termijnrekening KBC 3,5% op 3,5 jaar
TIP
Re: termijnrekening KBC 3,5% op 3,5 jaar
Ik zou meer geloof hechten aan wat het hoofdkantoor verteld. Daar er niet veel reclame gemaakt wordt (eigenlijk totaal niet) voor dit product, vermoed ik dat de commissies niet bijster hoog liggen voor de kantoorhouders 
vaganzza[at]spaargids[punt]be
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Ga naar "Spaarrekeningen", je vindt de topics steeds (bijna) bovenaan de lijst!
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Ga naar "Spaarrekeningen", je vindt de topics steeds (bijna) bovenaan de lijst!
ook ik twijfel om mijn geld vast te zetten voor deze 3,5jaar.
Wat zou ik doen?
Doen of niet doen?
is het interessant? Het verhaal dat men niet weet wat de rente gaat doen ken ik wel, maar wat zouden de verwachtingen zijn?
Wat zou ik doen?
Doen of niet doen?
is het interessant? Het verhaal dat men niet weet wat de rente gaat doen ken ik wel, maar wat zouden de verwachtingen zijn?
De bedoeling van deze termijnrekening is echt wel om vers geld van AFI naar KBC te krijgen en niet van KBC-spaarrekening naar KBC-termijnrekening.
Ik heb nogmaals met KBC gebeld en nogmaals beklemtoond dat het NIET in de productfiche vermeld stond dat het vers geld "moest" zijn! Ze zouden er met een verantwoordelijke uit KBC Gent over spreken en me terugbellen. Tot nu toe niks gehoord !!
ik heb zaterdag een mail gestuurd naar de centrale klantendienst ("telecenter"), om te vragen hoe het zat,lili schreef:Ik heb nogmaals met KBC gebeld en nogmaals beklemtoond dat het NIET in de productfiche vermeld stond dat het vers geld "moest" zijn! Ze zouden er met een verantwoordelijke uit KBC Gent over spreken en me terugbellen. Tot nu toe niks gehoord !!
maar alles blijft daar stil, het was waarschijnlijk een vervelende vraag
ook ik twijfel om mijn geld vast te zetten voor deze 3,5jaar.
Wat zou ik doen?
Doen of niet doen?
Volgens mijn kantoormedewerkster zou het geen step up rekening zijn en zou de intrest halfjaarlijks uitgekeerd worden.
Hoeveel intrest heb ik dan na 3,5 jaar op bijvoorbeeld 10 000euro? Want dat wordt dan gekapitaliseerd waarschijnlijk?
Zoveel vragen... geen antwoorden
Wat zou ik doen?
Doen of niet doen?
Volgens mijn kantoormedewerkster zou het geen step up rekening zijn en zou de intrest halfjaarlijks uitgekeerd worden.
Hoeveel intrest heb ik dan na 3,5 jaar op bijvoorbeeld 10 000euro? Want dat wordt dan gekapitaliseerd waarschijnlijk?
Heb mij vandaag geïnformeerd bij plaatselijk KBC kantoor en ze zeggen dat het uitsluitend bestemd is voor VERS geld.
Er wordt inderdaad geen reclame voor gemaakt en er staat niets op hun site.
Ik vraag mij dan eingelijk af hoe klanten (nieuwe) van die actie kunnen weten, buiten natuurlijk de bedienden bij KBC en familie enz.
Ikzelf vraag mij ook af wat de rentevoeten gaan doen. 3,5 jaar is inderdaad vrij lang, maar als de rentevoeten maar stijgen zoals ze nu bezig zijn, zal het nog lang duren eer we aan die rentevoet zitten.
Er wordt inderdaad geen reclame voor gemaakt en er staat niets op hun site.
Ik vraag mij dan eingelijk af hoe klanten (nieuwe) van die actie kunnen weten, buiten natuurlijk de bedienden bij KBC en familie enz.
Ikzelf vraag mij ook af wat de rentevoeten gaan doen. 3,5 jaar is inderdaad vrij lang, maar als de rentevoeten maar stijgen zoals ze nu bezig zijn, zal het nog lang duren eer we aan die rentevoet zitten.
het is in ieder geval een goede les voor al diegenen die alles braaf bij hun ene bank laten staan uit loyauteit,
niet doen, bovenstaande posts bewijzen dat de loyauteit toch niet wederkerig is
niet doen, bovenstaande posts bewijzen dat de loyauteit toch niet wederkerig is
Josa,
Ik heb een drietal jaar geleden al ervaren dat loyauteit niet bestaat in de bankwereld.
Eens ze je geld hebben, doen ze niet veel of niets meer voor je.
Vandaar dat ik ook niet meer loyaal ben. Ze hebben mij zo gemaakt.
Ik heb een drietal jaar geleden al ervaren dat loyauteit niet bestaat in de bankwereld.
Eens ze je geld hebben, doen ze niet veel of niets meer voor je.
Vandaar dat ik ook niet meer loyaal ben. Ze hebben mij zo gemaakt.
Ik heb morgen een afspraak op mijn kantoor ivm deze aanbieding.MeOnline schreef:
Wat betreft de rente na 3.5 jaar (zie bv de productfiche) is die voor 10k €1225 bruto (daar moet dus nog van 15% RV van af) wat netto €1041,25 wil zeggen.
Ook op de productfiche staat het 'bruto actuarieel rendement' en dat is 3.531% wat mij doet besluiten dat de interest wordt gekapitaliseerd. Doordat er om de 6 maanden een coupon wordt gegeven, is het 'bruto actuariaal rendement' dus hoger dan het geafficheerde rendement. Na 6 maanden begint uw interest op zich al interest te genereren dus, ipv na een jaar voor een andere termijnrekening met kapitalisatie. (Voor zover ik mij niet miskijk natuurlijk)
Iness, ik wou een deel van mijn geld herbeleggen en heb gewoon vijf banken gemaild naar de beste rentevoet voor een termijnrekening van 5 jaar en zie dat is er als beste uitgekomen.
Meonline, zoals ik al gezegd heb niet twijfelen, 3,5 jaar is niet zo lang me dunkt en als je een defensieve belegger bent is drie procent netto een goede opbrengst. Ik verwacht niet dat de intrest van spaarrekeningen en termijnrekeningen boven de drie procent gaan uitkomen. Die tijd is gepasseerd 2008 indachtig.
Lilli, u niet laten doen hé, uiteindelijk zullen ze wel toegeven. Het is te zien hoe groot je inleg is natuurlijk...
Meonline, zoals ik al gezegd heb niet twijfelen, 3,5 jaar is niet zo lang me dunkt en als je een defensieve belegger bent is drie procent netto een goede opbrengst. Ik verwacht niet dat de intrest van spaarrekeningen en termijnrekeningen boven de drie procent gaan uitkomen. Die tijd is gepasseerd 2008 indachtig.
Lilli, u niet laten doen hé, uiteindelijk zullen ze wel toegeven. Het is te zien hoe groot je inleg is natuurlijk...
Wat wordt er onder vers geld verstaan?
Is het mogelijk om alles op een rekening van een andere bank te zetten voor 1 dag en dan terugkomen met dat geld?
De bank zal ook wel begrepen hebben dat als ze het niet toestaan dat ze dat geld kwijt zijn.
Is het mogelijk om alles op een rekening van een andere bank te zetten voor 1 dag en dan terugkomen met dat geld?
De bank zal ook wel begrepen hebben dat als ze het niet toestaan dat ze dat geld kwijt zijn.
waar heb je die productfiche gehaald van deze aanbieding van 3,5%?josa schreef:hoe komt het dat de site van KBC hierover niets zegt?
ze maken daar wel reclame voor een step-up van 2 J 6 M, maar die brengt maar 2,5 % op bruto![]()
als ik de productfiche lees kun je nochtans al intekenen sinds 21 dec?
Kan je die doorsturen?
Graag info
-
webmaster
productfiche
viewtopic.php?f=2&t=10280#p84615" onclick="window.open(this.href);return false;
bedankt!webmaster schreef:productfiche