termijn rekeningen/kasbons
TIP
Re: termijn rekeningen/kasbons
Is als particulier, rentevoeten via mail doorgekregen van plaatselijk beobank kantoor.
De termijnrekening van MeDirect begint interessant te worden.
Op 1 jaar tijd... (Ik zou persoonlijk voor 2 of 3 jaar gaan)
DB is hoger maar je moet ook wel 50.000 euro inleggen terwijl het bij MeDirect kan vanaf 1 euro.
Ik vind hem wel vrij competitief.
DB is hoger maar je moet ook wel 50.000 euro inleggen terwijl het bij MeDirect kan vanaf 1 euro.
Ik vind hem wel vrij competitief.
@Kevva
Waarom zou u een termijnrekening van 2-3 jaar nemen wanneer verwacht wordt dat de kortetermijnrente zeker nog tot juni-juli 2023 zal stijgen.
Mij lijkt het beter van te beleggen in een termijnrekening van 1 jaar
Waarom zou u een termijnrekening van 2-3 jaar nemen wanneer verwacht wordt dat de kortetermijnrente zeker nog tot juni-juli 2023 zal stijgen.
Mij lijkt het beter van te beleggen in een termijnrekening van 1 jaar
Biedt ING ook korte termijnrekeningen aan en kent iemand de huidige rentevoeten voor 3-6-9-12 maanden?
Waarom zou je daar op in tekenen als een rekening met getrouwheidspremie meer opbrengt? (momenteel weliswaar bij een andere bank, maar dat zal de komende maanden nog wel veranderen)
Omdat:
- ik al bij drie banken klant ben en ik dat genoeg vind;
- ik niet te veel geld in eenzelfde vorm van sparen of beleggen wil steken.
Zie "Termijnrekeningen vergelijken" van spaargids.be:
https://www.spaargids.be/sparen/termijn ... n=&tktype=
Niet alle banken staan daar in, maar sommige banken bieden hun klanten termijnrekeningen aan op aanvraag.
[/quote]
Niet alle banken staan daar in, maar sommige banken bieden hun klanten termijnrekeningen aan op aanvraag.
[/quote]
de termijnrekeningen op aanvraag staan niet tussen die lijst.
[/quote]
de termijnrekeningen op aanvraag staan niet tussen die lijst.
De termijnrekening brengt meer op dan een spaarrekening.
Ik zit te kijken naar 2 of 3 jaar omdat je daar het grootste % verschil hebt. Termijnrekening voor 1 jaar openen is NIET INTERESSANT.
2 jaar is 1,54% NETTO
3 jaar is 1,58% NETTO
Spaarrekening is 1,20% NETTO per jaar.
DB geeft een hogere rente maar je moet er wel meteen 50.000 euro in steken!
Waarom niet? Dat hangt af van de rente binnen een jaar en ook of je andere plannen met dat geld hebt. Hoe langer de looptijd hoe hoger de rente, maar dat wil niet zeggen dat een termijnrekening op één jaar nooit interessant is.
Voilà, net ingetekend op een niet-interessante termijnrekening op één jaar aan 1,90% bruto. En blij dat ik ben. 
Net bijkomend ingetekend voor minstens 1 jaar op de deposito en consignatiekas aan 2,8 of 2,9% bruto voor februari en blij dat ik ben
.