Termijnrekening Argenta
TIP
Re: Termijnrekening Argenta
Kan enkel in het kantoor. Procedure voor annuleren is hetzelfde als voor het openen. Documenten tekenen en klaar. Het geld staat dan direct terug op je zichtrekening. In de meeste kantoren kan je in de voormiddag langsgaan zonder afspraak.Gwendoline1 schreef: ↑1 september 2024, 20:30Heb jij ervaring om te annuleren?Torro schreef: ↑1 september 2024, 16:31
Ze hebben het opnieuw aangepast. Vorige week was het 5 bankwerkdagen en nu is het 14 kalenderdagen dat je kosteloos kan annuleren. Het annuleren gaat snel, het geld staat direct terug op je rekening zodat je eventueel een nieuwe met betere voorwaarden kan openen. Voor de verlopen dagen, krijg je natuurlijk wel geen rente.
Op het kantoor of gewoon bellen?
Alvast bedankt.
-
- Full Member
- Contacteer:
Hier kan je ook langsgaan zonder afspraak, probleem is wel dat ze nu iemand aan het onthaal gezet hebben die geen rekeningen enzo mag openen,Torro schreef: ↑1 september 2024, 22:23Kan enkel in het kantoor. Procedure voor annuleren is hetzelfde als voor het openen. Documenten tekenen en klaar. Het geld staat dan direct terug op je zichtrekening. In de meeste kantoren kan je in de voormiddag langsgaan zonder afspraak.Gwendoline1 schreef: ↑1 september 2024, 20:30
Heb jij ervaring om te annuleren?
Op het kantoor of gewoon bellen?
Alvast bedankt.
die zit er dus enkel om je 1 afspraak te geven en te doen terugkomen. Dit was vorig jaar helemaal niet zo, dan kon je nog klant worden en andere zaken regelen bij deze persoon aan het onthaal.
En de termijnrekening van 18 maanden enkel af te sluiten in kantoor... Waarom het toch zo moeilijk maken allemaal?
De aanpassing aan het nieuwe tarief van 3.30 % zal automatisch gebeuren voor bestaande termijnrekeningen aan 3.10 %. Zojuist deze uitlegt gekregen op kantoor.
Klopt. Mijn kantoor bevestigde dat alle termijnrekeningen afgesloten aan 3,10% (sinds begin augustus ergens) automatisch de verhoogde rentevoet van 3,30% zullen krijgen. Dit zou automatisch aangepast worden in de bank-app en internetbankieren (momenteel bij mij nog niet het geval).
Laatst gewijzigd door landethk op 2 september 2024, 11:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Inderdaad, zelfde bevestiging gekregen.landethk schreef: ↑2 september 2024, 11:31Klopt. Mijn kantoor bevestigde dat alle termijnrekeningen afgesloten aan 3,10% (sinds begin augustus ergens) automatisch de verhoogde rentevoet van 3,30% zullen krijgen. Dit zou automatisch aangepast worden in de bank-app en internetbankieren (momenteel bij nog niet het geval).
3.10% op 18maand wordt automatisch aangepast naar 3,3%
De overige rentes van de andere looptijden blijven ongewijzigd.
-
- Full Member
- Contacteer:
Inderdaad, hier ook dezelfde uitleg gekregen.KV schreef: ↑2 september 2024, 11:40Inderdaad, zelfde bevestiging gekregen.landethk schreef: ↑2 september 2024, 11:31
Klopt. Mijn kantoor bevestigde dat alle termijnrekeningen afgesloten aan 3,10% (sinds begin augustus ergens) automatisch de verhoogde rentevoet van 3,30% zullen krijgen. Dit zou automatisch aangepast worden in de bank-app en internetbankieren (momenteel bij nog niet het geval).
3.10% op 18maand wordt automatisch aangepast naar 3,3%
De overige rentes van de andere looptijden blijven ongewijzigd.
Geen afspraken geen geld ... lol hoe ze daar durven mee schermen. Bedbank geeft die condities toch ook ?Gwendoline1 schreef: ↑1 september 2024, 13:42De 3.1% die ze geven op 18maand staat al hele tijd op hun website toch en ook hier op spaargids onder termijnrekeningen.Crouch schreef: ↑1 september 2024, 13:26
Is de 3.1% bruto zichtbaar op hun website al de verhoging waarover je spreekt, of is de site nog niet aangepast?
Ik ben met alles klant bij Argenta, maar nu vind ik toch dat ze wat achter blijven...
Telefonisch meldde men mij vorige week al niet te veel te verwachten... betrouwbare info?
Bij nieuwsberichten hier op spaargids staat dat ze die 3.10% naar 3.30% optrekken op 18maand vanaf volgende week.
Hebben ze mij ook gebeld, en gingen niet meedoen aan de tegenacties voor de staatsbon, en dat er vooral haast bij was
als je wilde intekenen voor 3.10%, want waren bijna geen afspraken meer te krijgen in het kantoor.
Wanneer de aanpassing naar 3.30 % zichtbaar in de app ?
Bij mij nog steeds termijnrekening 18 maanden op 3.10 %
Bij mij nog steeds termijnrekening 18 maanden op 3.10 %
-
- Full Member
- Contacteer:
In de app kom je die van 18 maanden toch niet tegen, dacht ik, want daarvoor moet je via het kantoor gaan.
Op de website van Argenta zie je 3,30 op 18 maanden.
De aanpassing van het tarief van 3.10 naar 3.30 zou automatisch gebeuren via het hoofdkantoor, voor de al bestaande termijnrekeningen in augustus aan het oude tarief.
Nog steeds niet gebeurt...
Nog steeds niet gebeurt...
Netto-rente voor termijnrekening draait rond de 2,10%.
Open je dan niet beter een getrouwheidsrekening, die geeft 0,25% + 1,75% = 2,00% na een jaar en één dag...?
Open je dan niet beter een getrouwheidsrekening, die geeft 0,25% + 1,75% = 2,00% na een jaar en één dag...?
De kans is groot dat ze volgend jaar 30% zullen afhouden van de rente op spaarboekjes en dan heb je maar 1,4% ipv 2% netto.
De interessantere termijnrekening van 18 maanden is enkel via het kantoor te openen, de andere termijnrekeningen zijn ook via de app te openen, maar begrensd tot €50.000. Via pc banking zie ik zelfs geen mogelijkheid om een termijnrekening online te openen, enkel via hun app. Toch bizar dat ze de interessantste termijnrekening niet online laten openen en dat ze voor de andere rekeningen er een max. bedrag opzetten, waardoor zelfs klanten (mijn ouders) die tevreden waren met een lagere rente op 1 jaar (als het online kon afgesloten worden) alsnog naar kantoor moeten als ze een hoger bedrag willen vastzetten. Dan kunnen ze wel meteen kiezen voor de interessantere optie op 18 maanden.