Termijnrekening bij Deutsche Bank
TIP
Termijnrekening bij Deutsche Bank
Deutsche Bank biedt op dit ogenblik (oktober 2022) de hoogste rentevoeten op termijnrekeningen, en dit vanaf 25.000 euro.
Maar.... als je nog geen klant bent en "niet past in het klantenprofiel dat Deutsche Bank ambieert" (dixit contactpersoon bij Deutsche Bank), weigert Deutsche Bank gewoon de termijnrekening te openen. Als je dan doorvraagt naar de "ambities" van Deutsche Bank, krijg je te horen dat klanten met een minimum portefeuille van 150.000 euro wel welkom zijn.
Iets om rekening mee te houden, hé
Maar.... als je nog geen klant bent en "niet past in het klantenprofiel dat Deutsche Bank ambieert" (dixit contactpersoon bij Deutsche Bank), weigert Deutsche Bank gewoon de termijnrekening te openen. Als je dan doorvraagt naar de "ambities" van Deutsche Bank, krijg je te horen dat klanten met een minimum portefeuille van 150.000 euro wel welkom zijn.
Iets om rekening mee te houden, hé
Re: Termijnrekening bij Deutsche Bank
Minimum eur. 25.000
1 jaar Brutorente 1,95
Nettorente 1,37
18 maanden Brutorente 2,10
Nettorente 1,47
2 jaar Brutorente 2,12
Nettorente 1,48
3 jaar Brutorente 2,15
Nettorente 1,51
5 jaar Brutorente 2,17
Nettorente 1,52
10 jaar Brutorente 2,34
Nettorente 1,64
Dat lijkt mij heel degelijk. Onze lopende rek. brengt niets op en spaarrekening 0,14 . Er staat op beide rekeningen véél te veel geld en DB is niet onze belangrijkste bank.
Ik heb getracht om on line een termijnrekening te openen , maar is niet gelukt !
1 jaar Brutorente 1,95
Nettorente 1,37
18 maanden Brutorente 2,10
Nettorente 1,47
2 jaar Brutorente 2,12
Nettorente 1,48
3 jaar Brutorente 2,15
Nettorente 1,51
5 jaar Brutorente 2,17
Nettorente 1,52
10 jaar Brutorente 2,34
Nettorente 1,64
Dat lijkt mij heel degelijk. Onze lopende rek. brengt niets op en spaarrekening 0,14 . Er staat op beide rekeningen véél te veel geld en DB is niet onze belangrijkste bank.
Ik heb getracht om on line een termijnrekening te openen , maar is niet gelukt !
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
- Superspaarder
- Sr. Member
- Contacteer:
Om een termijnrekening in augustus te openen moest ik opbellen.
Bogleheads portefeuille : Aandelen : IWDA (70%) + EMIM (15%) + ZPRS (15%) / Vaste rente : Tak 21 + LTS + Obligaties + Spaarrekening / Mix : PSP.
Dus bellen en het is geregeld ? Men hoeft niet naar het kantoor te gaan !
- Superspaarder
- Sr. Member
- Contacteer:
Ja, "opbellen" betekent "opbellen". In augustus heb ik 3 (drie) termijnrekeningen (1-2-3 jaar) geopend.

Bogleheads portefeuille : Aandelen : IWDA (70%) + EMIM (15%) + ZPRS (15%) / Vaste rente : Tak 21 + LTS + Obligaties + Spaarrekening / Mix : PSP.
verleden week ook een termijnrekening op 18 maand geopend aan 2.20 % , toen ik deze week ging kijken op hun website bleek dat ze nu al 2.41 % geven op dezelfde termijnrekening.....
Echt??? Je liquiditeit naar nul herleiden voor dergelijk vergoeding in tijden van dubbelcijferige inflatie?
Je kunt toch veel beter die habbekrats aan rente voorbij laten gaan en even wachten op betere tijden voor bijvoorbeeld obligaties en andere termijn- of spaarrekeningen?
"You need to buy the umbrella before it starts to rain."
Dat is exact de reden waarom ik daar nog even mee zou wachten.
De meest actuele informatie vind je hier: https://public.deutschebank.be/f2w/medi ... ing_nl.pdf
Op 18 maanden is het momenteel 2,10% bruto. (Datum laatste bijwerking :04/10/2022)
-
- Verbannen Gebruiker
Als je wacht tot de rendementen hoger zullen zijn dan de inflatie: veel succes. Er is geen wet die zegt dat je met obligaties altijd de inflatie kunt kloppen. Zelfs niet als je een beetje wacht.Gudrun schreef: ↑6 oktober 2022, 09:22Echt??? Je liquiditeit naar nul herleiden voor dergelijk vergoeding in tijden van dubbelcijferige inflatie?
Je kunt toch veel beter die habbekrats aan rente voorbij laten gaan en even wachten op betere tijden voor bijvoorbeeld obligaties en andere termijn- of spaarrekeningen?
En wachten = markt timing. En weten we niet allen dat dit verkeerd afloopt?
En over 18 maanden is het misschien het moment om weer in aandelen te stappen. Alle kleine beetjes helpen. Beter dan 0,11%.
-
- Verbannen Gebruiker
Dan had je beter de 2,41% genomenGudrun schreef: ↑6 oktober 2022, 09:27De meest actuele informatie vind je hier: https://public.deutschebank.be/f2w/medi ... ing_nl.pdf
Op 18 maanden is het momenteel 2,10% bruto. (Datum laatste bijwerking :04/10/2022)

Ik heb gebeld naar D.B. en via telefoon is het onmogelijk een termijnrekening te openen !Superspaarder schreef: ↑5 oktober 2022, 19:22Ja, "opbellen" betekent "opbellen". In augustus heb ik 3 (drie) termijnrekeningen (1-2-3 jaar) geopend.![]()
Men heeft mij ook gemeld dat de rentes op de termijnrekeningen elke woensdag worden herbekeken en dat de geboden rentes bijna elke week veranderen. Natuurlijk eens de rekening geopend blijft de rente onveranderd !
- Superspaarder
- Sr. Member
- Contacteer:
Ben je al klant bij DB ? Of misschien werken ze anders, nu. Ik weet het niet. Of misschien willen ze je ontmoeten om andere producten te verkopen...kaohsiung schreef: ↑7 oktober 2022, 16:10Ik heb gebeld naar D.B. en via telefoon is het onmogelijk een termijnrekening te openen !Superspaarder schreef: ↑5 oktober 2022, 19:22
Ja, "opbellen" betekent "opbellen". In augustus heb ik 3 (drie) termijnrekeningen (1-2-3 jaar) geopend.![]()
Men heeft mij ook gemeld dat de rentes op de termijnrekeningen elke woensdag worden herbekeken en dat de geboden rentes bijna elke week veranderen. Natuurlijk eens de rekening geopend blijft de rente onveranderd !
Ik was al klant en heb een termijnrekening geopend per telefoon.
Minimumbedrag lijkt opgetrokken tot 50.000 EUR.