Te dure Telenet-tarieven
- relativity
- Hero Member
- Contacteer:
Re: Te dure Telenet-tarieven
0,7 GB op laagste setting.
- relativity
- Hero Member
- Contacteer:
Wij streamen Netflix en Amazon prime. Er gaat maandelijks makkelijk 600 GB door.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Het is beetje te zien welke kwaliteit. ik jaag er hier 300 Gb gemiddeld door.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Afgelopen weekend zag ik voor het eerst "VTM - kleurt je dag" reclame in het bushokje. Vond het redelijk bizar dat we nu zo ver zijn dat de marketing durft te zeggen dat voor de TV hangen je dag beter maakt. Beetje als "Roken-Krijg je kanker van"!
Zelfde als streaming diensten, de content is semi eindeloos en verbruikt bergen met data maar krijg je werkelijk "meer" dan met een zwart wit tv en 3 analoge kanalen? Resultaat is het zelfde, hangen voor de tv. Het is de marketing en ons instinct dat ons verteld dat we het nodig hebben omdat we anders iets missen.
Mening: Nu betalen we 80€ aan Telenet en 20€ aan verschillende streaming diensten om iets te doen te hebben terwijl we op de bank zitten. Bizar toch? Geniaal van telenet en de streaming diensten, maar bizar toch?
Zelfde als streaming diensten, de content is semi eindeloos en verbruikt bergen met data maar krijg je werkelijk "meer" dan met een zwart wit tv en 3 analoge kanalen? Resultaat is het zelfde, hangen voor de tv. Het is de marketing en ons instinct dat ons verteld dat we het nodig hebben omdat we anders iets missen.
Mening: Nu betalen we 80€ aan Telenet en 20€ aan verschillende streaming diensten om iets te doen te hebben terwijl we op de bank zitten. Bizar toch? Geniaal van telenet en de streaming diensten, maar bizar toch?
Succes mensen! Wens jullie mooie returns!
Er is ook niemand die je verplicht mee te stappen in de 2 uitersten die jij aanhaaltHenkie1984 schreef: ↑8 september 2020, 09:35 Afgelopen weekend zag ik voor het eerst "VTM - kleurt je dag" reclame in het bushokje. Vond het redelijk bizar dat we nu zo ver zijn dat de marketing durft te zeggen dat voor de TV hangen je dag beter maakt. Beetje als "Roken-Krijg je kanker van"!
Ik denk niet dat er nog veel mensen zijn die echt helemaal zonder internetaansluiting kunnen leven?
Als je toch een internetaansluiting betaalt (Telenet basic kost bv geen 30 €/maand dus al maar 1/3 van de prijs die jij aanhaalt) kan je ook radio, Spotify, ... beluisteren en TV en films (desnoods meerdere uren per dag) in kleur en op een groot scherm streamen zonder extra kosten.
Geeft toch iets meer voldoening dan een Z/W TV (als je die tenminste nog ergens op de kop kan tikken).
En waarom zou je analoog kijken (zo lang dat nog kan) als het digitaal niet meer kost?
Het is niet omdat iets beschikbaar dat je de uitersten ervan moet opzoeken noch dat je als tegenreactie geheelonthouder moet worden.
-
- Hero Member
- Contacteer:
@Jefdewit
Mijn post heeft als doel de " te dure telenet-tarieven" onderuit te halen. De te dure telenet tarieven kunnen worden gevraagd (en mensen betalen ze met plezier) omdat we 5000+ series, 150 tv zenders, 150GB game updates, terugspoelen ect nodig hebben om op de bank te zitten en niks te doen.
Ik probeer geen extremen aan te stippen of algemene onthouding te promoten. Probeer alleen te relativeren of die telenet tarieven te duur zijn of niet.
Disclaimer: Ja ik vind die tarieven belachelijk voor wat je er voor krijgt
Mijn post heeft als doel de " te dure telenet-tarieven" onderuit te halen. De te dure telenet tarieven kunnen worden gevraagd (en mensen betalen ze met plezier) omdat we 5000+ series, 150 tv zenders, 150GB game updates, terugspoelen ect nodig hebben om op de bank te zitten en niks te doen.
Ik probeer geen extremen aan te stippen of algemene onthouding te promoten. Probeer alleen te relativeren of die telenet tarieven te duur zijn of niet.
Disclaimer: Ja ik vind die tarieven belachelijk voor wat je er voor krijgt
Succes mensen! Wens jullie mooie returns!
Ah, in dag geval volg ik je (deels).
Gezien het afsluiten van een abonnement bij om het even welke provider geen verplichting is ga ik er van uit dat het nooit 'te duur kan zijn'. Men betaalt voor wat men denkt dat het waard is. Vindt men iets te duur ga je gewoon op een ander.
Je schrijft het zelf, 'velen betalen het met plezier'. Als die het te duur zouden vinden (voor wat zij het gebruiken) zouden ze het niet betalen en elders gaan.
En zolang ze voor hun scherm hangen kunnen ze op een ander geen kattekwaad uithalen en andere mensen onnodig voor de voeten lopen.
Ter info: als je van een (gratis) steamingsdienst gebruik maakt (bv. vrt.nu) heeft terugspoelen of bewaren van een programma ook weinig nut. Het blijft nl. op de server van de aanbieder (tijdelijk) beschikbaar en je kan het afspelen wanneer het je past, stoppen en terug herstarten wanneer het je past. Films die je eventueel download sla je op op een eigen medium dus ook beschikbaar wanneer het jou past.
Gezien het afsluiten van een abonnement bij om het even welke provider geen verplichting is ga ik er van uit dat het nooit 'te duur kan zijn'. Men betaalt voor wat men denkt dat het waard is. Vindt men iets te duur ga je gewoon op een ander.
Je schrijft het zelf, 'velen betalen het met plezier'. Als die het te duur zouden vinden (voor wat zij het gebruiken) zouden ze het niet betalen en elders gaan.
En zolang ze voor hun scherm hangen kunnen ze op een ander geen kattekwaad uithalen en andere mensen onnodig voor de voeten lopen.
Ter info: als je van een (gratis) steamingsdienst gebruik maakt (bv. vrt.nu) heeft terugspoelen of bewaren van een programma ook weinig nut. Het blijft nl. op de server van de aanbieder (tijdelijk) beschikbaar en je kan het afspelen wanneer het je past, stoppen en terug herstarten wanneer het je past. Films die je eventueel download sla je op op een eigen medium dus ook beschikbaar wanneer het jou past.
Mijn ouders verhuizen nr. appartement, en overwegen naar Scarlet over te stappen (nu Telenet), wegens meer als voldoende voor hun gebruik...
Enige belemmering, als slechthorenden hebben ze teletekst nodig.
Nog altijd niet beschikbaar op NPO zenders? :-(
Al her en der gelezen.
Lukt het wel, dan kiezen ze dit.
Enige belemmering, als slechthorenden hebben ze teletekst nodig.
Nog altijd niet beschikbaar op NPO zenders? :-(
Al her en der gelezen.
Lukt het wel, dan kiezen ze dit.
- relativity
- Hero Member
- Contacteer:
Bij Telenet lukt het alleszins.
Bij scarlet weet ik niet. Ken niemand meer die daar klant is. Mss eens bellen naar de klantendienst van scarlet? Hopelijk is iemand op dit forum klant, die u verder kan helpen.
Bij scarlet weet ik niet. Ken niemand meer die daar klant is. Mss eens bellen naar de klantendienst van scarlet? Hopelijk is iemand op dit forum klant, die u verder kan helpen.
dat wist ik al.
Als je het hier volgde, dan zou u wss. gelezen hebben dat zelfs Scarlet zelf niet weet dat er veel zenders in HD uitgezonden worden, terwijl hun site het omgekeerde beweerde. Verschillende malen moeten melden, eer ze hun site aangepast hebben....
Dus vragen aan Scarlet zelf is geen garantie....
https://www.test-aankoop.be/klagen/publ ... 0490599-70
Van scarlet zelf geschreven:
"Ondertitels via het tv-menu zijn beschikbaar voor bepaalde programma's op de volgende zenders: La Une, La Une HD, La Deux, La Deux HD, La Trois, La Trois
HD, France 5, Arte, Mangas, Disney Channel, BBC One, BBC Two, Eén, vtm, Canvas, NPO 1, NPO 2, NPO 3, ZDF, ARD, TF1, TF1 HD , France 2, France 2 HD, France 3, France 4, 13ème Rue, TV Breizh, Canal J, SyFy, Voyage, TCM cinéma, Rai 2."
En hier staan veel van bovenstaande zenders zelfs niet op hun actuele zenderlijst. Weten ze het zelf goed bij scarlet?
https://www.scarlet.be/nl/trio-internet ... nderen.php
Teletekst wordt op een kanaal gezet door het station zelf.
Dan sturen ze hun NPO toch overal identiek door ?
Ik kan altijd eens zien op belgacom tv , als ik je daar een plezier mee doe.. bij mijn ouders dan.
Dan sturen ze hun NPO toch overal identiek door ?
Ik kan altijd eens zien op belgacom tv , als ik je daar een plezier mee doe.. bij mijn ouders dan.
en omgekeerd evenredig met hun prijs....
https://m.nieuwsblad.be/cnt/dmf20210323_92655311
https://www.hln.be/internet/panne-bij-t ... ~aaaf5033/
-
- Hero Member
- Contacteer:
Ik zat afgelopen factuur op 1250 GB bij orange dus een telenet abbonementje van 150 GB zal niet voldoen.
Wie binnen de lijntjes kan blijven van 150GB kan prima uit de voeten met Telenet Basic. Het is niet vreselijk duur, prima snelheid (zelfs overkill naar mijn mening) en modem inbegrepen.
Heb het origineel ook overwogen te nemen, maar finaal dik tevreden bij Edpnet (voor €25 onbeperkt, snelheid is niet voorzien van simultane gebruikers en modem moet je zelf voorzien). Vooral nu ik mijn verbruik bekijk van ongeveer 400GB per maand zou 150GB bij Telenet (zelfs met nachtsurfen) tekort schieten.
Extra voordelen van Edpnet, amper problemen met verbinding (denk op 1 jaar nog maar 1 keer iets gemerkt) en je krijgt niet ieder jaar de melding dat ze indexering gaan toepassen.
Heb het origineel ook overwogen te nemen, maar finaal dik tevreden bij Edpnet (voor €25 onbeperkt, snelheid is niet voorzien van simultane gebruikers en modem moet je zelf voorzien). Vooral nu ik mijn verbruik bekijk van ongeveer 400GB per maand zou 150GB bij Telenet (zelfs met nachtsurfen) tekort schieten.
Extra voordelen van Edpnet, amper problemen met verbinding (denk op 1 jaar nog maar 1 keer iets gemerkt) en je krijgt niet ieder jaar de melding dat ze indexering gaan toepassen.