Termijnrekening met maandelijkse rente?
Re: Termijnrekening met maandelijkse rente?
@ NIBC
12 keer, elke maand, een termijnrekening op 10 jaar openen, zou in theorie de oplossing zijn. Maar, stel dat de intresten, zoals vandaag de dag, in dalende lijn zijn. Dan ga je toch niet maand na maand een nieuwe rekening openen!? Een goede huisvader zou dan overschakelen op alternatieven of alles even op hold zetten. Dus daar gaat het verhaal van de maandelijkse rente.
Had men begin dit jaar een termijnrekening kunnen openen die maandelijks 1/12 van de jaarlijkse rente uitbetaalt, dan zou je wel beter af zijn.
12 keer, elke maand, een termijnrekening op 10 jaar openen, zou in theorie de oplossing zijn. Maar, stel dat de intresten, zoals vandaag de dag, in dalende lijn zijn. Dan ga je toch niet maand na maand een nieuwe rekening openen!? Een goede huisvader zou dan overschakelen op alternatieven of alles even op hold zetten. Dus daar gaat het verhaal van de maandelijkse rente.
Had men begin dit jaar een termijnrekening kunnen openen die maandelijks 1/12 van de jaarlijkse rente uitbetaalt, dan zou je wel beter af zijn.
Voor de goede orde: ik heb geen spijt dat ik begin dit jaar geen termijnrekening geopend heb. Maar mocht er in de nabije toekomst een bank een termijnrekening aanbieden met een maandelijkse rente-uitbetaling, dan heb ik wel interesse. Ik zou wel niet opteren voor een termijn langer dan 5 jaar. Dat is voor mij een "ver van mijn bed show". Zelfs al geeft men meer dan 4% netto op 10jaar, dan is dat nog niks voor mij...
Mijn portefeuille bestaat voorlopig uit aandelen, fondsen, obligaties en "hoogrentende" spaarrekeningen. Een termijnrekening zou daar nog wel tussen passen.
Mijn portefeuille bestaat voorlopig uit aandelen, fondsen, obligaties en "hoogrentende" spaarrekeningen. Een termijnrekening zou daar nog wel tussen passen.
FYI
Gisteren is er een nieuwsbericht van NIBC verschenen.
Er worden termijnrekeningen geïntroduceerd met maandelijkse uitbetaling.
Gisteren is er een nieuwsbericht van NIBC verschenen.
Er worden termijnrekeningen geïntroduceerd met maandelijkse uitbetaling.
Beste klant,
Naar aanleiding van aanpassingen in ons aanbod, wijzigen ook een aantal van onze algemene voorwaarden.
De nieuwe algemene voorwaarden worden pas van kracht op 7 september, maar om u wegwijs te maken en om u de tijd te geven ze op voorhand te bekijken, bezorgen wij ze u vandaag.
Hieronder geven we u graag wat meer duiding bij de gewijzigde artikels en hun context:
1. Termijndeposito’s
Omdat we graag wat meer spaarflexibiliteit bieden, kan u vanaf september een termijnrekening openen waarbij u kiest voor een maandelijkse i.p.v. voor de klassieke jaarlijkse uitbetaling. De uitbetalingstarieven zal u op onze website kunnen raadplegen.
Tijdens de looptijd van de termijnrekening kan u de frequentie van uitbetaling maandelijks of jaarlijks niet wijzigen.
Daarnaast vragen we een minimum inlage op nieuwe termijnrekeningen. U zal een termijnrekening kunnen openen vanaf minimum 100€.
De wijzigingen zijn opgenomen in paragraaf 13 (pag. 17) van onze algemene voorwaarden.
2. US Persons
U kan vanaf september een rekening bij ons openen als u inwoner of staatsburger bent van de Verenigde Staten óf als u een green card bezit. Dat was tot vandaag niet het geval.
Omdat u (mogelijk) belastingplichtig bent in de Verenigde staten, kan u die rekening echter niet online openen. Op onze website zal u daarom een formulier vinden, waarmee u de rekening zal kunnen aanvragen.
In paragraaf 2.1 van onze algemene voorwaarden (pag.4) kan u de exacte voorwaarden nalezen.
Als u vragen heeft over de aanpassingen, aarzel dan niet om onze klantendienst te contacteren op het nummer 0800 63 500, of stuur ons een e-mail via info@nibcdirect.be
Met vriendelijke groeten,
Dirk Dewulf
Directeur NIBC Direct
Gespreid instappen is juist goed om te vermijden dat je net op het verkeerde ogenblik een grote som geld belegt. Stel dat je vandaag voor 100.000 euro intekent en morgen kondigt de bank een rentestijging aan ...pukkie007 schreef:12 keer, elke maand, een termijnrekening op 10 jaar openen, zou in theorie de oplossing zijn.
Wist niet dat 100 euro het min bedrag was, had dat hoger ingeschat, maar goed kan misschien ooit van pas komen ...
- NIBC Direct
- Woordvoerder
- Contacteer:
Het heeft even geduurd sinds het begin van deze draad maar ondertussen kunnen we dus aankondigen dat de termijnrekeningen met maandelijkse uitbetaling beschikbaar zijn.
Bovendien hebben we op hetzelfde moment ook de rentegarantie op de termijnrekening gelanceerd waardoor u, indien de rente binnen de 14 dagen na het openen van uw termijnrekening zou stijgen, automatisch geniet van de hogere rente.
Bovendien hebben we op hetzelfde moment ook de rentegarantie op de termijnrekening gelanceerd waardoor u, indien de rente binnen de 14 dagen na het openen van uw termijnrekening zou stijgen, automatisch geniet van de hogere rente.
2 vragen:
gaan de termijnrentes stijgen, verwachten jullie dit?
Het aanpassen geldt enkel voor stijgingen?
gaan de termijnrentes stijgen, verwachten jullie dit?
Het aanpassen geldt enkel voor stijgingen?
- NIBC Direct
- Woordvoerder
- Contacteer:
De aanpassing geldt uiteraard enkel bij stijgingen.
Traditioneel doen wij geen uitspraken over onze renteverwachtingen dus jammer genoeg kunnen we je eerste vraag hier niet beantwoorden. Uiteraard zullen wij, in geval van een rentewijziging (in beide richtingen) onze klanten zoals steeds tijdig verwittigen.
Traditioneel doen wij geen uitspraken over onze renteverwachtingen dus jammer genoeg kunnen we je eerste vraag hier niet beantwoorden. Uiteraard zullen wij, in geval van een rentewijziging (in beide richtingen) onze klanten zoals steeds tijdig verwittigen.
Ben geïnteresseerd in een termijnrekening met maandelijkse rente.
Maar in hoeverre is NIBC stabiel en te vertrouwen ik zou niet graag mijn geld kwijt zijn!
Maar in hoeverre is NIBC stabiel en te vertrouwen ik zou niet graag mijn geld kwijt zijn!
- NIBC Direct
- Woordvoerder
- Contacteer:
NIBC Direct is een onderdeel van NIBC Bank. Ons hoofdkantoor is gevestigd in Den Haag (Nederland) en wij vallen als dusdanig onder de controle van de Nederlandse Nationale Bank.
Wat de rating betreft daar heeft NIBC Direct een BBB- (meer info vind je hier: http://www.nibc.com/investor-relations/ ... tings.html" onclick="window.open(this.href);return false;)
NIBC heeft de laatste jaren steeds positieve cijfers gehad, wat in de turbulente crisistijden zeker niet altijd evident is. Meer info hierover kan u hier vinden: http://www.nibc.com/investor-relations/ ... ports.html" onclick="window.open(this.href);return false;
De belangrijkste garantie die u uiteraard heeft is het feit dat wij onder het Nederlandse depositogarantiefonds vallen. Dit houdt een garantie in van € 100.000 per persoon en per bank.
Wat de rating betreft daar heeft NIBC Direct een BBB- (meer info vind je hier: http://www.nibc.com/investor-relations/ ... tings.html" onclick="window.open(this.href);return false;)
NIBC heeft de laatste jaren steeds positieve cijfers gehad, wat in de turbulente crisistijden zeker niet altijd evident is. Meer info hierover kan u hier vinden: http://www.nibc.com/investor-relations/ ... ports.html" onclick="window.open(this.href);return false;
De belangrijkste garantie die u uiteraard heeft is het feit dat wij onder het Nederlandse depositogarantiefonds vallen. Dit houdt een garantie in van € 100.000 per persoon en per bank.
Als ik nu voorbeeld een bedrag stort op 30 maart en ik kies voor maandelijkse rente wordt dan de eerste rente gestort op 30 april?
- NIBC Direct
- Woordvoerder
- Contacteer:
Ja, als je een termijnrekening opent op een bepaalde dag, bijvoorbeeld 28/03 (30/03/2014 zal niet gaan, omdat dit een zondag is), zal je valutair altijd je rente op die dag van elke komende maand ontvangen. Als je je termijnrekening opent op de 31ste, zal je altijd je rente valutair ontvangen op de laatste dag van de maand.
Ik leg duidelijk de nadruk op 'valutair ontvangen', omdat er geen transacties gebeuren in het weekend, dus ook geen rente uitbetalingen. Zou je dus bijvoorbeeld op 09/01/2014 een termijnrekening met maandelijkse uitbetaling geopend hebben, dan zou je op 10/03/2014 pas je rente uitbetaald krijgen, maar wel met als valutadatum 09/03/2014. Je rente wordt daarbij pro rata berekend.
Ik leg duidelijk de nadruk op 'valutair ontvangen', omdat er geen transacties gebeuren in het weekend, dus ook geen rente uitbetalingen. Zou je dus bijvoorbeeld op 09/01/2014 een termijnrekening met maandelijkse uitbetaling geopend hebben, dan zou je op 10/03/2014 pas je rente uitbetaald krijgen, maar wel met als valutadatum 09/03/2014. Je rente wordt daarbij pro rata berekend.