Termijnrekening bij Deutsche Bank
TIP
Re: Termijnrekening bij Deutsche Bank
Ik heb de vraag gesteld aan DB. Momenteel € 95.000 ex Aion geld ter beschikking. Om aan 100K te komen moet ik 1,5% getrouwheidspremie op 5K Santander geld laten vallen die eind september definitief verworven is….
-
- Verbannen Gebruiker
Misschien bij Argenta eens luisteren? Bieden nu 2,81% netto.
- PaperbackWriter
- Full Member
- Contacteer:
Netto 2,81 % dat zal ook geen toeval zijn zeker ?
Is dit voor een termijn op 1 jaar of voor langer ?
3.60% voor 3 jaar, = netto 2.52%
-
- Verbannen Gebruiker
Dit is het artikel op De Standaard:PaperbackWriter schreef: ↑22 augustus 2023, 13:55Netto 2,81 % dat zal ook geen toeval zijn zeker ?
Is dit voor een termijn op 1 jaar of voor langer ?
De bank Argenta reageert op de lancering van de staatsbon door een termijnrekening aan te bieden die netto evenveel opbrengt als de staatsbon. Argenta pakt ook uit met hoge tarieven op drie jaar.
Pascal Dendooven
Vandaag om 13:31
De actie van minister van Financiën Vincent Van Peteghem (CD&V) om de banken te dwingen de rente te verhogen door ze rechtstreeks te gaan beconcurreren, heeft impact. De bank Argenta, in Vlaanderen een van de grotere spelers in de markt van particulieren, reageert met een driestappenplan.
Argenta biedt de staatsbon niet aan, maar lanceert een termijnrekening op één jaar en één op drie jaar. De termijnrekening op één jaar heeft netto dezelfde opbrengst als de staatsbon: 2,81 procent. Maar omdat Argenta 30 procent roerende voorheffing moet inhouden, bedraagt de brutorente 4,01 procent. Dat is hoger dan wat Argenta bij de ECB kan krijgen of opstrijkt op zijn Belgische woonkredieten. Argenta heeft echter ook een belangrijke tak woonkredieten in Nederland.
Goed voor schatkist
4,01 procent is meteen de hoogste brutorente op één jaar op een termijnrekening. Argenta, dat ooit de prijsbreker bij uitstek was, was de jongste jaren geëvolueerd naar een middenmoter. Maar onder druk van de regering vindt Argenta zich nu (tijdelijk?) opnieuw uit als prijsbreker. Voor Van Peteghem is dat goed nieuws. Op alle geld dat Argenta ophaalt, moet het 30 procent roerende voorheffing innen. En op de staatsbon zelf is dat maar 15 procent. De schatkist vaart er dus wel bij.
Argenta verhoogt ook de tarieven voor een termijnrekening op drie jaar. Die zal netto 2,52 procent opbrengen, wat neerkomt op bruto 3,60 procent. De rentecurve is al een poosje omgekeerd, wat betekent dat de rente op korte termijn hoger ligt dan op lange termijn. ‘Met een termijnrekening op drie jaar geven we de klant de kans de hogere rentetarieven langer vast te houden’, zegt Christine Vermylen van Argenta Bank.
- PaperbackWriter
- Full Member
- Contacteer:
Mooi zo.
Dat de banken nu maar tegen mekaar beginnen op te bieden in het voordeel van de "kleine" spaarder.
De belangrijkste voorwaarde van Deutsche Bank (+100000) is lang niet haalbaar voor iedereen.
Dat de banken nu maar tegen mekaar beginnen op te bieden in het voordeel van de "kleine" spaarder.
De belangrijkste voorwaarde van Deutsche Bank (+100000) is lang niet haalbaar voor iedereen.
Dien u zo aan bij DB. Succes verzekerd.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
PaperbackWriter schreef: ↑22 augustus 2023, 14:04 Mooi zo.
Eens de intekening verlopen zal zijn voor de staatsbon, terug naar af met het opbieden.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Ja, dat gaat een tijdelijk aanbod zijn wsl. Eens de inschrijving voor die staatsbon gedaan is, valt het terug naar het normale tarief.
Klopt, het aanbod van Argenta is maar één week geldig vanaf morgen.
Ik dacht dat dit not done was.Orakel van Brakel schreef: ↑22 augustus 2023, 14:46 Ja, dat gaat een tijdelijk aanbod zijn wsl. Eens de inschrijving voor die staatsbon gedaan is, valt het terug naar het normale tarief.
De rente stijgt, en zal nog verder stijgen. De ECB is nog lang niet klaar met het beteugelen van de kerninflatie.
Bijgevolg: even niets doen kan uiteindelijk de beste strategie blijken. Na de lancering van deze staatsbon zullen er weer nieuwe gelanceerd moeten worden.
Ik verwacht betere termijn- en getrouwheids-rekeningen in de nabije toekomst.
Bijgevolg: even niets doen kan uiteindelijk de beste strategie blijken. Na de lancering van deze staatsbon zullen er weer nieuwe gelanceerd moeten worden.
Bij DB vanaf donderdag ook voor - 100K mogelijk.
-
- Verbannen Gebruiker
Je hebt gelijk, de rente kan zeker nog hoger. Maar wachten kan ook duur zijn.sintorama schreef: ↑22 augustus 2023, 15:44 De rente stijgt, en zal nog verder stijgen. De ECB is nog lang niet klaar met het beteugelen van de kerninflatie.
Al mijn cash is momenteel belegd in obligaties en termijnrekeningen. De eerste obligatie is in oktober ten einde. In januari en februari de volgende. Enzovoort tot 2034. Alles brengt minimum 3% rente op. Van zodra het op termijn is, koop ik weer obligaties. En ik heb dan de rente van dat moment.
Het is een beetje zoals met aandelen: het is zeer moeilijk te timen. En wachten kost veel geld.