termijnrekening of kasbon in het buitenland
TIP
termijnrekening of kasbon in het buitenland
Hoe zit het met de rentes in bv. Nederland? Is het interessant om daar een termijnrekening of iets anders te openen? Zijn de rentes daar hoger en gaat er nog roerende voorheffing af? Zoja hoeveel?
Re: termijnrekening of kasbon in het buitenland
Je moet je intresten in België aangeven, hierop betaal je dan de roerende voorheffing via de personenbelasting.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Zelfs al is een Nederlandse termijnrekening rendabeler, probeer als Belg maar eens een bankrekening te openen in Nederland.
buitenlandse rekeningen, ik zou daar niet mee beginnen,
veel gedoe vrees ik en ge trekt de de aandacht op u,
soja schreef:buitenlandse rekeningen, ik zou daar niet mee beginnen,
+1
maar anderzijds,kan je het ook als kritiek op de belgische regering beschouwen als je je centjes in het buitenland zet : het is goed voor de BUITENLANDSE tewerkstelling, belgie krijgt helaas wel 27 % van de opbrengst
Ik zou het ook niet doen als je er niets te zoeken hebt. Uiteindelijk zitten we in de eurozone en zouden de intresten iets of wat gelijk moeten liggen. Mocht je in het buitenland een firma hebben of grensarbeider zijn dan verandert dat de zaak misschien door fiscale aftrekposten (pensioensparen, levensverzekering, bouwparen, ...) maar anders zijn er weinig tot geen voordelen.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Tip. Als een patrimoniumvennootschap in België voor jou net te duur is (over het algemeen pas vanaf 500 à 600000€ vermogen interessant), dan bieden een aantal landen in Oost-Europa mogelijk een fiscaal bijzonder interessant alternatief. Ik heb het dan niet over bananenrepublieken binnen de EU (sorry Bulgarije en Roemenië), maar over fiscaal vriendelijke landen binnen de eurozone.
Ik ken persoonlijk uitzonderlijk goed een Belg met een vennootschap in zo'n eurozone-land. Niets dan positieve ervaringen mee. Alle kosten zijn ook _aanzienlijk_ lager. Boekhouding (Engelstalig) -50%, venn. belasting -55%, kantoorhuur -85%, (sneller) internet -50%, roerende voorheffing -63%, voordeel alle aard en verworpen kosten _heel_ _veel_ soepeler. Kan in sommige gevallen bijzonder de moeite waard zijn...
Ik ken persoonlijk uitzonderlijk goed een Belg met een vennootschap in zo'n eurozone-land. Niets dan positieve ervaringen mee. Alle kosten zijn ook _aanzienlijk_ lager. Boekhouding (Engelstalig) -50%, venn. belasting -55%, kantoorhuur -85%, (sneller) internet -50%, roerende voorheffing -63%, voordeel alle aard en verworpen kosten _heel_ _veel_ soepeler. Kan in sommige gevallen bijzonder de moeite waard zijn...