Termijnrekening bij SANTANDER
TIP
Re: Termijnrekening bij SANTANDER
Santander kwam te laat met hun communicatie van hun 4% termijnrekening voor mij. Ik heb er reeds geld afgehaald en ingeschreven in het Grootboek voor de nieuwe staatsbon.
Spijtig dat ze niet rapper bij de pinken waren. Het was voor mij gemakkelijker geweest en ik had minder valutadagen zonder rente gekend.
Langs de andere kant ben ik nu wat geruster. Ik heb er een 125k+ rekening. Ik heb er een deel afgehaald en in een veilige staatsbon gestoken.
Spijtig dat ze niet rapper bij de pinken waren. Het was voor mij gemakkelijker geweest en ik had minder valutadagen zonder rente gekend.
Langs de andere kant ben ik nu wat geruster. Ik heb er een 125k+ rekening. Ik heb er een deel afgehaald en in een veilige staatsbon gestoken.
Waarom niet alles belegd in die veilige staatsbon?Stier schreef: ↑24 augustus 2023, 21:00 Santander kwam te laat met hun communicatie van hun 4% termijnrekening voor mij. Ik heb er reeds geld afgehaald en ingeschreven in het Grootboek voor de nieuwe staatsbon.
@sammy
Ik heb een afhaling gesimuleerd. Als ik alles bij Santander weghaal verlies ik te veel getrouwheidspremie in verwerving.
Ik heb een afhaling gesimuleerd. Als ik alles bij Santander weghaal verlies ik te veel getrouwheidspremie in verwerving.
Bevestiging op site Santander.
Termijnrekening 1 jaar 4%
Termijnrekening 1 jaar 4%
- Vincent2018
- Full Member
nog een mail ...
Beste klant,
We verhogen tijdelijk de rente op onze Vision Fix termijnrekening (1 jaar). Alle termijnrekeningen met een looptijd van 1 jaar die geopend worden tussen 25.08.2023 en 01.09.2023* zullen een bruto rente van 4% opbrengen voor de duur van de looptijd.
*periode van 25.08.2023 tot 01.09.2023, 18.00 uur. Voor uw rekening geopend na deze periode, zal de bruto rentevoet 2,75% bedragen voor de 1 jaar Vision Fix termijnrekening.
Onze nieuwe voorwaarden zijn van toepassing van 25.08.2023 tot 01.09.2023 (18u):
Vision Fix 1 jaar Bruto Rente Netto Rente
Huidige tarieven 2,75% 1,93%
Nieuwe tarieven 4,00% 2,80%
Het nieuwe rentetarief voor termijnrekeningen van 1 jaar is van toepassing op nieuwe termijnrekeningen geopend vanaf 25 augustus tot 18 uur op 1 september 2023.
De rente op een termijnrekening is niet vrijgesteld van roerende voorheffing. De interesten zijn onderworpen aan de Belgische roerende voorheffing van 30%.
Termijnrekeningen zijn geen gereglementeerde rekeningen, als u dus een overschrijving verricht van uw spaarrekening (Vision, Vision Plus en Vision Max) naar een Vision Fix termijnrekening, verliest u de getrouwheidspremie die u tot nu toe heeft opgebouwd.
Raadpleeg voor meer informatie over Vision Fix onze website www.santanderconsumerbank.be
Gelieve niet te reageren op deze email, uw vraag zal niet behandeld worden. U kan onze diensten bereiken op onderstaand email adres.
Met vriendelijke groeten
Het Santander Consumer Bank team
Beste klant,
We verhogen tijdelijk de rente op onze Vision Fix termijnrekening (1 jaar). Alle termijnrekeningen met een looptijd van 1 jaar die geopend worden tussen 25.08.2023 en 01.09.2023* zullen een bruto rente van 4% opbrengen voor de duur van de looptijd.
*periode van 25.08.2023 tot 01.09.2023, 18.00 uur. Voor uw rekening geopend na deze periode, zal de bruto rentevoet 2,75% bedragen voor de 1 jaar Vision Fix termijnrekening.
Onze nieuwe voorwaarden zijn van toepassing van 25.08.2023 tot 01.09.2023 (18u):
Vision Fix 1 jaar Bruto Rente Netto Rente
Huidige tarieven 2,75% 1,93%
Nieuwe tarieven 4,00% 2,80%
Het nieuwe rentetarief voor termijnrekeningen van 1 jaar is van toepassing op nieuwe termijnrekeningen geopend vanaf 25 augustus tot 18 uur op 1 september 2023.
De rente op een termijnrekening is niet vrijgesteld van roerende voorheffing. De interesten zijn onderworpen aan de Belgische roerende voorheffing van 30%.
Termijnrekeningen zijn geen gereglementeerde rekeningen, als u dus een overschrijving verricht van uw spaarrekening (Vision, Vision Plus en Vision Max) naar een Vision Fix termijnrekening, verliest u de getrouwheidspremie die u tot nu toe heeft opgebouwd.
Raadpleeg voor meer informatie over Vision Fix onze website www.santanderconsumerbank.be
Gelieve niet te reageren op deze email, uw vraag zal niet behandeld worden. U kan onze diensten bereiken op onderstaand email adres.
Met vriendelijke groeten
Het Santander Consumer Bank team
"ik ben lief voor mijn medebeleggers, ik koop als iedereen ze weg doet en verkoop als ze die allemaal willen hebben"
Ingetekend, was van plan het Argenta te gunnen, maar veel te omslachtig: afspraak maken, naar kantoor gaan, beleggingsprofiel laten opmaken ... bij Santander in 15 seconden online geregeld
Ja, Santander is een voorbeeldbank op alle gebied. Ik zie ook niet waarom ik elders meer moeite zou doen.
Wanneer je geld verplaatst van de ene naar de andere spaarrekening bij Santander blijf je de getrouwheidspremie behouden.
Ik veronderstel wanneer je hetzelfde doet van een spaarrekening naar een termijnrekening je de getrouwheidspremie kwijt bent ?
Ik veronderstel wanneer je hetzelfde doet van een spaarrekening naar een termijnrekening je de getrouwheidspremie kwijt bent ?
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Ik zou het eens vragen aan Santander .... wie weet doen ze een geste.
Ik denk ook dat je de getrouwheidspremie kwijt bent hoor, want een termijnrekening is een belegging hė.EarthNvstr1 schreef: ↑26 augustus 2023, 17:12Ik zou het eens vragen aan Santander .... wie weet doen ze een geste.
"Una 'geste', por favor! No es para mi, es para mi spaarcentjes! "EarthNvstr1 schreef: ↑26 augustus 2023, 17:12 Ik zou het eens vragen aan Santander .... wie weet doen ze een geste.
In de email die Santander hierover stuurde aan zijn klanten (lees enkele berichten boven jouw bericht), staat letterlijk vermeld dat je de rente op je spaarrekening verliest wanneer je overschrijft naar een termijnrekening.
En waarin beleg je dan?evita schreef: ↑26 augustus 2023, 17:17Ik denk ook dat je de getrouwheidspremie kwijt bent hoor, want een termijnrekening is een belegging hė.EarthNvstr1 schreef: ↑26 augustus 2023, 17:12
Ik zou het eens vragen aan Santander .... wie weet doen ze een geste.
De bank kan je geld binnen een bepaalde termijn beleggen in eender wat. Je kan een termijnrekening best vergelijken met een kasbon.
Het spaargeld wordt ook gebruikt om kredieten te verstrekken. Is spaargeld dan ook een belegging?