Termijnrekening Belfius
TIP
Re: Termijnrekening Belfius
Vorige week woensdag (19/04) bericht gekregen van Belfius dat de rente op termijnrekening van 1 jaar terug iets gestegen was naar 2,846% bruto (voorheen lichtjes gedaald naar 2,75%).
Ik gebruik Belfius nog enkel voor de dagelijkse operaties. Ze waren bij de eersten en de besten met hun digitaal platform maar sinds enige tijd maken ze het de klanten bijzonder moeilijk om nog digitaal te werken terwijl de agentschappen minder en minder bereikbaar worden.Gwendoline1 schreef: ↑23 april 2023, 23:21 Iemand weet van de rente op termijnrekeningen bij Belfius de laatste dagen?
ps. Sinds vorige week kan je ook geen kasbons meer aankopen online en ook de rente niet meer zien ervan, terug naar het stenen tijdperk bij Belfius....
Mijn beleggingen gaan naar andere banken.
Waarom blijven aanhouden aan een termijnrekening bij een bank waar je niet de beste rente krijgt?
Zeker. Er zijn al 3 gelijkaardige banken waar je een betere rente krijgt op termijnrekeningen dan Belfius, waarvan 1 het zelfs online publiceert (ook naar niet cliënteel) én niet met eenzelfde geschiedenis als deze van Belfius. Als je natuurlijk (nog) meer spreiding wenst omdat je met uw geld geen weg weet...
-
- Full Member
- Contacteer:
Bedoel je deutsche bank?
Wat zijn de 2 andere banken dan die meer geven of Belfius?
Wat zijn de 2 andere banken dan die meer geven of Belfius?
Omwille van risicospreiding en omdat ik al klant ben bij meer dan voldoende banken en ik niet nog eens een bankrelatie met betalende zichtrekening (bv. ING) wil aangaan, enkel om 0,10 of 0,20 meer te hebben op een termijnrekening...
By the way, gisteren bericht van Belfius-kantoor gekregen dat de rente op termijnrekening op 1 jaar verhoogd werd tot 2,908% bruto.
- Brugse Leeuw
- Hero Member
- Contacteer:
Ik heb een gratis belfius pulse zichtrekening die eigenlijk een slapende rekening is.
Voor die termijnrekening moet je langs een kantoor gaan?
En betaal je extra kosten? (voor effectenrekening)?
Voor die termijnrekening moet je langs een kantoor gaan?
En betaal je extra kosten? (voor effectenrekening)?
Sedert enkele weken moet je langs het kantoor gaan bij Belfius om een termijnrekening te openen (voorheen kon dat online). Er zijn geen kosten verbonden aan het openen, aanhouden en sluiten van een termijnrekening bij Belfius. Ook voor een effectenrekening geen extra kosten.
- Brugse Leeuw
- Hero Member
- Contacteer:
Dank u!landethk schreef: ↑25 april 2023, 10:05 Sedert enkele weken moet je langs het kantoor gaan bij Belfius om een termijnrekening te openen (voorheen kon dat online). Er zijn geen kosten verbonden aan het openen, aanhouden en sluiten van een termijnrekening bij Belfius. Ook voor een effectenrekening geen extra kosten.
-
- Full Member
- Contacteer:
Inderdaad, deel dezelfde mening, ik weiger om betalende zichtrekening te nemen. ps. Bij sommige banken is het zelfs niet nodig om zichtrekening te nemen om termijnrekening te openen terwijl andere banken je verplichten.landethk schreef: ↑25 april 2023, 08:32Omwille van risicospreiding en omdat ik al klant ben bij meer dan voldoende banken en ik niet nog eens een bankrelatie met betalende zichtrekening (bv. ING) wil aangaan, enkel om 0,10 of 0,20 meer te hebben op een termijnrekening...
By the way, gisteren bericht van Belfius-kantoor gekregen dat de rente op termijnrekening op 1 jaar verhoogd werd tot 2,908% bruto.
[/quote]
Bij sommige banken is het zelfs niet nodig om zichtrekening te nemen om termijnrekening te openen terwijl andere banken je verplichten.
[/quote]
Bij welke banken is een zichtrekening niet verplicht bij het openen van een termijnrekening?
Bij sommige banken is het zelfs niet nodig om zichtrekening te nemen om termijnrekening te openen terwijl andere banken je verplichten.
[/quote]
Bij welke banken is een zichtrekening niet verplicht bij het openen van een termijnrekening?
-
- Full Member
- Contacteer:
[/quote]
[/quote
Bij Crelan termijnrekening geopend, en zeiden dat het niet verplicht was om zichtrekening bij te nemen, maar toch ene genomen omdat ze ene hebben die toch gratis is en het wel gemakkelijker is vind ik. ( je hebt er ook geen bankkaart nodig om online te werken.)
Welke rente geeft crelan mimenteel?
Meer dan DB?
Meer dan DB?
Beste,
Heeft iemand een idee van de actuele interestvoeten op 1, 2 of 3 maanden bij Belfius?
Mvg
Heeft iemand een idee van de actuele interestvoeten op 1, 2 of 3 maanden bij Belfius?
Mvg