Telenet of proximus
Re: Telenet of proximus
Toch niet, ik zit met dat probleem.
Ik ga verhuizen, en er ligt géén telenet kabel binnen.
Als ze de installatie komen doen ( kabel binnen brengen ) is er 4 tot 6 weken tussen wanneer ze de binnen installatie komen doen, de overzet bij " verhuis" gebeurt op dezelde dag , maw. op het nieuwe adres heb ik Telenet, maar nog géén meubels, en op het oude adres heb ik meubels staan maar géén telenet.
Enige oplossing was om je Email en Tel te behouden , tijdelijk nieuw abonnement ( met ander Email en Tel ), en dan van dag op dag de overzet doen.
Nieuw abonnement opzeggen, en je oud abonnement met Email en Oud tel nr. laten overzetten naar het nieuwe adres.
Laatst gewijzigd door ludo op 19 september 2020, 13:30, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Hero Member
- Berichten: 652
- Lid geworden op: 26 feb 2020
- Contacteer:
Re: Telenet of proximus
Bij enkel TV heb je daarnaast wel de keuze waar je je internet neemt. Dit kan bij Telenet zijn zelf, scarlet, proximus, orange dus als die flexbiliteit nodig is kan je dat doen.
Re: Telenet of proximus
Verhuizen : klopt, Yaris.
De kern van de vraag : het is gewoon een kwestie van goesting en in welk pakket je gaat vallen.
Als je je Belgacom internet nu hebt en houdt en je bent er tevreden over... Dan denk ik niet dat Telenet een revelatie gaat zijn.
Telenet geeft je ook geen cadeautjes als je twee producten neemt in plaats van 1.
Reken de pack uit.. is het goedkoper dan vandaag ? Waarschijnlijk niet.
En gaan er zijn die zeggen dat TN een beetje een beter product biedt. Ik vind ze nogal aan elkaar gewaagd, zeker als ik hun formules als 'start' vergelijk.
Theoretisch kan je bij TN hogere snelheden halen maar daar ga je dan ook voor betalen..
Voordeel : geen zeker ? Het is het verschil tussen een grijze auto en een blauwe. Ik zie liever blauw maar is dat dan beter ?
De kern van de vraag : het is gewoon een kwestie van goesting en in welk pakket je gaat vallen.
Als je je Belgacom internet nu hebt en houdt en je bent er tevreden over... Dan denk ik niet dat Telenet een revelatie gaat zijn.
Telenet geeft je ook geen cadeautjes als je twee producten neemt in plaats van 1.
Reken de pack uit.. is het goedkoper dan vandaag ? Waarschijnlijk niet.
En gaan er zijn die zeggen dat TN een beetje een beter product biedt. Ik vind ze nogal aan elkaar gewaagd, zeker als ik hun formules als 'start' vergelijk.
Theoretisch kan je bij TN hogere snelheden halen maar daar ga je dan ook voor betalen..
Voordeel : geen zeker ? Het is het verschil tussen een grijze auto en een blauwe. Ik zie liever blauw maar is dat dan beter ?
Re: Telenet of proximus
Het hangt ook een beetje van de omstandigheden en je gebruiksprofiel af.
Ik heb een nieuwe Telenetkabel met overal UTP kabels in huis liggen.
Maar alleen een oud Belgacom aansluitpunt tot in de garage.
Overstappen naar een draadloos systeem is geen optie want geen natuurlijke draadloze ontvangst in de woning zelf (afgeschermd door isolatie).
De wifi verbinding van Telenet gebruik ik in huis sowieso niet want er liggen verspreid over de woning en tuin powerline adapters met elk hun eigen wifi acces.
Voor privégebruik heb ik aan 150 GB download voldoende en sinds thuiswerk is Telenet (zeker tot eind oktober) overgeschakeld naar 300 GB per maand. De snelheid van 100 Mbps is in alle omstandigheden (ook voor streaming) ruim voldoende.
Dan strand ik automatisch op het basic abonnement van Telenet.
Ik heb een nieuwe Telenetkabel met overal UTP kabels in huis liggen.
Maar alleen een oud Belgacom aansluitpunt tot in de garage.
Overstappen naar een draadloos systeem is geen optie want geen natuurlijke draadloze ontvangst in de woning zelf (afgeschermd door isolatie).
De wifi verbinding van Telenet gebruik ik in huis sowieso niet want er liggen verspreid over de woning en tuin powerline adapters met elk hun eigen wifi acces.
Voor privégebruik heb ik aan 150 GB download voldoende en sinds thuiswerk is Telenet (zeker tot eind oktober) overgeschakeld naar 300 GB per maand. De snelheid van 100 Mbps is in alle omstandigheden (ook voor streaming) ruim voldoende.
Dan strand ik automatisch op het basic abonnement van Telenet.
-
- Hero Member
- Berichten: 652
- Lid geworden op: 26 feb 2020
- Contacteer:
Re: Telenet of proximus
Jef dat is zeker waar.
Mijn dataverbruik is te hoog voor telenet start. Aan andere kant is de snelheid wel weer voldoende. Daarom heb ik Orange.
Proximus is de eerstekomende 2-3 jaar niet mogelijk alsook scarlet/edpnet. Eigenaar wil pas fiber aansluiten in het appartementsblok als de nood er is. Geen afwijking aan en geen onderhandelingen over mogelijk.
Het gaat eigelijk maar om 2 geïnteresseerden en dat is minder dan de helft dus dat willen ze niet doorvoeren. Nieuwe aansluitingen op VDSL zijn niet meer mogelijk.
Mijn dataverbruik is te hoog voor telenet start. Aan andere kant is de snelheid wel weer voldoende. Daarom heb ik Orange.
Proximus is de eerstekomende 2-3 jaar niet mogelijk alsook scarlet/edpnet. Eigenaar wil pas fiber aansluiten in het appartementsblok als de nood er is. Geen afwijking aan en geen onderhandelingen over mogelijk.
Het gaat eigelijk maar om 2 geïnteresseerden en dat is minder dan de helft dus dat willen ze niet doorvoeren. Nieuwe aansluitingen op VDSL zijn niet meer mogelijk.
Re: Telenet of proximus
In mijn gemeente ligt er zelfs nog geen fiber. Wanneer ik mijn adres op de site van Proximus ingeef lees ik dat het voor binnenkort is. Maar wat is binnenkort? Een maand of een half jaar ...?
-
- Hero Member
- Berichten: 652
- Lid geworden op: 26 feb 2020
- Contacteer:
Re: Telenet of proximus
Wel als er fiber ligt weet wel als je bij proximus bent dat je dan sowieso zal moeten overstappen binnen de 2-3 jaar. Wanneer er fiber gaat liggen is het idd onduidelijk.
Re: Telenet of proximus
Het aansluiten van de fiber als ze de kabel in je straat gaan leggen is gratis, ttz, het aansluitkastje met de kabel tegen de gevel plaatsen. ) Als je dit niet wil op moment dat ze met de graafwerken starten, ga je nadien wel kosten gaan betalen als je besluit dit alsnog te willen..Timoootjex schreef: ↑20 september 2020, 13:06 Jef dat is zeker waar.
Mijn dataverbruik is te hoog voor telenet start. Aan andere kant is de snelheid wel weer voldoende. Daarom heb ik Orange.
Proximus is de eerstekomende 2-3 jaar niet mogelijk alsook scarlet/edpnet. Eigenaar wil pas fiber aansluiten in het appartementsblok als de nood er is. Geen afwijking aan en geen onderhandelingen over mogelijk.
Het gaat eigelijk maar om 2 geïnteresseerden en dat is minder dan de helft dus dat willen ze niet doorvoeren. Nieuwe aansluitingen op VDSL zijn niet meer mogelijk.
De eigenaar kan dit nooit verbieden omdat kabels tegen de gevels plaatsen dienstig is tot het algemeen nut..
Alsook ben je vrij om je provider te kiezen, dat kan ook nooit verboden worden..
-
- Hero Member
- Berichten: 652
- Lid geworden op: 26 feb 2020
- Contacteer:
Re: Telenet of proximus
Dat is gebeurd maar de eigenaar wil het niet naar binnen plaatsen. Dus dat bakje blijft aan de gevel hangen tot de eigenaar het nut ervan inziet dit binnen te doen en de bekabeling naar de wooneenheden uit te voeren.ludo schreef: Het aansluiten van de fiber als ze de kabel in je straat gaan leggen is gratis, ttz, het aansluitkastje met de kabel tegen de gevel plaatsen. )
Nooit verboden worden? Als Proximus zegt ofwel neem je fiber ofwel niets van ons ja dan heb je niet veel keus.ludo schreef:
Alsook ben je vrij om je provider te kiezen, dat kan ook nooit verboden worden..
Bij Proximus is het zo dat als er fiber in je straat ligt het VDSL product niet meer te bestellen valt. Zowel online niet als via telefoon niet en ook niet via de winkel. Zelfs al ligt de fiber dan nog niet in je huis/appartement.
Re: Telenet of proximus
@Timoootjex.. De eigenaar gaat zelf die aansluiting app. per app. nooit bestellen, omdat hij dan een abonnement aan zijn been heeft op zijn naam. De eigenaar kan je niet verbieden een aansluiting, ( kabel langs buiten ) tegen de gevel naar je appartement te laten plaatsen.. Enkel in heel grote appartementsblokken kan er een technische ruimte nodig zijn, om de apparatuur en versterkers enz. te voorzien,, en daar is de VME die daarover moet stemmen..
Re: Telenet of proximus
Zolang de ( huurder en of eigenaar ) de kosten draagt is er voor de Vme in principe geen probleem.ludo schreef: ↑20 september 2020, 13:59 @Timoootjex.. De eigenaar gaat zelf die aansluiting app. per app. nooit bestellen, omdat hij dan een abonnement aan zijn been heeft op zijn naam. De eigenaar kan je niet verbieden een aansluiting, ( kabel langs buiten ) tegen de gevel naar je appartement te laten plaatsen.. Enkel in heel grote appartementsblokken kan er een technische ruimte nodig zijn, om de apparatuur en versterkers enz. te voorzien,, en daar is de VME die daarover moet stemmen..
Het wordt wel een probleem voor de Vme als men begint met gaten te boren in een gemeenschappelijke muur bvb langs buiten gevel van de Vme.
Een buitenmuur is altijd van de gemeenschap. (VME)
Estate Guru believer.
Re: Telenet of proximus
Je kan op deze website checken of er al fiber ligt op je adres of in de buurt: https://www.proximus.be/nl/id_cr_fiber_ ... e-toe.html
Voor mij is het simpel: ligt er glasvezel, pak dan proximus en anders neem je telenet...
Voor mij is het simpel: ligt er glasvezel, pak dan proximus en anders neem je telenet...
Re: Telenet of proximus
ben 20j proximus, 7j geleden verhuisd
telenet of coax heb je 100-200 etc download en 10-20 upload door de jaren, vrij stabiel,MAAR je deelt het met je buren die telenet hebben over dezelfde coax, geen probleem zolang ze maar niet langdurig downloaden. Vooral groot voordeel als je op de buiten woont en de afstand van de kast naar je huis meer dan 200 of meer dan 500 meter is.
proximus of adsl/vdsl, verschillende kabels 10-2 /20-4 of tegenwoordig 100-20. 100-20 down/up is alleen waar men nieuwe verbindingen trekt, nieuwe woonwijken, of waarschijnlijk hier en daar ook nieuw kasten/kabels uitzet. je kan dat her en der testen. Je hebt de verbinding wel exclusief voor jouw alleen, dus geen burendownload etc...MAAR vanaf je meer dan 200 meter van de kast zit zwakt je signaal af en ergens tussen 500 en 1.000meter gaat je signaal ongeveer dood. oudere lijnen/kasten blijven vast zitten 10-2/20-4 met dezelfde gevolgen tot 200 goed en dan bergaf, hoewel denk ik dat de 10-2 lijnen kortelings vervangen zijn of bezig te vervangen. Zit je met zo een oude lijn kan je dus evengoed een scarlet adsl aansluiten aan 32 euro met 50-4 up/down. Edpent gebruikt dezelfde technologie adsl MAAR refrescht de verbinding niet systematisch zodat je geconecteerd blijft (belgacom doet dit om vast-ipadres te resetten zodat klanten elke dag een nieuw ipdres hebben, niet voor stabiliteit). Op het werk de ervaring gehad, bij overstap (verre lijn, +/-700m) was proximus 100-20 slechts 50-10 geconnecteerd, nog vrij onstabiel ook, terwijl onmiddelijk over hetzelfde koperpaar edpnet 70-38 rigistreede. we zaten te ver opdat de modem zou schakelen naar 100-40. Blijkt eigenlijk dat edpnet zich probeert aan zijn verplichtingen te voldoen terwijl proximus in hetzelfde geval wat aanmodderd, ik controleer de lijn regelmatig en dit blijft veel stabieler aanwezig dan vroeger proximus 50-10.
Proximus is Koning over het internet en telefonie, telefonie organiseren zij alleen de hoofd routering van telefoongesprek, wanneer je je gsm rooted (nieuwe software, meestal om cursiale beveiligingsfuncties te overbruggen) is het voor gsm van alle merken in belgie de proxABC.... die je moet downloaden voor je gsm, dit voor de instellingen van je antenne connecties etc.... en zo heeft proximus waarschijnlijk ook belangrijke functies van het internet in handen. Edpnet, scarlet etc moet altijd een belgacom technieker een kastje tegen de muur vijzen waarna een andere technieker komt (ingeval van scarlet is het volledig een belgacom technieker) Dit is waarschijnlijk de oorzaak dat ze technisch de eindklanten in de straat niet voorzien van recente hernieuwde technologie. Ook is tegenwoordig alle klantenconectie afgeblokt, probeer eens concreet een email te sturen of een emailadres te vinden via het web.. je kan nooit chatten, en de telefoon een kwartiertje geduld.... Indien een kapotte moden kan je ook niet meer terecht in belgacomcenter HET MOET een technieker komen installeren die je probeert te wijzen op slechte bekabeling of iets anders,, maar je tevens voorziet van een nieuwe recente versie van modem, klant heel blij en een vette rekening van minstens 200 euro wat ook bij jonge klanten als de paplepel ingaat. Indien je technisch kan antwoorden op het factuur krijg je het onmiddelijk terug, maar zowat iedereen die 10jaar proximus heeft is na twee dagen blij dat het terug werkt, de technieker moet zo goed mogelijk de schuld (kabel, laptop) aanpraten bij de klant, na tien jaar heeft zowat elke klant dit voor gehad en betaald.... en telkens blij met de nieuwe gehuurde hardware die meer dan 5j oud was en waarschijnlijk stuk....(techniekers vertrekken smorgens minstens met 20st in de bus, modem/decoders.....
Wat in geval van telenet technisch goed is, dat coax meer aankan dat wat de klant krijgt, zodat elke elke klant altijd over pakweg minimaal 20mbps beschikt gegarandeerd. we merken wel bij VOIP dat de spraak als telefoongesprek niet altijd vlot foutloos doorkomt wat bij adsl veel beter te realiseren valt. Bij EDPNET via adsl is dat wel perfekt in orde als je EN internet en VOIP hebt van edpnet, Belgacom daarentegen, om zijn gesprek te garanderen sluiten ze profesioneel een tweede lijn of tweede aparte koperpaar aan (ze liggen toch met 40 in de grond of 10 particulier), wat dan weer wijst op gebrekkige technologie. Hier speelt Qos of quality over service een rol.
Zelf nog geen telenetklant, heb indruk dat het daar iets technischer blijft en telenet zelf de verantwoordelijkheid opneemt als nodig, maar weet het niet.
telenet of coax heb je 100-200 etc download en 10-20 upload door de jaren, vrij stabiel,MAAR je deelt het met je buren die telenet hebben over dezelfde coax, geen probleem zolang ze maar niet langdurig downloaden. Vooral groot voordeel als je op de buiten woont en de afstand van de kast naar je huis meer dan 200 of meer dan 500 meter is.
proximus of adsl/vdsl, verschillende kabels 10-2 /20-4 of tegenwoordig 100-20. 100-20 down/up is alleen waar men nieuwe verbindingen trekt, nieuwe woonwijken, of waarschijnlijk hier en daar ook nieuw kasten/kabels uitzet. je kan dat her en der testen. Je hebt de verbinding wel exclusief voor jouw alleen, dus geen burendownload etc...MAAR vanaf je meer dan 200 meter van de kast zit zwakt je signaal af en ergens tussen 500 en 1.000meter gaat je signaal ongeveer dood. oudere lijnen/kasten blijven vast zitten 10-2/20-4 met dezelfde gevolgen tot 200 goed en dan bergaf, hoewel denk ik dat de 10-2 lijnen kortelings vervangen zijn of bezig te vervangen. Zit je met zo een oude lijn kan je dus evengoed een scarlet adsl aansluiten aan 32 euro met 50-4 up/down. Edpent gebruikt dezelfde technologie adsl MAAR refrescht de verbinding niet systematisch zodat je geconecteerd blijft (belgacom doet dit om vast-ipadres te resetten zodat klanten elke dag een nieuw ipdres hebben, niet voor stabiliteit). Op het werk de ervaring gehad, bij overstap (verre lijn, +/-700m) was proximus 100-20 slechts 50-10 geconnecteerd, nog vrij onstabiel ook, terwijl onmiddelijk over hetzelfde koperpaar edpnet 70-38 rigistreede. we zaten te ver opdat de modem zou schakelen naar 100-40. Blijkt eigenlijk dat edpnet zich probeert aan zijn verplichtingen te voldoen terwijl proximus in hetzelfde geval wat aanmodderd, ik controleer de lijn regelmatig en dit blijft veel stabieler aanwezig dan vroeger proximus 50-10.
Proximus is Koning over het internet en telefonie, telefonie organiseren zij alleen de hoofd routering van telefoongesprek, wanneer je je gsm rooted (nieuwe software, meestal om cursiale beveiligingsfuncties te overbruggen) is het voor gsm van alle merken in belgie de proxABC.... die je moet downloaden voor je gsm, dit voor de instellingen van je antenne connecties etc.... en zo heeft proximus waarschijnlijk ook belangrijke functies van het internet in handen. Edpnet, scarlet etc moet altijd een belgacom technieker een kastje tegen de muur vijzen waarna een andere technieker komt (ingeval van scarlet is het volledig een belgacom technieker) Dit is waarschijnlijk de oorzaak dat ze technisch de eindklanten in de straat niet voorzien van recente hernieuwde technologie. Ook is tegenwoordig alle klantenconectie afgeblokt, probeer eens concreet een email te sturen of een emailadres te vinden via het web.. je kan nooit chatten, en de telefoon een kwartiertje geduld.... Indien een kapotte moden kan je ook niet meer terecht in belgacomcenter HET MOET een technieker komen installeren die je probeert te wijzen op slechte bekabeling of iets anders,, maar je tevens voorziet van een nieuwe recente versie van modem, klant heel blij en een vette rekening van minstens 200 euro wat ook bij jonge klanten als de paplepel ingaat. Indien je technisch kan antwoorden op het factuur krijg je het onmiddelijk terug, maar zowat iedereen die 10jaar proximus heeft is na twee dagen blij dat het terug werkt, de technieker moet zo goed mogelijk de schuld (kabel, laptop) aanpraten bij de klant, na tien jaar heeft zowat elke klant dit voor gehad en betaald.... en telkens blij met de nieuwe gehuurde hardware die meer dan 5j oud was en waarschijnlijk stuk....(techniekers vertrekken smorgens minstens met 20st in de bus, modem/decoders.....
Wat in geval van telenet technisch goed is, dat coax meer aankan dat wat de klant krijgt, zodat elke elke klant altijd over pakweg minimaal 20mbps beschikt gegarandeerd. we merken wel bij VOIP dat de spraak als telefoongesprek niet altijd vlot foutloos doorkomt wat bij adsl veel beter te realiseren valt. Bij EDPNET via adsl is dat wel perfekt in orde als je EN internet en VOIP hebt van edpnet, Belgacom daarentegen, om zijn gesprek te garanderen sluiten ze profesioneel een tweede lijn of tweede aparte koperpaar aan (ze liggen toch met 40 in de grond of 10 particulier), wat dan weer wijst op gebrekkige technologie. Hier speelt Qos of quality over service een rol.
Zelf nog geen telenetklant, heb indruk dat het daar iets technischer blijft en telenet zelf de verantwoordelijkheid opneemt als nodig, maar weet het niet.