termijnrekening ING
TIP
-
- Full Member
- Contacteer:
Re: termijnrekening ING
Lap, efkes zonneslag, ik had je dat in maart al eens gevraagd schiet me te binnen...JOKER247 schreef: ↑6 augustus 2024, 12:59Ja.Gwendoline1 schreef: ↑6 augustus 2024, 12:42
Kan je van deze rekening ook overschrijven naar 1 andere bank?
Komt niet vaak voor tot nog toe deze zomer.Gwendoline1 schreef: ↑6 augustus 2024, 22:25Lap, efkes zonneslag, ik had je dat in maart al eens gevraagd schiet me te binnen...
-
- Full Member
- Contacteer:
Misschien corona dan...JOKER247 schreef: ↑6 augustus 2024, 22:35Komt niet vaak voor tot nog toe deze zomer.Gwendoline1 schreef: ↑6 augustus 2024, 22:25
Lap, efkes zonneslag, ik had je dat in maart al eens gevraagd schiet me te binnen...
Neen; van een invest account mag je niet naar een externe (andere bank) rekening overschrijven.
-
- Full Member
- Contacteer:
tut tut tut...alleen naar een interne rekening. niet naar een andere bank.
Buiten de tut tut tut.
Ik heb een gratis Invest account bij ING i.v.m. termijn rekeningen en een tegenrekening bij een andere bank.
Bron?
Want in het algemene reglement lees ik:
Artikel 75bis3 waar naar wordt verwezen, kan ik wel nergens vinden onder artikel 75.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Bron? Tut tut tut, een beetje beleefder vragen mag best hoor.
Maar vooruit, ik zal dat maar over het hoofd zien.
Als je art. 75bis3 niet kan vinden en het toch nodig mocht hebben, dan speur je nog maar even verder of bel je gewoon even met ING. Of is dat te simpel?
Nogmaals (en voor de laatste keer), zoals gezegd:
- ik heb een gratis invest rekening bij ING.
- via die rekening open ik mijn termijnrekeningen of doe al dan niet andere beleggingen bij ING
- ik kan vanaf iedere rekening op mijn naam bij een willekeurige andere bank, geld overmaken naar de Invest rekening bij ING. Zowel in Euro's, als in USD's naar de gekoppelde
USD rekening
- na het aflopen van een termijnrekening wordt het geld op de Invest rekening gestort
- gelden overmaken vanaf mijn invest rekening in Euro'dan wel USD's gaat uitsluitend naar 1 vaste tegenrekening van mij bij een andere bank
Nu tevreden?
Nog veel leesplezier gewenst.
Wat zit jij te tuttuttutten tegen mij?JOKER247 schreef: ↑16 augustus 2024, 21:14Bron? Tut tut tut, een beetje beleefder vragen mag best hoor.
Maar vooruit, ik zal dat maar over het hoofd zien.
Als je art. 75bis3 niet kan vinden en het toch nodig mocht hebben, dan speur je nog maar even verder of bel je gewoon even met ING. Of is dat te simpel?
Nogmaals (en voor de laatste keer), zoals gezegd:
- ik heb een gratis invest rekening bij ING.
- via die rekening open ik mijn termijnrekeningen of doe al dan niet andere beleggingen bij ING
- ik kan vanaf iedere rekening op mijn naam bij een willekeurige andere bank, geld overmaken naar de Invest rekening bij ING. Zowel in Euro's, als in USD's naar de gekoppelde
USD rekening
- na het aflopen van een termijnrekening wordt het geld op de Invest rekening gestort
- gelden overmaken vanaf mijn invest rekening in Euro'dan wel USD's gaat uitsluitend naar 1 vaste tegenrekening van mij bij een andere bank
Nu tevreden?
Nog veel leesplezier gewenst.
Ik denk dat je tegen de verkeerde bezig bent.
Ik reageerde en citeerde duidelijk op bc148 waaraan ik vroeg welke hun bron was dat je niet naar een referentierekening zou kunnen overschrijven, want ik las in het algemeen reglement (duidelijk bijgevoegd en gemarkeerd maar precies nog niet duidelijk genoeg) dat je wel kan debiteren naar een referentierekening
En neen ik hoef niet te gaan speuren of bellen met ING om art. 75bis 3 met daarin hun definitie van een referentierekening te kunnen vinden. Dat hoort gewoon onder art. 75 op de voorgaande pagina te staan, wat niet het geval is. Hun reglement moet duidelijk en compleet zijn. Het is misschien aan de klant om de kleine lettertjes te lezen, maar die moeten dan wel gedrukt staan.
Enfin, je bevestigt met je post dus gewoon wat ik heb gespost ter bevestiging op wat jij al had gepost: je kan debiteren naar een referentierekening.
Excuus Samsara, dat treintje met zijn tut tut tut was bc148.
Geen probleem Joker. Excuses aanvaard.
Het forum is nogal oubollig en het is niet altijd even duidelijk met die citaten.
Even terug on topic:
Ik heb denk ik nooit een referentierekening moeten opgeven bij ING. De stortingen naar mijn invest account kwamen van verschillende rekeningen. Ik kan in mijn online banking ook nergens een geregistreerde referentierekening terugvinden. Misschien beschouwen zij de rekening waarvan de eerste overschrijving kwam als tegenrekening? Vandaar dus dat ik artikel 75 bis3 zou willen vinden om hun definitie van referentierekening te kennen.
Hopelijk geeft dat nu weer geen problemen, want die invest account en termijnrekening openen verliep ook niet van een leien dakje.
Het forum is nogal oubollig en het is niet altijd even duidelijk met die citaten.
Even terug on topic:
Ik heb denk ik nooit een referentierekening moeten opgeven bij ING. De stortingen naar mijn invest account kwamen van verschillende rekeningen. Ik kan in mijn online banking ook nergens een geregistreerde referentierekening terugvinden. Misschien beschouwen zij de rekening waarvan de eerste overschrijving kwam als tegenrekening? Vandaar dus dat ik artikel 75 bis3 zou willen vinden om hun definitie van referentierekening te kennen.
Hopelijk geeft dat nu weer geen problemen, want die invest account en termijnrekening openen verliep ook niet van een leien dakje.
-
- Jr. Member
- Contacteer:
In de online banking onder diensten kan je de referentie rekening van een ING Invest account wijzigen. Je kan wel niet zien wat de huidige referentierekening is, maar als je zeker wil zijn kan je dat formulier nog eens invullen.
Gevonden.
Bedankt Mockingbird.
Bedankt Mockingbird.