termijn rekeningen/kasbons
TIP
Re: termijn rekeningen/kasbons
Leeftijdsafhankelijk zou ik zeggen,ben je 30Matroos1958 schreef: ↑9 januari 2024, 19:01 Goedenavond,
140K vrij om in een terminrekening te steken.
Graag jullie mening/advies.
Zouden jullie dit in een termijnrekening steken van 6 maanden met een rendement van 3,5 procent bruto of toch een termijnrekening van 3 of 4 jaar met een rendement van ongeveer 3,45 procent bruto(Europabank bijvoorbeeld) ? Ik lees her en der dat de rentes zullen zakken de komende jaren. Dan is nu misschien het moment daar om toch voor een langere termijn te kiezen? Wat is jullie mening hierover?
Bedankt
dan zou ik voor aandelen gaan,voor vijftiger
zou ik tetmijnrek. van CKV op 10 jaar nemen,
2,45% netto....
-
- Full Member
- Contacteer:
Of stukje tak 21 van patronale. Momenteel 3,03 procent 8 jaar langGg70 schreef: ↑9 januari 2024, 20:45Leeftijdsafhankelijk zou ik zeggen,ben je 30Matroos1958 schreef: ↑9 januari 2024, 19:01 Goedenavond,
Zouden jullie dit in een termijnrekening steken van 6 maanden met een rendement van 3,5 procent bruto of toch een termijnrekening van 3 of 4 jaar met een rendement van ongeveer 3,45 procent bruto(Europabank bijvoorbeeld) ? Ik lees her en der dat de rentes zullen zakken de komende jaren. Dan is nu misschien het moment daar om toch voor een langere termijn te kiezen? Wat is jullie mening hierover?
Bedankt
2,45% netto....
En als veertiger?Gg70 schreef: ↑9 januari 2024, 20:45Leeftijdsafhankelijk zou ik zeggen,ben je 30Matroos1958 schreef: ↑9 januari 2024, 19:01 Goedenavond,
Bedankt
2,45% netto....
DE 10 jaars rente is vandaag weer verder opgelopen, zowel Euro als USD.
Volgens mij tijdelijk fenomeen Jokke,
door afgelopen scherpe rentedaling,
wordt er plots massaal papier opgekocht om
Toch nog iets relatief veilig rendement te halen... Maar lange termijnrentetrend zal toch dalend zijn...(hoge overheidsschulden, recessiegevaar,enz...).
Kan uiteraard, w'll see.Gg70 schreef: ↑10 januari 2024, 21:12Volgens mij tijdelijk fenomeen Jokke,
door afgelopen scherpe rentedaling,
wordt er plots massaal papier opgekocht om
Toch nog iets relatief veilig rendement te halen... Maar lange termijnrentetrend zal toch dalend zijn...(hoge overheidsschulden, recessiegevaar,enz...).
NIBC past de intresten op de termijnrekening vanaf "1 jaar" aan, vanaf 14 Feb 24. 

Laatst gewijzigd door Sammy2 op 13 februari 2024, 20:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Naar boven of naar onder?
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
ING heeft wel weer een interessante termijnrekening op 6 maand. In december was er ook zo eentje.
Ik vraag me af of daar geen strategie achter zit om spaargeld net lang genoeg 'te bevriezen' zodat het niet kan wegvloeien naar de nieuwe staatsbon.
Ik vraag me af of daar geen strategie achter zit om spaargeld net lang genoeg 'te bevriezen' zodat het niet kan wegvloeien naar de nieuwe staatsbon.
“We gaan later dit jaar de kasbon als financieel product herlanceren”, zegt Marc Raisière, de CEO van Belfius.
“Wij gaan het product later dit jaar herlanceren. De kasbon verdient volgens ons opnieuw een plaats in de vitrine van financiële instellingen. We denken immers dat de kortetermijnrente vanaf dit najaar zal dalen, terwijl de langetermijnrente op haar huidige peil zal stabiliseren. In die omstandigheden kan het voor sommige klanten interessant zijn om een kasbon op één, twee, drie of vijf jaar te kopen.”
“Wij gaan het product later dit jaar herlanceren. De kasbon verdient volgens ons opnieuw een plaats in de vitrine van financiële instellingen. We denken immers dat de kortetermijnrente vanaf dit najaar zal dalen, terwijl de langetermijnrente op haar huidige peil zal stabiliseren. In die omstandigheden kan het voor sommige klanten interessant zijn om een kasbon op één, twee, drie of vijf jaar te kopen.”
-
- Full Member
- Contacteer:
Goedenavond,
Wat denken jullie dat de banken/verzekeraars TAK21 ed zullen doen in september als de 22 miljard euro van de staatsbons vrij komt?
Momenteel heb ik 150K vrij om te beleggen. best wachten tot september? of nu kiezen voor termijnrekening met 2% op 2 jaar netto?
Wat denken jullie dat de banken/verzekeraars TAK21 ed zullen doen in september als de 22 miljard euro van de staatsbons vrij komt?
Momenteel heb ik 150K vrij om te beleggen. best wachten tot september? of nu kiezen voor termijnrekening met 2% op 2 jaar netto?