Termijnrekening nu of nooit ?
TIP
Termijnrekening nu of nooit ?
Als ik het goed heb zullen met de renteverlagingen ook de rente op een termijnrekening dalen.
Hoorde vandaag ook op Kanaal Z dat binnenkort deze hoge rente op termijnrekeningen alleen nog mogelijk zou zijn voor een periode van 3 jaar of langer.
Dus wanneer ik geld voor 1 jaar wil vastleggen aan hoge interest is het nu de moment ??
Hoorde vandaag ook op Kanaal Z dat binnenkort deze hoge rente op termijnrekeningen alleen nog mogelijk zou zijn voor een periode van 3 jaar of langer.
Dus wanneer ik geld voor 1 jaar wil vastleggen aan hoge interest is het nu de moment ??
Re: Termijnrekening nu of nooit ?
Ik denk het wel. Misschien zelfs voor 2 jaar.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Een termijnrekening op 1 jaar heeft weinig zin, want zelfs de allerbeste termijnrekening (DHB Advantage) biedt slechts 4,80% netto (5,65% bruto).
Je vindt gemakkelijk spaarrekeningen die meer opbrengen met een gegarandeerde rente gedurende 1 jaar. (Deutsche Bank, BKCP, ...) en je geld blijft beschikbaar.
Termijnrekeningen kunnen wel interessant zijn voor langere periodes, mits je je geld echt lange tijd kan missen.
Je vindt gemakkelijk spaarrekeningen die meer opbrengen met een gegarandeerde rente gedurende 1 jaar. (Deutsche Bank, BKCP, ...) en je geld blijft beschikbaar.
Termijnrekeningen kunnen wel interessant zijn voor langere periodes, mits je je geld echt lange tijd kan missen.
Nee, niet nu of nooit, eigenlijk al te laat. Rentes op termijnrekeningen zijn al enkele weken aan het dalen.
Maar vermoedelijk gaan de rentes op spaarrekeningen ook weldra de dieperik in.
Maar vermoedelijk gaan de rentes op spaarrekeningen ook weldra de dieperik in.
Dexia is ook al gedaald van 5 % naar 4.70% op 1 jaar, momenteel geeft Argenta nog 5 % voor 1 jaar, maar hoe lang nog? Ik denk dat dit soort tarieven nog enkel voor de héél snelle beslissers is want de daling komt er aan , voor alle tarieven trouwens!
Net bericht van Argenta :
Door de dalende rentes op de geldmarkten en de lage opbrengst van de kort lopende overheidseffecten, verlaagt Argenta de tarieven voor termijnplaatsingen en kasbons voor bijna alle looptijden. Bij interesse om nog te kunnen genieten van de huidige intrestvoeten, kan dit nog tot en met ma 3/11/2008
Ethias nog steeds 5,50.
Ik ga daar nu wat plaatsen.
Door de dalende rentes op de geldmarkten en de lage opbrengst van de kort lopende overheidseffecten, verlaagt Argenta de tarieven voor termijnplaatsingen en kasbons voor bijna alle looptijden. Bij interesse om nog te kunnen genieten van de huidige intrestvoeten, kan dit nog tot en met ma 3/11/2008
Ethias nog steeds 5,50.
en wat zijn dan de rente bij argenta ? Ik heb te straks gebeld en ze gaven, dacht ik, slechts 4.30% op 3 jaar.karine schreef: Net bericht van Argenta :
Ethias nog steeds 5,50.
Ethias 5.50 ? das op 1 jaar. Dan kan je beter bij DB een rek nemen, das 5.25 netto, 1 jaar gegarandeerd. BKCP is ook 5% netto, gegarandeerd tot 1/1/2010
Argenta TERMIJNDEPOSITO: (1)(2)
12 maanden........................................................ 5,00 %
15 maanden ....................................................... 4,70 %
2 jaar .................................................................. 4,30 %
3 jaar .................................................................. 4,30 %
4 jaar .................................................................. 4,30 %
5 jaar .................................................................. 4,30 %
7 jaar .................................................................. 4,10 %
8 jaar .................................................................. 4,10 %
Ik heb veel vertrouwen in Ethias vandaar mijn voorkeur voor deze bank.
Maar hoe betrouwbaar is DB en BKCP.
12 maanden........................................................ 5,00 %
15 maanden ....................................................... 4,70 %
2 jaar .................................................................. 4,30 %
3 jaar .................................................................. 4,30 %
4 jaar .................................................................. 4,30 %
5 jaar .................................................................. 4,30 %
7 jaar .................................................................. 4,10 %
8 jaar .................................................................. 4,10 %
Ik heb veel vertrouwen in Ethias vandaar mijn voorkeur voor deze bank.
Maar hoe betrouwbaar is DB en BKCP.
Hoe betrouwbaar is Argenta?
Betrouwbaar, houden zich niet met rommel bezig zoals vele grote banken.
Nadeel 4,25 netto op 1 jaar.
Nadeel 4,25 netto op 1 jaar.
- centenkliever
- Hero Member
- Contacteer:
is een spaarbank. Niet beursgenoteerd, conservatief en zouden géén gekke dingen doen.MeOnline schreef: Hoe betrouwbaar is Argenta?
Argenta zou dus betrouwbaarder moeten zijn, eh ja, in de voorwaardelijke zin gezegd.
Het gaat natuurlijk snel om enkele euro's.
4,25 of 4,67 netto op 25.000€ is toch een 105€.
Termijn voor één jaar is goed voor een korte dekking tegen de dalende interesten natuurlijk.
4,25 of 4,67 netto op 25.000€ is toch een 105€.
Termijn voor één jaar is goed voor een korte dekking tegen de dalende interesten natuurlijk.