echter deze verzekering bekijk op de website lijkt er helemaal geen sprake te zijn van TAK23.
https://www.patronale-life.be/nl/levens ... 21/starfix
Wie kan nog volgen ?
P.S : stel dat deze man het fout heeft(wat ik ook denk) komt deze tak21 dan in aanmerking voor fiscaal voordeel bij de belastingaangifte ?
Beste,
De producten Patronale Starfix, Safe 21 en Fructisafe zijn 3 maal een andere naam, voor het zelfde product.
Vroeger was er een verschil, toen het elk een apart distributie kanaal en instapkost had. Maar sinds enkel jaren is er totaal geen verschil meer. Zeker omdat er geen instopkost en geen beheerskosten zijn.
Waarom bestaan de 3 namen dan nog ? : gewoon omdat er nog lopende polissen zijn en de klanten ook altijd bijstortingen kunnen doen op bestaande polissen
Dit zijn wél TAK 23 verzekeringen ; volledig gegarandeerd maar bedoeld als belegging op 8 jaar, waarna het vrijgesteld is van Roerende Voorheefing. Het wordt net verkocht als fiscaal aftrekbaar pensioensparen of lange termijn sparen : daarvoor zijn een AG top Rendement of Baloise Save plan geschikt
Wanneer ik echter deze verzekering bekijk op de website lijkt er helemaal geen sprake te zijn van TAK23.
https://www.patronale-life.be/nl/levens ... 21/starfix
Wie kan nog volgen ?
P.S : stel dat deze man het fout heeft(wat ik ook denk) komt deze tak21 dan in aanmerking voor fiscaal voordeel bij de belastingaangifte ?
Laatst gewijzigd door karine op 24 oktober 2019, 20:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Beste
Ik heb ook verschillende offertes gedaan via mijn spaargids en ik zie het bos niet meer door de bomen of de bomen niet meer door het bos.
Welke tak 21 is de meest interessante momenteel met belastingsvoordeel ?
Ik heb ook verschillende offertes gedaan via mijn spaargids en ik zie het bos niet meer door de bomen of de bomen niet meer door het bos.
Welke tak 21 is de meest interessante momenteel met belastingsvoordeel ?
Heel simpel, ga gewoon zoals ik ga doen naar een betrouwbare makelaar en die zal je verder helpen.
Maar vergeet niet te vergelijken.
Gisteren offerte gekregen van Futuria, makelaar via spaargids dus :
AG Safe+
instapkosten : geen instapkosten v
verzekeringstaks 2,00 % (op de premie inclusief instapkosten).
technische rentevoet 0,25 %.
beheerskosten 0,40 % op jaarbasis op de reserve (in afwijking van de nu geldende
beheerskosten van 0,50 %).
Dan van Dekervel :
AG Top Rendement
100% gewaarborgd kapitaal
0,75% gewaarborgde rentevoet
Wettelijke premietaks: 2%
Instapkost per premie: 0,5%
Beheerskost reserve: 0%
Gisteren offerte gekregen van Futuria, makelaar via spaargids dus :
AG Safe+
instapkosten : geen instapkosten v
verzekeringstaks 2,00 % (op de premie inclusief instapkosten).
technische rentevoet 0,25 %.
beheerskosten 0,40 % op jaarbasis op de reserve (in afwijking van de nu geldende
beheerskosten van 0,50 %).
Dan van Dekervel :
AG Top Rendement
100% gewaarborgd kapitaal
0,75% gewaarborgde rentevoet
Wettelijke premietaks: 2%
Instapkost per premie: 0,5%
Beheerskost reserve: 0%