Termijnrekening bij Deutsche Bank
TIP
Re: Termijnrekening bij Deutsche Bank
Dat klopt deels. De banken die staatsbons mogen uitgeven (https://www.debtagency.be/nl/contactepsbe), kunnen in principe inderdaad gedurende de uitgifte van de staatsbons geen renteverhogingen voor eigen producten aankondigen.
DB geeft op een termijnrekening van 6 maanden een netto-rente van 2,845% en voor een termijnrekening van
12 maanden een netto-rente van 2,87%
DB heeft het minimum te investeren kapitaal verminderd van 100k naar 50k
Deze tarieven gelden maar tot 1/9/2023
M.i. is het verschil tussen beide netto-rentes te klein voor te kiezen voor een termijnrekening van 1 jaar.
DB beweert dat het huidig rentepercentage van 2,87% op 1 jaar de komende maanden zeker niet meer aangeboden worden.
Wat is de mening van het forum hierover?
Ikzelf heb onvoldoende kennis om de rente-evolutie met enige waarschijnlijkheid in te schatten. Uit alles wat ik in de media ect hoor destilleer ik voor mezelf dat beperkte ECB renteverhogingen tot eind dit jaar kunnen en we erna op hetzelfde plafond blijven. Ikzelf verwacht dus eerder beperkte tot geen toename. Uiteraard zal de evolutie van de inflatiecijfers een (vertraagde) maar bepalende rol spelen. En wie kan voorspellen wat er mondiaal allemaal gebeurt of niet gebeurt. Ik denk dus dat de interesten op het spaaraanbod genre termijnrekening vanuit banken beperkt tot niet zullen stijgen, en dat de huidige tarieven (staatsbon/termijnrekening 1 jaar) na deze week een terugval zullen kennen. Misschien worden ze later in het najaar terug opgepikt. Wie weet... Voor mezelf zou ik 1 jaar vastleggen dan ben ik toch al 1 jaar zeker. Uit al het bovenstaande mag blijken dat ik er te weinig van weet dus ik stap - sinds juni vorig jaar - geleidelijk en gespreid in. De minimuminlage van DB vormt bij mij een te groot gedeelte van mijn "vermogen" om te kunnen spreiden dus ik laat de DBkelk aan mij passeren maar stap elders (met een grotere schijf dan gewoonlijk) in.
Ervaring leert me echter ook dat als een bankcontact (niet om geld af te halen maar een contactpersoon bij een bank
) een uitspraak doet genre het is nu of nooit dat deze vooral willen dat er een intekening gebeurt en dat deze uitspraken niet per definitie gestoeld zijn op bepaalde kennis.
Ervaring leert me echter ook dat als een bankcontact (niet om geld af te halen maar een contactpersoon bij een bank

-
- Hero Member
- Contacteer:
Volgens mij mogen ze dat wel, behalve op hun eigen Kasbons (de RECHTSTREEKSE concurrentie met de Staatsbon dus).pmu schreef: ↑23 augustus 2023, 11:28Dat klopt deels. De banken die staatsbons mogen uitgeven (https://www.debtagency.be/nl/contactepsbe), kunnen in principe inderdaad gedurende de uitgifte van de staatsbons geen renteverhogingen voor eigen producten aankondigen.
Trouwens DB gaat boven de 2,81% netto en AXA evenaart ze.
De rentes op de spaarboekjes mogen wel verhoogd worden. Dat is juist wat Van Peteghem beoogd.spaarfreakje schreef: ↑23 augustus 2023, 16:00Volgens mij mogen ze dat wel, behalve op hun eigen Kasbons (de RECHTSTREEKSE concurrentie met de Staatsbon dus).pmu schreef: ↑23 augustus 2023, 11:28
Dat klopt deels. De banken die staatsbons mogen uitgeven (https://www.debtagency.be/nl/contactepsbe), kunnen in principe inderdaad gedurende de uitgifte van de staatsbons geen renteverhogingen voor eigen producten aankondigen.
Trouwens DB gaat boven de 2,81% netto en AXA evenaart ze.
Van Peteghem vraagt onderzoek naar mogelijke afspraken tussen banken over staatsbon: ‘Onaanvaardbaar
https://www.demorgen.be/a-bd155935
-
- Jr. Member
- Contacteer:
Waarom moet je naar de kantoor om een termijnrekening te openen, is niet van deze tijd. Is ook geen stabiele bank als je al de verhalen hoort. Niet dat ik ooit nog klant zal worden bij DB, een aantal jaar geleden hadden zij mijn rekening afgesloten zonder maar iets te laten weten, volgens mij is dit niet eens legaal.
Moet je niet. Gewoon bellen. Gisteren 100+K€ termijn rekening geopend door 5 minuten te bellen met kantoor DB Gent.
Ze sturen je het contract binnen de 5-10 minuten via email. Gewoon reply-en met 'AKKOORD' en termijnrekening wordt geopend.
Ze sturen je het contract binnen de 5-10 minuten via email. Gewoon reply-en met 'AKKOORD' en termijnrekening wordt geopend.
Termijnrekening bij Deutsche Bank
Ik belde op maandag naar DB om een termijnrekening te openen (had net ervoor vanuit DB transferts gedaan van onze eigen DB rekeningen naar 1 DB rekening zodat alles verzameld was op 1 rekening). De dame aan de telefoon zei dat er onvoldoende saldo was, ze kon niet zien dat het beschikbaar bedrag (na de eerdere trf) wel voldoende was.
Ze beloofde om het in het oog te houden en mij te contacteren zodra het bedrag (van na de trf) zichtbaar bij haar.
Dinsdagochtend 9 uur belde ze mij en vroeg om op de mail die ze mij ondertussen al verstuurd had een reply te doen om de termijnrekening effectief te laten ingaan. Iets wat ik onmiddellijk deed. Ze heeft mij wel op de hoogte gesteld dat het dan nog een dag of twee kon duren voor de termijnrekening geopend werd. Dus: de bankbediende deed haar job correct. Maar momenteel = donderdagavond is mijn termijnrekening nog steeds niet geopend. Ik stoor mij hierover want dat betekent dat ik nu al 4 dagen rente misloop (maandag tem donderdag ten minste). Ik heb voor kleine bedragen online termijnrekeningen geopend bij NIBC en Santander. Die namen een aanvang op de dag zelf dat ik inschreef, ook al was het tijdens het weekend. Zou het kunnen dat DB opzettelijk treuzelt zodat de klant enkele dagen rente misloopt.
Ze beloofde om het in het oog te houden en mij te contacteren zodra het bedrag (van na de trf) zichtbaar bij haar.
Dinsdagochtend 9 uur belde ze mij en vroeg om op de mail die ze mij ondertussen al verstuurd had een reply te doen om de termijnrekening effectief te laten ingaan. Iets wat ik onmiddellijk deed. Ze heeft mij wel op de hoogte gesteld dat het dan nog een dag of twee kon duren voor de termijnrekening geopend werd. Dus: de bankbediende deed haar job correct. Maar momenteel = donderdagavond is mijn termijnrekening nog steeds niet geopend. Ik stoor mij hierover want dat betekent dat ik nu al 4 dagen rente misloop (maandag tem donderdag ten minste). Ik heb voor kleine bedragen online termijnrekeningen geopend bij NIBC en Santander. Die namen een aanvang op de dag zelf dat ik inschreef, ook al was het tijdens het weekend. Zou het kunnen dat DB opzettelijk treuzelt zodat de klant enkele dagen rente misloopt.
DB zeg je?vdsteen schreef: ↑31 augustus 2023, 21:16 Ik belde op maandag naar DB om een termijnrekening te openen (had net ervoor vanuit DB transferts gedaan van onze eigen DB rekeningen naar 1 DB rekening zodat alles verzameld was op 1 rekening). De dame aan de telefoon zei dat er onvoldoende saldo was, ze kon niet zien dat het beschikbaar bedrag (na de eerdere trf) wel voldoende was.

Ja, ik vind het ook wel raar dat openen van een termijnrekening 2 tot 3 werkdagen duurt. 2 weken terug ook 100+k€ op een termijnrekening gezet. Omdat het na 14h was, startte de termijnrekening maar 3 dagen later. Had ik voor 14h gebeld , dan was dit 2 werkdagen later.vdsteen schreef: ↑31 augustus 2023, 21:16 Ik belde op maandag naar DB om een termijnrekening te openen (had net ervoor vanuit DB transferts gedaan van onze eigen DB rekeningen naar 1 DB rekening zodat alles verzameld was op 1 rekening). De dame aan de telefoon zei dat er onvoldoende saldo was, ze kon niet zien dat het beschikbaar bedrag (na de eerdere trf) wel voldoende was.
Ik heb ook NIBC, Santander, Me-direct en CKV online.
De beste voor mij is CKV. Biedt dezelfde hoge intrest ook aan op langere termijnen van 1+ jaar. Tevens kan je de rente maandelijks laten uitkeren (bij comfortrekening). Wel moet je minimum 25.000€ storten dan. Of is het nu al 28.000€??
Bij NIBC, Santander, Me-direct en CKV online wordt de termijnrekening online en ogenblikkelijk geopend. Bij DB moet je bellen en daarna een email bevestigen.
Bij mij is de termijnrekening bij DB beginnen lopen vanaf de dag dat ik ervoor op kantoor was. Ze werd wel pas enkele dagen later zichtbaar in mijn account.vdsteen schreef: ↑31 augustus 2023, 21:16 Ik belde op maandag naar DB om een termijnrekening te openen (had net ervoor vanuit DB transferts gedaan van onze eigen DB rekeningen naar 1 DB rekening zodat alles verzameld was op 1 rekening). De dame aan de telefoon zei dat er onvoldoende saldo was, ze kon niet zien dat het beschikbaar bedrag (na de eerdere trf) wel voldoende was.
Je beseft dat er voor beide ongeveer evenveel "werkdagen" tussen zaten?Yvanoff schreef: ↑1 september 2023, 12:35 Ja, ik vind het ook wel raar dat openen van een termijnrekening 2 tot 3 werkdagen duurt. 2 weken terug ook 100+k€ op een termijnrekening gezet. Omdat het na 14h was, startte de termijnrekening maar 3 dagen later. Had ik voor 14h gebeld , dan was dit 2 werkdagen later.
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
DB heeft op 2/9/2023 zijn rente op termijnrekeningen reeds verminderd; was te verwachten dat DB dat zou doen na 1/9jos48 schreef: ↑23 augustus 2023, 13:24DB geeft op een termijnrekening van 6 maanden een netto-rente van 2,845% en voor een termijnrekening van
12 maanden een netto-rente van 2,87%
DB heeft het minimum te investeren kapitaal verminderd van 100k naar 50k
Deze tarieven gelden maar tot 1/9/2023
M.i. is het verschil tussen beide netto-rentes te klein voor te kiezen voor een termijnrekening van 1 jaar.
DB beweert dat het huidig rentepercentage van 2,87% op 1 jaar de komende maanden zeker niet meer aangeboden worden.
Wat is de mening van het forum hierover?

Hoeveel zou DB "binnengehaald" hebben door een hogere rente op termijnrekening te geven dan de rente van de termijnrekening van "De Peet"?
-
- Jr. Member
- Contacteer:
Vanmorgen 24/11/2023 op spaargids merk ik dat DB zijn rente op een termijnrekening van 6 maanden verhoogt tot 3,80% bruto (jaarbasis). De rente op termijnrekening van 1 maand of 3 blijven nochtans onveranderd. Concurrentie met ING?Berrieve schreef: ↑5 oktober 2022, 16:07 Deutsche Bank biedt op dit ogenblik (oktober 2022) de hoogste rentevoeten op termijnrekeningen, en dit vanaf 25.000 euro.
Maar.... als je nog geen klant bent en "niet past in het klantenprofiel dat Deutsche Bank ambieert" (dixit contactpersoon bij Deutsche Bank), weigert Deutsche Bank gewoon de termijnrekening te openen. Als je dan doorvraagt naar de "ambities" van Deutsche Bank, krijg je te horen dat klanten met een minimum portefeuille van 150.000 euro wel welkom zijn.
Iets om rekening mee te houden, hé