termijn rekeningen/kasbons
TIP
-
- Jr. Member
- Contacteer:
Re: termijn rekeningen/kasbons
Hier vindt U de rente van de termijnrekeningen bij Deutsche Bank : https://public.deutschebank.be/f2w/medi ... ing_nl.pdf
Een maand geleden heb ik 4,30 bruto bij ING gekregen,
Een maand geleden heb ik 4,30 bruto bij ING gekregen,
Op welke termijn en op welk bedrag ? Graag duidelijke informatie aub.
-
- Jr. Member
- Contacteer:
4,3 bruto bij ING een maand geleden, met die info geraken we nu natuurlijk ook niet veel verder :-)
Allen daarheen ! Schandalig dat ze geen rentevoeten op hun website zetten.
Deutsche Bank en Santander.
Intekenen op die buitenlandse staatsobligaties is niet evident. Bovendien opletten met de kosten die er bij komen kijken!
Ik heb de indruk, als je maar voor 5000 euro intekent dat je kosten teveel aan je rendement vreten.
Die huidige obligatie via staatsbons.be is dan wel minder aantrekkelijk 2,20% netto maar wel nog steeds interessanter dan een spaarboekje waar je maar 1,80% netto op hebt. En via staatsbons.be heb je ingetekend in amper 5 min.
Ik heb de indruk, als je maar voor 5000 euro intekent dat je kosten teveel aan je rendement vreten.
Die huidige obligatie via staatsbons.be is dan wel minder aantrekkelijk 2,20% netto maar wel nog steeds interessanter dan een spaarboekje waar je maar 1,80% netto op hebt. En via staatsbons.be heb je ingetekend in amper 5 min.
Buitenlandse staatsobligaties zijn juist wel interessant en Belgische niet.Kevva schreef: ↑27 mei 2024, 10:13 Intekenen op die buitenlandse staatsobligaties is niet evident. Bovendien opletten met de kosten die er bij komen kijken!
De kosten hangen er vanaf welke broker je hebt/neemt. Bij de Giro 4 euro. Dat is op een order van 5.000 euro 0,8%.
Intekenen op een staatsbon met 2,24% netto duurt 5 min.?
Een order online opgeven bij de Giro duurt minder dan 30 sec. Dus als je zo'n drukbezet man bent....

Tel daar nog de 0,12% beurstaks bij en je bent al bijna 1% rendement kwijt op een obligatie nog maar 1 jaar te gaan heeft, die 2,24% netto (of 2,44 via Me) voor de staatsbon is dan lang zo slecht nog niet voor kleine bedragen en korte looptijd.
En welke interessante obligaties vind je dan zoal bij DeGiro? Want eerlijk gezegd, ik heb er 3 ingegeven die hier eerder zijn verschenen en geen enkele van de 3 is te vinden.
-
- Newbie
- Contacteer:
ik heb ook eens de kosten bekeken bij Degiro...maar die 4€ lijkt me toch iets meer te zijn.....
Bij het plaatsen van een order van 10.000€ voor de aankoop van een duitse obligatie op Frankfurt steeg de kost naar 65 € :-(
Iemand een uitleg hiervoor of ervaring mee? is dit correct?
(zie bijlage voor kostenoverzicht)
Op hun website staat 3€ commissie + 1€ handling ( + 0.12% taks uiteraard)
Bij het plaatsen van een order van 10.000€ voor de aankoop van een duitse obligatie op Frankfurt steeg de kost naar 65 € :-(
Iemand een uitleg hiervoor of ervaring mee? is dit correct?
(zie bijlage voor kostenoverzicht)
Op hun website staat 3€ commissie + 1€ handling ( + 0.12% taks uiteraard)
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.