Termijnrekening bij Deutsche Bank
TIP
Re: Termijnrekening bij Deutsche Bank
Akkoord, maar doorgaans is de rente op een spaarboekje wel ongeveer gelijk aan de inflatie. Nu zitten we in een overgangsfase naar (wellicht nog) hogere rente. En dus kun je -denk ik- momenteel beter even de kat uit de boom kijken tot die hogere rentes doorsijpelen naar spaar- en termijnrekeningen.
Voor alle duidelijkheid, voor mij mag iedereen perfect een termijnrekening van 2,5% nemen, zolang je maar beseft dat je netto-rendement onder nul is. Het risico-loos geld parkeren kost je tegenwoordig geld en zolang je je daar bewust van bent is er niets aan de hand.
Ps.: je kunt ook eens in het draadje over geldmarktfondsen gaan kijken ter inspiratie. Ik ben er zelf niet van overtuigd, maar het is tenminste een poging om een netto-rendement te halen.
"You need to buy the umbrella before it starts to rain."
-
- Hero Member
- Contacteer:
Ik kijk naar waar ik binnen 1, 3, 5, 10j wil staan. Op basis van die doelen, maak ik een plan. En dan kijk ik naar de middelen die beschikbaar zijn om die plannen uit te voeren en die doelen te bereiken. En met middelen bedoel ik dus spaar rek, termijn rek, vastgoed, aandelen, enz...
Vb:
Binnen 6 maand een nieuwe auto = termijn rekening
Binnen 20j pensioen = beurs
Noodgevallen potje = spaar rek
Ik ga niet zomaar naar iedereen roepen dat ze in de beurs moeten stappen want dat ze anders hun geld zien wegsmelten. Eerst kijken wat het doel is, dan kijken naar de middelen om dat doel te bereiken.
Stel dat ik binnen 6 maand een kost heb (nieuwe auto of nieuwe ramen, ...) en ik dat geld heb en niet wil verkwanselen. Dan zet ik dat op een termijn rek van 6 maand. Beurs is voor mij geld dat ik pas binnen 15j of zo nodig heb.
Vb:
Ik ga niet zomaar naar iedereen roepen dat ze in de beurs moeten stappen want dat ze anders hun geld zien wegsmelten. Eerst kijken wat het doel is, dan kijken naar de middelen om dat doel te bereiken.
Stel dat ik binnen 6 maand een kost heb (nieuwe auto of nieuwe ramen, ...) en ik dat geld heb en niet wil verkwanselen. Dan zet ik dat op een termijn rek van 6 maand. Beurs is voor mij geld dat ik pas binnen 15j of zo nodig heb.
Ik zou graag binnen de 2j opnieuw wat vastgoed kopen. Waarom zou ik het grote deel dan nu nog op de beurs gaan beleggen. Alles hangt van uw termijn en visie af. En dat is voor iedereen anders
Fair enough. Maar houd er wel rekening mee dat die auto over 6 maanden al een stuk kan opgeslagen zijn, je pensioen veel duurder zal uitvallen dan vandaag, etc.Orakel van Brakel schreef: ↑5 juli 2023, 20:22 Ik kijk naar waar ik binnen 1, 3, 5, 10j wil staan. Op basis van die doelen, maak ik een plan. En dan kijk ik naar de middelen die beschikbaar zijn om die plannen uit te voeren en die doelen te bereiken. En met middelen bedoel ik dus spaar rek, termijn rek, vastgoed, aandelen, enz...
Vb:
Absoluut. In zeer persoonlijke en specifieke gevallen is zo'n termijnrekening een valabele optie.
Denk eraan ook klant te worden bij Deutsche Bank om zo'n termijnrekening te openen.
Nu wou ik vragen eens je online klant bent geworden of je ondertussen nu ook online zo'n termijnrekening kan openen dus op hun platform of moet je daarvoor fysiek langs gaan bij één van hun "Advisory Centers" of kan dit anders ook via telefoon?
Eenvoudigste is natuurlijk als je gewoon alles online via het platform zelf kan doen.
En om het huidige tarief te weten moet je daarvoor zo'n center bezoeken (of opbellen) of kan je dit ondertussen gewoon op hun platform zien? Hier: https://www.deutschebank.be/nl/oplossin ... ening.html vermelden ze effectief recente rentevoeten maar zeggen ook dat je voor de laatste zo'n center moet contacteren dus hoe zit dat nu?
Hoelang duurt het overigens bij hen om enerzijds online klant te worden en dus anderzijds zo'n termijnrekening te openen via het platform als kan?
Iemand die klant is bij DB en dit kan zien of eventueel (recent) zo'n termijnrekening bij hen geopend heeft en weet hoe dat nu allemaal gaat? Alvast bedankt.
Nu wou ik vragen eens je online klant bent geworden of je ondertussen nu ook online zo'n termijnrekening kan openen dus op hun platform of moet je daarvoor fysiek langs gaan bij één van hun "Advisory Centers" of kan dit anders ook via telefoon?
Eenvoudigste is natuurlijk als je gewoon alles online via het platform zelf kan doen.
En om het huidige tarief te weten moet je daarvoor zo'n center bezoeken (of opbellen) of kan je dit ondertussen gewoon op hun platform zien? Hier: https://www.deutschebank.be/nl/oplossin ... ening.html vermelden ze effectief recente rentevoeten maar zeggen ook dat je voor de laatste zo'n center moet contacteren dus hoe zit dat nu?
Hoelang duurt het overigens bij hen om enerzijds online klant te worden en dus anderzijds zo'n termijnrekening te openen via het platform als kan?
Iemand die klant is bij DB en dit kan zien of eventueel (recent) zo'n termijnrekening bij hen geopend heeft en weet hoe dat nu allemaal gaat? Alvast bedankt.
Als je nog geen klant bent, moet je langs een kantoor. Met je eID openen ze daar dan een zichtrekening. Je krijgt hiervan de bevestiging via email. Dan kan je naar dat nummer het kapitaal overmaken. De dag erna kunnen zij de termijnrekening openen. Een week of zo later krijg je je digipas.
Ik weet niet of je een termijnrekening online kan openen als je al klant bent / een zichtrekening en digipas hebt - waarschijnlijk wel.
Neen, uit ervaring weet ik dat je om een termijnrekening te openen naar hun kantoor moet.Jansa schreef: ↑10 juli 2023, 12:32Als je nog geen klant bent, moet je langs een kantoor. Met je eID openen ze daar dan een zichtrekening. Je krijgt hiervan de bevestiging via email. Dan kan je naar dat nummer het kapitaal overmaken. De dag erna kunnen zij de termijnrekening openen. Een week of zo later krijg je je digipas.
Ik weet niet of je een termijnrekening online kan openen als je al klant bent / een zichtrekening en digipas hebt - waarschijnlijk wel.
-
- Verbannen Gebruiker
Dat zal dan van het kantoor afhangen zeker. Bij mij ging het niet via telefoon/mail en ben reeds zeer lang klant bij DB.huisjetuintjefiets schreef: ↑10 juli 2023, 13:40Ik heb het via telefoon en email gedaan. Per telefoon uitleggen wat ik wou. Tien minuten later kreeg ik email met de details. Antwoorden dat ik ok was ermee.
Gezien DB bij de bankencrisis in maart 2023 een flinke pandoering kreeg en gezien het feit dat DB in het verleden vaak in het nieuws kwam met "onfrisse praktijken" stel ik me vragen over de betrouwbaarheid van DB en over de financiële "gezondheid" van DB.
Het valt op dat DB hoge rentes geeft voor kortlopende termijnrekeningen (1-6 maanden) tov andere banken.
Begin juli 2023 gaf ING een netto-rente van 1,69% voor plaatsen van 190.000 euro op een termijnrekening van 1 maand terwijl DB een netto-rente gaf van 2,04% voor plaatsen van 100.000 euro op een termijnrekening van 1 maand.
Ik stel me de vraag waarom DB zo'n hoge rente geeft tov andere banken.
Wat denkt het forum over de betrouwbaarheid van DB?
Het valt op dat DB hoge rentes geeft voor kortlopende termijnrekeningen (1-6 maanden) tov andere banken.
Begin juli 2023 gaf ING een netto-rente van 1,69% voor plaatsen van 190.000 euro op een termijnrekening van 1 maand terwijl DB een netto-rente gaf van 2,04% voor plaatsen van 100.000 euro op een termijnrekening van 1 maand.
Ik stel me de vraag waarom DB zo'n hoge rente geeft tov andere banken.
Wat denkt het forum over de betrouwbaarheid van DB?
Ook geïnteresseerd. Een netto-rente van 2,28% op 100K voor 3 maanden op dit moment. Welke banken bieden een gelijkaardige aanbieding? ING?
https://www.deutschebank.be/nl/nieuws-e ... 001.0105.5Wat denkt het forum over de betrouwbaarheid van DB?
-
- Verbannen Gebruiker
Ik heb 2 termijnrekeningen bij DB en 1 bij BNP. Er zit weinig verschil bij mij qua rentevoet; de bedragen zijn gelijkaardig. Bij DB kun je enkel een groot bedrag inleggen. Bij BNP stijgen de rentes naarmate je grotere inlagen inlegt.
Bij ING heb ik zelf geen termijnrekening maar getuigenissen van anderen wijzen erop dat ING ook gelijkaardige hoge rentevoeten heeft voor grote bedragen.
Ik maak me in elk geval geen zorgen over DB.
Deutsche Bank is de grootste bank van Duitsland. Zelfs als die in moeilijkheden komt zal de Duitse regering nooit toelaten dat ze overkop gaat.