termijnrekening: 29 % RV
termijnrekening: 29 % RV
ik zie op de site van rabobank staan onderaan de termijnrekeningen dat:
"De netto rente houdt rekening met 25,00% roerende voorheffing, maar niet met een eventuele bijkomende afhouding van 4%."
is dit een fout of hebben jullie voorkennis over de volgende belastingsverhogingen van de regering di rupo of heb ik iets gemist?
trouwens, 5 jaar zijn geld vastzetten voor ocharme 1,26 % netto rendement, wie doet nu zoiets...
"De netto rente houdt rekening met 25,00% roerende voorheffing, maar niet met een eventuele bijkomende afhouding van 4%."
is dit een fout of hebben jullie voorkennis over de volgende belastingsverhogingen van de regering di rupo of heb ik iets gemist?
trouwens, 5 jaar zijn geld vastzetten voor ocharme 1,26 % netto rendement, wie doet nu zoiets...
-
- VIP member
- Contacteer:
Re: termijnrekening: 29 % RV
Dat moet een fout zijn... Dit jaar is het nog eventueel (21 + 4%) maar vanaf volgend jaar werd die 25% toch bevrijdend en die 4% 'rijkentaks' afgeschaft??? of ben ik fout?
EDIT : ik zie de fout. dat netto rendement houdt rekening met 21% (2,71 * 0,79 = 2,14) roerende voorheffing en niet met 25% zoals er staat. Dat zal een typefout zijn.
EDIT : ik zie de fout. dat netto rendement houdt rekening met 21% (2,71 * 0,79 = 2,14) roerende voorheffing en niet met 25% zoals er staat. Dat zal een typefout zijn.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
- Rabobank.be
- Woordvoerder
- Contacteer:
Re: termijnrekening: 29 % RV
We zijn momenteel de website aan het aanpassen naar de nieuwe tarieven die in voege gaan vanaf 1 januari. Daardoor kon het zijn dat u zag dat sommige zaken al aangepast werden (zoals het nieuwe RV-tarief van 25% ipv 21% voorheen), maar dat andere zaken nog moesten worden aangepast (zoals het verwijderen van alle informatie rond de bijkomende heffing, die vanaf 01/01/2013 afgeschaft wordt).
Dit wordt vandaag nog aangepast. Alvast bedankt om het te melden.
Voor alle duidelijkheid: het nieuwe tarief aan roerende voorheffing op intresten uit termijnrekeningen zal vanaf 01/01/2013 25% bedragen. Dit is een éénmalige bevrijdende inhouding. Er is geen bijkomende heffing van 4% meer verschuldigd.
Dit wordt vandaag nog aangepast. Alvast bedankt om het te melden.
Voor alle duidelijkheid: het nieuwe tarief aan roerende voorheffing op intresten uit termijnrekeningen zal vanaf 01/01/2013 25% bedragen. Dit is een éénmalige bevrijdende inhouding. Er is geen bijkomende heffing van 4% meer verschuldigd.