Termijnrekening bij Deutsche Bank
TIP
Re: Termijnrekening bij Deutsche Bank
Voor het openen van termijnrekening wordt er eerst een gratis zicht en spaarrekening geopend.Orakel van Brakel schreef: ↑17 juni 2023, 08:58 DB biedt nu mooie rentevoet op termijnrekening, dus ik ga er 100k zetten. Heb ik er naast een zichtrekening ook een effectenrekening nodig voor de termijnrekening? Want die effectenrekening is 12 EUR per lijn volgens hun site.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Ik wist ni eens dat ze gratis zichtrekeningen hadden. Ik heb er een gezamenlijke met mijn ex en die kost ons 5,3 Euro per maand. Zal deze week eens naar kantoor gaan om info. Op hun tarievenlijst vind ik niks van 5,3 Euro kosten. Dus geen idee waarvoor die worden aangerekend.
Hier is toch alle info: https://www.deutschebank.be/nl/tarieven.html
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Het is gratis onder bepaalde voorwaarden, bv. minimum 50K waarde klantrelatie.Orakel van Brakel schreef: ↑17 juni 2023, 14:30 Ik wist ni eens dat ze gratis zichtrekeningen hadden. Ik heb er een gezamenlijke met mijn ex en die kost ons 5,3 Euro per maand. Zal deze week eens naar kantoor gaan om info. Op hun tarievenlijst vind ik niks van 5,3 Euro kosten. Dus geen idee waarvoor die worden aangerekend.
https://public.deutschebank.be/f2w/medi ... tingen.pdf pag 17
-
- Hero Member
- Contacteer:
Ahja, idd... ik had het niet gezien. Dus als ik er 100k zet voor een paar maand, betaal ik die periode geen 5,3 Euro meer. Nog een voordeel dan.
- Vincent2018
- Full Member
begint ook te bougeren .... https://www.deutschebank.be/nl/oplossin ... .html#taux
"ik ben lief voor mijn medebeleggers, ik koop als iedereen ze weg doet en verkoop als ze die allemaal willen hebben"
-
- Hero Member
- Contacteer:
Dat zijn toch al mooie rentes.
Vind je dat nu echt?
Stel dat je 100.000 eur (toch geen peulschil zou ik denken) stort dan krijg je na een jaar amper 2.490 eur uitbetaald. Niet meteen iets war je rijk van wordt. Ik negeer dan nog het effect dat je 100.000 eur over een jaar in het beste geval maar 95.000 meer waard is.
"You need to buy the umbrella before it starts to rain."
Wat stel jij dan voor, Gudrun, voor iemand die niet op de beurs wil gaan?
-
- Hero Member
- Contacteer:
Wat een gezeik altijd over die inflatie... Inflatie versla je door te lenen aan een vaste intrestvoet en dan met dat geld iets te kopen dat zijn waarde behoudt, zoals vastgoed.
Een spaarboekje of termijnrekening dient niet om de inflatie te verslaan, maar om geld tijdelijk veilig te parkeren. Dan vind ik het niet slecht dat die veilige haven intussen ook nog iets opbrengt.
Een spaarboekje of termijnrekening dient niet om de inflatie te verslaan, maar om geld tijdelijk veilig te parkeren. Dan vind ik het niet slecht dat die veilige haven intussen ook nog iets opbrengt.
Vind ik ook irritant. Je kunt hier niet schrijven "Ik heb een goede rentevoet te pakken" of iemand komt de pret bederven met "Je geld verliest waarde".

Voor dat ik die vraag beantwoord zou ik het volgende willen stellen. De reden waarom mensen niet naar de beurs willen gaan is belangrijk. Voor een deel is dat gebrek aan kennis: maar dat kan bijgeschaafd worden. Voor een stuk is dat ook het risico. Maar je mag een risico op het verlies van geld niet vervangen door de zekerheid om geld te verliezen. Ik zou dus sowieso aanraden om toch naar de beurs te kijken, weliswaar met een klein bedrag. Het resterende deel kan je dan gerust op een spaarrekening laten staan zodat het liquide blijft om in te spelen op opportuniteiten, bvb in het geval de beurs daalt.
En last but not least hebben obligaties voor mij potentieel. Kijk naar investment grade bedrijfsobligaties of beter: een tracker die hierin investeert. Ook dit doe je slechts met een deel van je geld zodat je binnen je eigen risico-appetijt blijft.
Mensen veergeten snel. Ik herinner mij nog levendig dat ik een 15 jaar geleden vlot 6% rente kreeg op een eenvoudige spaarrekening. Voor velen lijkt een netto-rendement van 2,5% veel, maar dat is het absoluut niet.
Maar het brengt niets op, dat is het hem net. Het KOST geld om je geld veilig te parkeren.Orakel van Brakel schreef: ↑5 juli 2023, 18:22 Een spaarboekje of termijnrekening dient niet om de inflatie te verslaan, maar om geld tijdelijk veilig te parkeren. Dan vind ik het niet slecht dat die veilige haven intussen ook nog iets opbrengt.
Don't shoot the piano player.
De mensen mogen gerust blij zijn met 2,50%. Hoeveel kreeg je een jaar geleden? 0,50%?
Je hebt gelijk met je uitleg over de beurs maar een grote groep mensen, ook hier op Spaargids, houdt het liever bij spaarrekeningen en termijnrekeningen. Dat is hun goed recht en die mensen moet je niet naar de beurs proberen te duwen.
Je hebt gelijk met je uitleg over de beurs maar een grote groep mensen, ook hier op Spaargids, houdt het liever bij spaarrekeningen en termijnrekeningen. Dat is hun goed recht en die mensen moet je niet naar de beurs proberen te duwen.