Tak44 strategie voor vapz en spaargeld
Tak44 strategie voor vapz en spaargeld
Hallo mede belastingbetalers! Ik ben opzoek naar een VAPZ en eveneens een oplossing voor het activeren van een weinig spaargeld dat nu op een verlieslatende spaarrekening staat, zonder daarbij actief te gaan traden of veel risico te lopen. Hierbij leek een "tak44" mij wel een goede oplossing. Voor VAPZ zou de strategie zijn: sparen in tak23 en indien de vooruitzichten somber worden te kort bij de 60jaar de zaak (in zijn geheel) overzetten in tak21 (wat bij een traditionele tak23 niet gaat zonder via vadertje staat te passeren). Bij de spaarrekening zou ik het omgekeerd doen en eerst alles in tak21 steken maar bepaalde extra stortingen in de toekomst dan in tak23 stoppen. In geval van slechte vooruitzichten dit eveneens herschikken. Lijkt dit een goede strategie?
Ik zag dat (ondermeer) allianz daar 2 producten voor heeft; "plan for life+" en "excellence". heeft er iemand daar ervaring mee? Het eerste lijkt mij eerder een soort product puur voor pensioen met mogelijkheid om fiscaal in te brengen en extra garanties bij bv. overlijden, terwijl het 2de een echt beleggingsfonds lijkt. Voor een VAPZ (dat wordt dan ook expliciet vermeld) zal ik sowieso bij Allianz naar "pla for life+" moeten gaan lijkt mij, maar voor het spaargeld kan ik vermoedelijk uit beide kiezen? Alvorens ik mij in de makelaar far-west ga begeven zou ik jullie meningen en expertise zeker op prijs stellen:)
Ik zag dat (ondermeer) allianz daar 2 producten voor heeft; "plan for life+" en "excellence". heeft er iemand daar ervaring mee? Het eerste lijkt mij eerder een soort product puur voor pensioen met mogelijkheid om fiscaal in te brengen en extra garanties bij bv. overlijden, terwijl het 2de een echt beleggingsfonds lijkt. Voor een VAPZ (dat wordt dan ook expliciet vermeld) zal ik sowieso bij Allianz naar "pla for life+" moeten gaan lijkt mij, maar voor het spaargeld kan ik vermoedelijk uit beide kiezen? Alvorens ik mij in de makelaar far-west ga begeven zou ik jullie meningen en expertise zeker op prijs stellen:)
Re: Tak44 strategie voor vapz en spaargeld
Ik wil even meegeven dat een VAPZ wettelijk steeds onder een T21 en dus verzekering moet ondergebracht worden.
Voor IPT ( bij vennootschappen) kan je wel kiezen voor een tak44.
grtz
Voor IPT ( bij vennootschappen) kan je wel kiezen voor een tak44.
grtz
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.