termijn rekeningen/kasbons
TIP
Re: termijn rekeningen/kasbons
@ Warren
Een terechte bemerking waarom staan Belfius, Fintro, Beobank, ... niet in het overzicht van spaargids?
Is dat omdat ze geen informatie aanleveren? Of ...
Een terechte bemerking waarom staan Belfius, Fintro, Beobank, ... niet in het overzicht van spaargids?
Is dat omdat ze geen informatie aanleveren? Of ...
In principe niet. De rentes bij intekening blijven gelden tot het einde van de termijn (zowel bij daling als bij stijging op andere spaarrekeningen).
Vroeger heb ik jarenlange positieve ervaring gehad met termijnrekeningen bij verschillende banken, zoals bij MeDirect, Rabobank.be, en nog andere banken die intussen niet meer in België actief zijn.
Zie vergelijker termijnrekening spaargids.be:
https://www.spaargids.be/sparen/termijnrekeningen.html
Voor Belfius vermoed ik omdat de tarieven niet openbaar staan. Je kan het nergens terug vinden op hun site.
-
Gwendoline1
- Sr. Member

- Contacteer:
Raar dat Belfius geen reclame maakt met hun termijnrekening op 6maand.
Bel je naar de bank weten ze eerst van niks, dan na tijdje wel als je zegt
van waar je de info hebt over hun termijnrekening, andere banken zijn
meestal blij als je geld op hun rekening wil zetten...
Bel je naar de bank weten ze eerst van niks, dan na tijdje wel als je zegt
van waar je de info hebt over hun termijnrekening, andere banken zijn
meestal blij als je geld op hun rekening wil zetten...
@Dirk0108 - intekenen termijnrekeningen Belfius online of kantoor
Moet je voor de intekening op een Belfius termijnrekening van 6 maanden naar een kantoor van Belfius? Of kun je alles online regelen?
Moet je voor de intekening op een Belfius termijnrekening van 6 maanden naar een kantoor van Belfius? Of kun je alles online regelen?
@Dirk0108 - intekenen termijnrekeningen Belfius online of kantoor
Bel eens voor centen te beleggen zul je welkom zijn.Gwendoline1 schreef: ↑12 januari 2023, 13:07 Raar dat Belfius geen reclame maakt met hun termijnrekening op 6maand.
Bel je naar de bank weten ze eerst van niks,
Ze moeten hun huidige klanten toch met iets paaien.
En het blijven kruimels die termijn rekening.
de grootbanken hebben het blijkbaar op een akkoordje gegooid om geen termijnrekeningen of kasbons aan te bieden voor duurtijden van meer dan 1 jaar. Hun eigen fondsen met hoge kosten brengen hen veel meer op. Helaas niet aan de klant.
-
Gwendoline1
- Sr. Member

- Contacteer:
@burgundy,
Inderdaad, je belt als klant voor 1 termijnrekening te openen, en proberen ze je 1uur aan 1 stuk aan de telefoon produkten aan te smeren waar je niet om vroeg, Kweet toch niet als dat zo in hun voordeel is wat ze doen, zal er vlug weg zijn met men boeltje.(verzekeringen incl.)
Aan de anderen met de vraag moet je langsgaan om de termijnrekening te openen: Tegen mij zeiden ze van wel, ik kan ze allezins online niet openen en nergens terugvinden ook als ik ingelogd ben.
Inderdaad, je belt als klant voor 1 termijnrekening te openen, en proberen ze je 1uur aan 1 stuk aan de telefoon produkten aan te smeren waar je niet om vroeg, Kweet toch niet als dat zo in hun voordeel is wat ze doen, zal er vlug weg zijn met men boeltje.(verzekeringen incl.)
Aan de anderen met de vraag moet je langsgaan om de termijnrekening te openen: Tegen mij zeiden ze van wel, ik kan ze allezins online niet openen en nergens terugvinden ook als ik ingelogd ben.
@kikker 82 Je kunt de termijnrekening online regelen.
Eerst maak je een termijnrekening aan, en daarna kan je simuleren met termijnen van 1 tot 12 maand. Je gaat te werk als volgt: ga in online banking (niet in de app) naar beleggingen , product aankopen, termijnrekeningen creëren en daar kan je simuleren zoveel je wilt, en intekenen.
Zoals ik reeds vermeld heb: eerst een termijnrekening (dossier voor effecten) aanmaken.
Eerst maak je een termijnrekening aan, en daarna kan je simuleren met termijnen van 1 tot 12 maand. Je gaat te werk als volgt: ga in online banking (niet in de app) naar beleggingen , product aankopen, termijnrekeningen creëren en daar kan je simuleren zoveel je wilt, en intekenen.
Zoals ik reeds vermeld heb: eerst een termijnrekening (dossier voor effecten) aanmaken.
-
Orakel van Brakel
- Hero Member

- Contacteer:
Wat is eigenlijk de reden dat jullie een kasbon of een termijnrekening openen?
Ik zou er zelf nemen omdat ik binnenkort een huis wil kopen en tijdelijk mijn geld wil parkeren zonder risico. Maar als ik jullie bezig zie over 1,6 vs 1,7%... zien jullie dit eigenlijk als belegging? Zelfs op 100k maakt 0,1% amper 100 euro uit. Lijkt me niet de moeite om veel tijd in te steken met opzoeken, vergelijken, overstappen, ...
Hoe passen kasbons en termijn rekeningen in jullie totaalplaatje?
Ik zou er zelf nemen omdat ik binnenkort een huis wil kopen en tijdelijk mijn geld wil parkeren zonder risico. Maar als ik jullie bezig zie over 1,6 vs 1,7%... zien jullie dit eigenlijk als belegging? Zelfs op 100k maakt 0,1% amper 100 euro uit. Lijkt me niet de moeite om veel tijd in te steken met opzoeken, vergelijken, overstappen, ...
Hoe passen kasbons en termijn rekeningen in jullie totaalplaatje?
Het grootste deel van mijn kapitaal is op de beurs belegd. Maar ik wil ook een deel in veilige beleggingen steken voor de zekerheid voor het geval de beurs een zware crash meemaakt en jarenlang laag blijft.
@Dirk0108
Met dank voor den uitleg. Ga ik eerstdaags uitproberen!
Met dank voor den uitleg. Ga ik eerstdaags uitproberen!