Te dure Telenet-tarieven
Re: Te dure Telenet-tarieven
Mobile vikings zou nog een pak goedkoper zijn als ze niet veroordeeld waren tot het gebruik van het proximus netwerk. De tarieven voor MVNO's zijn in België te hoog. Het is geen toeval dat Dommel en edpnet niet rendabel bleken en overkop gingen.Gudrun schreef: ↑29 april 2024, 14:18 Belangrijkste tip om de kosten te drukken: zeg je TV abonnement op en kijk enkel tv via een app. Als je een smart tv hebt moet je je niks extra aanschaffen, heb je nog een goeie TV koop dan een chromecast of een apple tv en klaar.
Mobile vikings biedt een heel voordelige formule aan voor vast internet.
Meerdere concurrenten van MV werken aan ongeveer dezelfde prijs.
Met gewoon een chromecast en anders niks.. waar kijk je dan naar ?
Ik gebruik de chromecast voor de tv vlaanderen app en ik kijk zo tv.
Welke (redelijk gratis) oplossingen gebruiken jullie ?
Je kunt toch gewoon de apps van elke tv-station installeren (play, vrtmax, vtmgo,...)? Dat is omslachtig ja, maar het werkt wel.
"You need to buy the umbrella before it starts to rain."
Ik had de indruk dat de app van bv play4-5-6 niet compatibel is met chromecast.
Vrt ? Geen idee.
National geografic ? Discovery channel ?
Vrt ? Geen idee.
National geografic ? Discovery channel ?
Moet Scarlet nog buiten gooien want in de toekomst zijn we meer weg dan hier in belgie. 42 euro is dan toch nog duur als je het amper gebruikt. Misschien dan maar Tadaam maar dat heeft hier zeer slechte dekking (Tadaam kan je online gewoon uitzetten voor de tijd dat je het niet gebruikt). Voor GSM gebruiken we momenteel Hey! (10 euro) en Yoin (20 euro) (ik plan later 2 x hey vanwege goedkoper, maar spijtig genoeg heeft Hey! ook hier slechte dekking). Bedankt alvast voor jullie tips.
bankiers + politici + accountants + juristen = 20.000 miljard euro in belastingparadijzen
- voorheenCP1234
- Hero Member
- Contacteer:
Ik heb het al eerder geschreven en ik blijf het zeggen, we danken deze tarieven enkel en alleen aan onze politici die niets doen om de concurrentie aan te wakkeren en het duopolie gewoon in stand houden !
Zolang men de kabel niet echt vrijmaakt zullen we ons blauw blijven betalen ... ( met dan aan onze blauwe open-vld vrienden )
In Spanje krijg je voor 30 euro/ maand bij één van de grote merken internet dat veel sneller is en waar vaak nog extra's zoals een netflix of voetbal, ... bij inbegrepen zitten ...
Zolang men de kabel niet echt vrijmaakt zullen we ons blauw blijven betalen ... ( met dan aan onze blauwe open-vld vrienden )
In Spanje krijg je voor 30 euro/ maand bij één van de grote merken internet dat veel sneller is en waar vaak nog extra's zoals een netflix of voetbal, ... bij inbegrepen zitten ...
Make Spaargids " Great Again ! "
Precies.voorheenCP1234 schreef: ↑29 april 2024, 21:56 Ik heb het al eerder geschreven en ik blijf het zeggen, we danken deze tarieven enkel en alleen aan onze politici die niets doen om de concurrentie aan te wakkeren en het duopolie gewoon in stand houden !
Ging 5G niet voor nieuwe concurrentie zorgen? Ik merk er alvast niets van, de prijzen lijken wel bevroren of stijgen zelfs. Het moet in een van de kleinste platte landen (oppervlakte) van europa toch mogelijk zijn om een performant 5G (tot 100 x sneller dan 4G!) netwerk uit te bouwen als antwoord op kabelaansluitingen?! ![Huh? ???](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/huh.gif)
![Huh? ???](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/huh.gif)
bankiers + politici + accountants + juristen = 20.000 miljard euro in belastingparadijzen
Dat ligt toch wat moeilijker dan wat je daar zegt hoor..
Die concurrentie moest er komen door een extra speler toe te laten op de markt.
Die speler is DIGI geworden.. Daar hebben we wellicht allebei nog zo goed als niets van gehoord.
Maar wat is er wel over te lezen ?
Eerst over de veiling :
'"""""""Naast Telenet, Proximus en Orange wordt Citymesh de vierde speler op de Belgische telecommarkt. Het Brugse bedrijf, onderdeel van de Limburgse IT-groep Cegeka, haalde daarvoor de nodige frequenties binnen op de 5G-veiling van de overheid. “Dit zet de deur op een kier voor lagere telecomprijzen in ons land”, reageert minister van Telecom Petra De Sutter (Groen) tevreden.""""""" (Nieuwsblad)
"""""De nieuwe 5G-telecomoperator in ons land, een alliantie van Citymesh en het Roemeense Digi, staat dicht bij het uitrollen van zijn netwerk, zegt CEO Mitch De Geest van Citymesh.""""" (De Tijd, eind 2022)
""""Digi en Citymesh gebruiken netwerk van Proximus voor hun mobiel aanbod. De combinatie van het Roemeense Digi Communications en het Belgische Citymesh mag vijf jaar lang het netwerk van Proximus gebruiken om haar eigen mobiele aanbod in ons land te lanceren.""""" (De Morgen)
Jaja... Het komt in orde zeker ?
Die concurrentie moest er komen door een extra speler toe te laten op de markt.
Die speler is DIGI geworden.. Daar hebben we wellicht allebei nog zo goed als niets van gehoord.
Maar wat is er wel over te lezen ?
Eerst over de veiling :
'"""""""Naast Telenet, Proximus en Orange wordt Citymesh de vierde speler op de Belgische telecommarkt. Het Brugse bedrijf, onderdeel van de Limburgse IT-groep Cegeka, haalde daarvoor de nodige frequenties binnen op de 5G-veiling van de overheid. “Dit zet de deur op een kier voor lagere telecomprijzen in ons land”, reageert minister van Telecom Petra De Sutter (Groen) tevreden.""""""" (Nieuwsblad)
"""""De nieuwe 5G-telecomoperator in ons land, een alliantie van Citymesh en het Roemeense Digi, staat dicht bij het uitrollen van zijn netwerk, zegt CEO Mitch De Geest van Citymesh.""""" (De Tijd, eind 2022)
""""Digi en Citymesh gebruiken netwerk van Proximus voor hun mobiel aanbod. De combinatie van het Roemeense Digi Communications en het Belgische Citymesh mag vijf jaar lang het netwerk van Proximus gebruiken om haar eigen mobiele aanbod in ons land te lanceren.""""" (De Morgen)
Jaja... Het komt in orde zeker ?
Opinions are like assholes. Everybody has one and they all stink.
De mensen moeten ook willen verhuizen….Spaarplan schreef: ↑29 april 2024, 23:16 Ging 5G niet voor nieuwe concurrentie zorgen? Ik merk er alvast niets van, de prijzen lijken wel bevroren of stijgen zelfs. Het moet in een van de kleinste platte landen (oppervlakte) van europa toch mogelijk zijn om een performant 5G (tot 100 x sneller dan 4G!) netwerk uit te bouwen als antwoord op kabelaansluitingen?!![]()
Veel mensen die klagen van te hoge prijzen, maar als je dan de suggestie doet om dan te veranderen van operator is het plots stil.
Al jaren geleden mijn ouderlijk huis overgezet naar Scarlet (ik weet het, is nog steeds Proximus maar ten minste goedkoper) en zelf al lange tijd Edpnet klant.
Die klagers altijd. Hier ook, het noemt Telenet Basic net €33,29 per maand momenteel. Scarlet Poco €23,00, Scarlet Loco €34,00 (ongelimiteerd). Scarlet/Proximus en Telenet is een "groot" merk hier, dus voldoet aan uw criteria.voorheenCP1234 schreef: ↑29 april 2024, 21:56 Ik heb het al eerder geschreven en ik blijf het zeggen, we danken deze tarieven enkel en alleen aan onze politici die niets doen om de concurrentie aan te wakkeren en het duopolie gewoon in stand houden !
En wat bedoel je met veel sneller dan 100 mbit? Wat ik mij dan (als IT'er) al helemaal afvraag, wat zou je doen met meer dan 100 mbit. Wil je 8 full-hd streams tegelijk kunnen bekijken. Of vind je het een zwaar probleem als je 1 uur moet wachten op uw illegale download van 30 GB? Ja dan zal je inderdaad duurder moeten gaan, in Spanje is het gemiddelde loon anno 2024 ongeveer 2.200€, in Belgie is dat 3.850 euro. Wat voor hun 30€ is is voor u 52,50 euro.
Eigelijk ben je dus nog beter af hier met internet dan in Spanje
![Cheesy :D](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/cheesy.gif)
Daar heb je zeker een punt.
Er was eens een roeptoeter hier die halsstarrig het goedkoopste gsm abonnement in FR bleef vergelijken met proximus tarieven in België. En er zeker van was dat hij gelijk had.
Appelen en peren..
Je kan in BE ook een goedkoop abo hebben van youfone. Maar in NL of de UK vind je goedkoper omdat youfone hier het dure netwerk van een duopolist moet gebruiken.
Die logica blijft wel nog min of meer recht.
Er was eens een roeptoeter hier die halsstarrig het goedkoopste gsm abonnement in FR bleef vergelijken met proximus tarieven in België. En er zeker van was dat hij gelijk had.
Appelen en peren..
Je kan in BE ook een goedkoop abo hebben van youfone. Maar in NL of de UK vind je goedkoper omdat youfone hier het dure netwerk van een duopolist moet gebruiken.
Die logica blijft wel nog min of meer recht.
- voorheenCP1234
- Hero Member
- Contacteer:
Wat een vergelijkingen ... man man man.Galactic schreef: ↑30 april 2024, 07:52Die klagers altijd. Hier ook, het noemt Telenet Basic net €33,29 per maand momenteel. Scarlet Poco €23,00, Scarlet Loco €34,00 (ongelimiteerd). Scarlet/Proximus en Telenet is een "groot" merk hier, dus voldoet aan uw criteria.voorheenCP1234 schreef: ↑29 april 2024, 21:56 Ik heb het al eerder geschreven en ik blijf het zeggen, we danken deze tarieven enkel en alleen aan onze politici die niets doen om de concurrentie aan te wakkeren en het duopolie gewoon in stand houden !
En wat bedoel je met veel sneller dan 100 mbit? Wat ik mij dan (als IT'er) al helemaal afvraag, wat zou je doen met meer dan 100 mbit. Wil je 8 full-hd streams tegelijk kunnen bekijken. Of vind je het een zwaar probleem als je 1 uur moet wachten op uw illegale download van 30 GB? Ja dan zal je inderdaad duurder moeten gaan, in Spanje is het gemiddelde loon anno 2024 ongeveer 2.200€, in Belgie is dat 3.850 euro. Wat voor hun 30€ is is voor u 52,50 euro.
Eigelijk ben je dus nog beter af hier met internet dan in Spanje![]()
Ten eerste heb je daar dus het TOP tarief van hier + nog extra's goedkoper dan hier het goedkoopste !
Ten tweede, bruto lonen vergelijken is zelfs nog dommer, hun netto lonen zijn lager dan hier maar liggen maar een paar 100 euro onder de onze.
Geen probleem, blijf maar klagenvoorheenCP1234 schreef: ↑30 april 2024, 08:39Wat een vergelijkingen ... man man man.Galactic schreef: ↑30 april 2024, 07:52
Die klagers altijd. Hier ook, het noemt Telenet Basic net €33,29 per maand momenteel. Scarlet Poco €23,00, Scarlet Loco €34,00 (ongelimiteerd). Scarlet/Proximus en Telenet is een "groot" merk hier, dus voldoet aan uw criteria.
Eigelijk ben je dus nog beter af hier met internet dan in Spanje![]()
Ten eerste heb je daar dus het TOP tarief van hier + nog extra's goedkoper dan hier het goedkoopste !
Ten tweede, bruto lonen vergelijken is zelfs nog dommer, hun netto lonen zijn lager dan hier maar liggen maar een paar 100 euro onder de onze.
![Wink ;)](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/wink.gif)
- voorheenCP1234
- Hero Member
- Contacteer:
Mooi antwoord als je ziet dat je tegenargumenten waardeloos bleken ...Galactic schreef: ↑30 april 2024, 08:46Geen probleem, blijf maar klagenvoorheenCP1234 schreef: ↑30 april 2024, 08:39
Wat een vergelijkingen ... man man man.
Ten tweede, bruto lonen vergelijken is zelfs nog dommer, hun netto lonen zijn lager dan hier maar liggen maar een paar 100 euro onder de onze.![]()
Bedankt voor je waardevolle input ...
Wat is trouwens een normaal standaard loon voor een standaardjob / macjob in Spanje ?
Een goeie 1000 euro per maand ?
Een goeie 1000 euro per maand ?