Telenet hostile takeover! Stop ze!!!!
TIP
Re: Telenet hostile takeover! Stop ze!!!!
Het perbericht van telenet: https://press.telenet.be/liberty-global ... ember-2023#
Liberty global haalt 96,26% van telenet binnen en lanceert het verplicht uitkoopbod van 22/9/2023 tot 13/10/2023.
Liberty global haalt 96,26% van telenet binnen en lanceert het verplicht uitkoopbod van 22/9/2023 tot 13/10/2023.
-
anonymous9433
Tycoon schreef: ↑20 september 2023, 13:26 Het perbericht van telenet: https://press.telenet.be/liberty-global ... ember-2023#
… zoals te verwachten was.
Bassie heeft nog wel een uitweg:
Uit: https://trends.knack.be/beleggen/danny- ... -RNBCASHNL
Uit: https://trends.knack.be/beleggen/danny- ... -RNBCASHNL
Ik ga ervan uit dat hij dat dus ook zal doen, anders zou zijn retoriek wel heel triestig zijn.“Als de Telenet-aandeelhouder niets onderneemt, worden zijn aandelen automatisch verkocht”, stelt Danny Reweghs. “Natuurlijk zijn aandeelhouders nooit verplicht daarop in te gaan als ze de prijs nog steeds te laag zouden vinden. In dat geval moet de aandeelhouder contact opnemen met zijn broker om de automatische verkoop tegen te gaan.”
Wie beslist niet in te gaan op het bod van Liberty Global, kan vervolgens terecht bij Expert Market, de vroegere openbare veiling, als hij het aandeel op termijn nog wil verkopen. “Het kan zijn dat de aandelen daar nog hoger zullen noteren, alleen is Expert Market weinig transparant over vraag en aanbod. Het is dus een moeilijk spoort en een platform dat eerder is bedoeld voor de ervaren belegger.”
Ik heb ze deze morgen verkocht voor 21.16 per stuk, hoger dan het bod.
Ze zijn nog niet geschrapt, dat gebeurd pas 13/10.
Het is spijtig....weer een bedrijf kwijt dat gebouwd is met belastingsgeld en verkwanselt door de politiek aan het buitenland.
In ieder geval heb ik meer gekregen dan het bod. Want het dividend heb ik ook
Het zal er al heel lang aan te komen, iedereen wist het, maar zo'n smerige manier.
Het is spijtig....weer een bedrijf kwijt dat gebouwd is met belastingsgeld en verkwanselt door de politiek aan het buitenland.
In ieder geval heb ik meer gekregen dan het bod. Want het dividend heb ik ook
Het zal er al heel lang aan te komen, iedereen wist het, maar zo'n smerige manier.
Groeten Bas.
Top aandelen: Exmar, Ageas, Shell, BP, Chevron, Exxon Mobile, Total Industries, Golar LNG, Euronav, bPost, Proximus, Titan, KBC, Telefonica, Deutsche bank, UBS, AMD, Intel, Microsoft, Lockheed Martin, Var Energy, etc.
Top aandelen: Exmar, Ageas, Shell, BP, Chevron, Exxon Mobile, Total Industries, Golar LNG, Euronav, bPost, Proximus, Titan, KBC, Telefonica, Deutsche bank, UBS, AMD, Intel, Microsoft, Lockheed Martin, Var Energy, etc.
-
anonymous9433
Proficiat, je “wint” 0,16 euro per aandeel.Bassie schreef: ↑20 september 2023, 16:49
Ik heb ze deze morgen verkocht voor 21.16 per stuk, hoger dan het bod.
In ieder geval heb ik meer gekregen dan het bod. Want het dividend heb ik ook![]()
Het zal er al heel lang aan te komen, iedereen wist het, maar zo'n smerige manier.![]()
O ja, je hebt vermoedelijk ook nog transactiekosten. En op dat dividend van 1 euro heb je vermoedelijk 30% RV betaald
0,16 x 1600 = 256 euro, dat betaald bijna alle kosten
Groeten Bas.
-
anonymous9433
Neen wat het bod was 22 euro, verminderd met de 1 euro dividend, die iedereen gehad heeft.
Dat maakt dus GEEN verschil met mijn verkoop.
Er is nooit een bod van 22 euro geweest.....lees de prospectus eens na. Het bod was altijd 21 euro bruto.
Er was enkel verwarring wat ze nu bedoelden met die aftrek van dividend.....die verwarring stichten was opzet.
Het bod was steeds 21 euro bruto, de rest is bullshit.
Groeten Bas.
-
anonymous9433
Proficiat dan met je 256 {min transactiekosten) euro “winst” …Bassie schreef: ↑20 september 2023, 19:03Neen wat het bod was 22 euro, verminderd met de 1 euro dividend, die iedereen gehad heeft.
Dat maakt dus GEEN verschil met mijn verkoop.
Er is nooit een bod van 22 euro geweest.....lees de prospectus eens na. Het bod was altijd 21 euro bruto.
Er was enkel verwarring wat ze nu bedoelden met die aftrek van dividend.....die verwarring stichten was opzet.
Het bod was steeds 21 euro bruto, de rest is bullshit.
Maar had je geen pakketje Telenet aangekocht voor 35 euro?
En ging je niet de luis in de pels blijven voor Liberty zelf nadat Telenet van de beurs was gehaald?
En was je minimumprijs voor overname niet 30 euro?
Je snap toch hopelijk dat je ergens een keuze moet maken.m-peeters schreef: ↑20 september 2023, 19:40 Proficiat dan met je 256 {min transactiekosten) euro “winst” …
En ging je niet de luis in de pels blijven voor Liberty zelf nadat Telenet van de beurs was gehaald?
Je hebt de prospectus niet gelezen, daarin staat dat ze mensen die niet verkopen gedwongen uitkopen.
Echter de beurswaarde staat hoger.
Ben jij dan echt zo dom om door te zetten.
Ik heb gevochten, op een bepaald moment moet je besluiten dat er winst meer te halen is.
Ik heb op Telenet aan koers een 8000 euro verloren, maar de dividenden waren goed.....resultaat over de jaren toch wel positief denk ik.
Vele mazouttanks mee gevuld. Droevig ja, maar meer omdat weer een Belgisch bedrijf verkwanseld is.....
NEXT is EXMAR.....
Groeten Bas.
-
anonymous9433
Neen, ik ben niet zo dom om door te zetten (ik had al eerder verkocht) … maar jij leek wel zo dom om dat te blijven doen want je beweerde nooit te zullen verkopen aan een prijs van minder dan 30 euro.Bassie schreef: ↑21 september 2023, 21:45Je snap toch hopelijk dat je ergens een keuze moet maken.m-peeters schreef: ↑20 september 2023, 19:40 Proficiat dan met je 256 {min transactiekosten) euro “winst” …
Je hebt de prospectus niet gelezen, daarin staat dat ze mensen die niet verkopen gedwongen uitkopen.
Echter de beurswaarde staat hoger.
Ben jij dan echt zo dom om door te zetten.
Ik heb gevochten, op een bepaald moment moet je besluiten dat er winst meer te halen is.
Ik heb op Telenet aan koers een 8000 euro verloren, maar de dividenden waren goed.....resultaat over de jaren toch wel positief denk ik.
Vele mazouttanks mee gevuld. Droevig ja, maar meer omdat weer een Belgisch bedrijf verkwanseld is.....
NEXT is EXMAR.....![]()
Gelukkig kreeg je nog op tijd je verstand terug. jouw vorige post is de eerste in dit topic waarin je (eindelijk) een beetje redelijk en verstandig reageert …Ik heb geweigert.....de koers staat zelfs hoger dan hun idiote bod.
Ik wil minimaal 30 euro per aandeel, dan overweeg ik het.
Laatst gewijzigd door anonymous9433 op 22 september 2023, 20:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Je hebt dus niets begrepen van wat ik schreef.
Kan jij ook niets aan doen.
Kan jij ook niets aan doen.
Groeten Bas.
-
anonymous9433
Nah, onmogelijk!
Groeten Bas.