termijn rekeningen/kasbons
TIP
-
- Hero Member
- Contacteer:
Re: termijn rekeningen/kasbons
Door verkoop huis moet ik binnenkort enkele zaken opzeggen bij BNP (Lening, brandverzekering, SSV, ...) Het zal de ideale moment zijn om spaartegoeden ook te verhuizen. Ik ben er al klant sinds het nog ASLK was. Maar ik ga ze niet missen. Ze zijn er zwaar op achteruit gegaan sinds Fortis overging naar BNP.
Maar wat is het alternatief, volgens mij is het tegenwoordig bij de meeste banken zo. Denk ook niet dat het gaat verbeteren eerlijk gezegd, misschien zelfs in tegendeel. Kantoren zullen nog afgebouwd worden in de toekomst. Maar treur u niet, die afbouw is al bezig sinds 1992 toen we de piek hebben bereikt. Ik dacht dat ING en AXA nog zwaar in het kantoren netwerk zouden gaan ingrijpen.
Maar op-topic. Het is duidelijk dat alle banken het openen van een termijnrekening (met allerlei trucs, waaronder het u moeilijk maken) zoveel mogelijk proberen te vermijden. Zodat bij de meeste het geld nog enige tijd om de 0,0 rekening gehouden kan worden. Dat is gratis geld voor de banken, ondertussen leningen uitgeven van 3%... ik wil ook bank zijn
Maar op-topic. Het is duidelijk dat alle banken het openen van een termijnrekening (met allerlei trucs, waaronder het u moeilijk maken) zoveel mogelijk proberen te vermijden. Zodat bij de meeste het geld nog enige tijd om de 0,0 rekening gehouden kan worden. Dat is gratis geld voor de banken, ondertussen leningen uitgeven van 3%... ik wil ook bank zijn

Op de site van Medirect lees ik als beleggingsproducten: fondsen, trackers, aandelen en obligaties.
Waar vind ik de termijnrekeningen?
Waar vind ik de termijnrekeningen?
-
- Hero Member
- Contacteer:
Bij BNP volgende tarieven meegekregen:
3 maand - 1,58
4 maand - 1,76
6 maand - 2,11
Langere looptijden heb ik niet meer genoteerd omdat het toch de moeite niet was. Nieuwe spaarrek openen gaat ook enkel op kantoor. Dus daar mag ik volgende week naartoe. Echt man... op kantoor met ne pipo gaan samenzitten om een onnozel rekeningske te openen. Gaat me weer een uur kosten.
3 maand - 1,58
4 maand - 1,76
6 maand - 2,11
Langere looptijden heb ik niet meer genoteerd omdat het toch de moeite niet was. Nieuwe spaarrek openen gaat ook enkel op kantoor. Dus daar mag ik volgende week naartoe. Echt man... op kantoor met ne pipo gaan samenzitten om een onnozel rekeningske te openen. Gaat me weer een uur kosten.
Oei van mening verandert u ging daar toch weg.Orakel van Brakel schreef: ↑2 februari 2023, 14:18 Echt man... op kantoor met ne pipo gaan samenzitten om een onnozel rekeningske te openen. Gaat me weer een uur kosten.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Hoofdbank wordt idd een andere. BNP geeft nu wel een hoge basisrente op hun nieuwe spaarrek. Ik heb 50k die ik mogelijks snel nodig heb, dus die ga ik daar zetten. Dan een bank zoeken met hoge rente op 3 maand. Mogelijks ING of Belfius. Daar gaat 150k naartoe en dat wordt dan de nieuwe hoofdbank. Rest wordt over meerdere brokers verspreid.burgundy schreef: ↑2 februari 2023, 15:03Oei van mening verandert u ging daar toch weg.Orakel van Brakel schreef: ↑2 februari 2023, 14:18 Echt man... op kantoor met ne pipo gaan samenzitten om een onnozel rekeningske te openen. Gaat me weer een uur kosten.
Ik heb de nieuwe Spaarrekening Plus geopend door te bellen van uit de app naar het callcenter. Daar hebben ze de rekening voor mij geopend en die stond enkele uren later in mijn app. Wel enkel op mijn naam....op twee mandatarissen ging niet en moet idd op kantoor.Orakel van Brakel schreef: ↑2 februari 2023, 14:18 Bij BNP volgende tarieven meegekregen:
3 maand - 1,58
4 maand - 1,76
6 maand - 2,11
Vind je het normaal dat je naar een callcenter moet bellen en dat zij een rekening voor je openen? Dat moet je toch zelf kunnen doen?
-
- Newbie
- Contacteer:
Kan er mij iemand de interestvoet opgeven voor een termijnrekening bij Belfius en BNP Paribas voor een termijn van
6 maanden/9 maanden/11 maanden/1 jaar. Alvast bedankt.
6 maanden/9 maanden/11 maanden/1 jaar. Alvast bedankt.
@ Ssthomas69
Belfius heeft enkel termijnrekeningen voor volgende periodes; 2 weken, 1 maand, 2 maanden, 3 maanden, 4 maanden, 5 maanden, 6 maanden en 1 jaar.
Op 6 maanden is de rente 2,3510 bruto.
Op 1 jaar is dit 1,75 % bruto.
Belfius heeft enkel termijnrekeningen voor volgende periodes; 2 weken, 1 maand, 2 maanden, 3 maanden, 4 maanden, 5 maanden, 6 maanden en 1 jaar.
Op 6 maanden is de rente 2,3510 bruto.
Op 1 jaar is dit 1,75 % bruto.
Op 6 maanden 2,35% bruto rendement? Dat kan toch niet? Dat is 1,65% netto.
Hoeveel moet je er minimum insteken? 100.000 euro? Ik vind dat trouwens niet terug op hun site, alsnog 2 weken of 1 maand.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Op 6 maand hoger dan op 1 jaar?
Gaan ze er dan van uit dat de rente gaat dalen binnenkort?