Termijnrekening op Credit Europe
TIP
Re: Termijnrekening op Credit Europe
rofl :-)Diene Hulshoff mag als voorzitter 's morgens het licht aandoen en koffie zetten.
but so true ;-)
Turkse bestuursleden of niet : het is in ieder geval een bank die onder de Nederlandse depositogarantieregeling valt.
En die mensen met Turkse namen kunnen trouwens evengoed een Nederlandse (of andere Europese) nationaliteit hebben.
What's in a name ?
Tenslotte weten wij van de andere banken ook niet altijd wie er in hun bestuursraad zitten.
En of ze te vertrouwen zijn, komen we tóch pas te weten als het te laat is (zelfs als hun naam Belgisch klinkt).
Zélf heb ik in het verleden nooit meer dan 20000 € bij éénzelfde bank laten staan, en dus zal ik daar nú zéker geen verandering in brengen ; of het nu Belgisch- , Nederlands- of welk -garantiestelsel ook is.
En die mensen met Turkse namen kunnen trouwens evengoed een Nederlandse (of andere Europese) nationaliteit hebben.
What's in a name ?
Tenslotte weten wij van de andere banken ook niet altijd wie er in hun bestuursraad zitten.
En of ze te vertrouwen zijn, komen we tóch pas te weten als het te laat is (zelfs als hun naam Belgisch klinkt).
Zélf heb ik in het verleden nooit meer dan 20000 € bij éénzelfde bank laten staan, en dus zal ik daar nú zéker geen verandering in brengen ; of het nu Belgisch- , Nederlands- of welk -garantiestelsel ook is.
Laatst gewijzigd door Nefertari op 5 november 2008, 17:58, 1 keer totaal gewijzigd.
@louise
Volledig met eens. Spreiden is de boodschap! Er zijn banken genoeg!![Grin ;D](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/grin.gif)
Volledig met eens. Spreiden is de boodschap! Er zijn banken genoeg!
![Grin ;D](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/grin.gif)
Aanbod van 6% lijkt me wel interessant, zijn er al mensen die hierop ingegaan zijn?
- centenkliever
- Hero Member
- Contacteer:
ja hoor, ik heb net mijn spaarrekening Top intrest volledig overgeschreven op een termijnrekening 12 maand en idd, zoals Louise meldde, 6% voor 12 maanden. Toch maar even op veilig gespeeld en een printscreen genomen.
Dank je wel Louise
Dank je wel Louise
Op de website van Credit Europe vind ik niets terug van 6 %, wel
5,75 % bruto voor termijndeposito van 2 jaar.
Waar vind ik die 6% ??
5,75 % bruto voor termijndeposito van 2 jaar.
Waar vind ik die 6% ??
Die 6% werd door CE via mail aangeboden aan de reeds bestaande klanten. Voor de anderen is het 5,75%.
- centenkliever
- Hero Member
- Contacteer:
Ik ben sinds februari 2008 klant en ontving geen mail.ZeeW schreef: Die 6% werd door CE via mail aangeboden aan de reeds bestaande klanten. Voor de anderen is het 5,75%.
De 6% komt als hocus-pocus pas te voorschijn als je de overboeking doet van je spaarrekening naar termijn.
Je hebt keuze tss 3 mnd à 5,50 ofwel 6,9 of 12 mnd à 6%. Geldig tot eind nov.
Voor de zekerheid omdat ik het nergens anders bevestigd gekregen heb, heb ik een printscreen gemaakt.
Voor de mail zie: https://www.spaargids.be/sparen/index.p ... .0&lang=nl
het is en blijft een bank met verrassingen.
Laatst gewijzigd door centenkliever op 7 november 2008, 21:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Hieronder de mail die ik heb ontvangen op 23 oktober jl als herfstaanbieding.
Het is inderdaad een eigenaardig beleid dat niet alle bestaande klanten dit hebben gekregen. Misschien dat ik deze aanbieding heb gekregen, omdat ik na het Kaupthing debacle, al mijn spaargeld bij CE heb weggehaald. Maar dit is enkel maar een gissing.
Geachte heer,
Credit Europe Bank N.V. biedt deze herfst zeer aantrekkelijke rentes op termijndeposito's met een korte looptijd. Al bij een looptijd van 3 maanden bieden wij nu 5.50 %* p.a. Bij een looptijd van 6, 9 of 12 maanden is de rente zelfs
6.0 %*p.a. Deze tijdelijke aanbieding is alleen voor bestaande klanten en is geldig t/m 30 november 2008.
Looptijd Rente*p.a.
3 maanden 5,50%
6 maanden 6,00%
9 maanden 6,00%
12 maanden 6,00%
* Bruto Rendement vóór afhouding 15% roerende voorheffing; minimale inleg bedraagt € 2.500,- ; geldig voor deposito-opdrachten ontvangen tussen 17.10.2008 en 30.11.2008
U kunt een termijndeposito openen via Online Banking door gebruik te maken van uw klantnummer en pincode. Vanzelfsprekend kunt u ook per post of fax uw opdrachten aan ons doorgeven.
Met vriendelijke groet,
CREDIT EUROPE BANK N.V.
Het is inderdaad een eigenaardig beleid dat niet alle bestaande klanten dit hebben gekregen. Misschien dat ik deze aanbieding heb gekregen, omdat ik na het Kaupthing debacle, al mijn spaargeld bij CE heb weggehaald. Maar dit is enkel maar een gissing.
Geachte heer,
Credit Europe Bank N.V. biedt deze herfst zeer aantrekkelijke rentes op termijndeposito's met een korte looptijd. Al bij een looptijd van 3 maanden bieden wij nu 5.50 %* p.a. Bij een looptijd van 6, 9 of 12 maanden is de rente zelfs
6.0 %*p.a. Deze tijdelijke aanbieding is alleen voor bestaande klanten en is geldig t/m 30 november 2008.
Looptijd Rente*p.a.
3 maanden 5,50%
6 maanden 6,00%
9 maanden 6,00%
12 maanden 6,00%
* Bruto Rendement vóór afhouding 15% roerende voorheffing; minimale inleg bedraagt € 2.500,- ; geldig voor deposito-opdrachten ontvangen tussen 17.10.2008 en 30.11.2008
U kunt een termijndeposito openen via Online Banking door gebruik te maken van uw klantnummer en pincode. Vanzelfsprekend kunt u ook per post of fax uw opdrachten aan ons doorgeven.
Met vriendelijke groet,
CREDIT EUROPE BANK N.V.
Op het ogenblik dat ik de mail van credit europe ontving, had ik ook nog mijn twijfels, maar ik had hem voor alle zekerheid in "voorlopig bewaarde mails" gezet, zodat ik hem gemakkelijk kon terugvinden.
De aankondiging van de renteverlaging bij kbc heeft voor mij de doorslag gegeven. (meestal volgt de rest)
Ik ben onmiddellijk de rentes van termijnrekeningen gaan vergelijken, en heb een deel van mijn Top interest spaarrekening overgeschreven naar een termijnrekening bij CE.
Ik was wél vergeten een printscreen te maken, maar intussen blijkt het niet nodig te zijn, want alles is reeds dik in orde.
Nu ik zie dat ook de intresten op termijnrekeningen aan het zakken zijn, overweeg ik om ook voor de rest van mijn Top interest nog een termijnrekening te openen, maar dan voor een andere periode, zodat ik 2 verschillende vervaldagen heb.
Ik heb nog tijd tot eind november om erover na te denken.
De aankondiging van de renteverlaging bij kbc heeft voor mij de doorslag gegeven. (meestal volgt de rest)
Ik ben onmiddellijk de rentes van termijnrekeningen gaan vergelijken, en heb een deel van mijn Top interest spaarrekening overgeschreven naar een termijnrekening bij CE.
Ik was wél vergeten een printscreen te maken, maar intussen blijkt het niet nodig te zijn, want alles is reeds dik in orde.
Nu ik zie dat ook de intresten op termijnrekeningen aan het zakken zijn, overweeg ik om ook voor de rest van mijn Top interest nog een termijnrekening te openen, maar dan voor een andere periode, zodat ik 2 verschillende vervaldagen heb.
Ik heb nog tijd tot eind november om erover na te denken.
Laatst gewijzigd door Nefertari op 8 november 2008, 09:41, 1 keer totaal gewijzigd.
- centenkliever
- Hero Member
- Contacteer:
à Louise,
wachten is misschien toch niet zo'n best idee.
Gisteren heb ik ook bij Ethias ingetekend voor 12 m à 5,5%. Ben wel speciaal naar het Ethias kantoor gegaan want ik vreesde dat het opsturen met de post te lang zou duren.
En wat blijkt, vandaag termijn bij Ethias gezakt van 5,5% naar4,85%. De dame in het kantoor Leuven ontvangt volgens haar zeggen ca 2 dagen op voorhand bericht van Hasselt dat de rentevoeten aangepast worden, gisteren had zij nog niets vernomen.
Zo zie je maar dat het heel snel kan gaan.
Ik kan me goed inbeelden dat Credit Europe heirkracht zou inroepen, daling van ECB rente bvb, en de rente toch zou wijzigen voor 30 november.
wachten is misschien toch niet zo'n best idee.
Gisteren heb ik ook bij Ethias ingetekend voor 12 m à 5,5%. Ben wel speciaal naar het Ethias kantoor gegaan want ik vreesde dat het opsturen met de post te lang zou duren.
En wat blijkt, vandaag termijn bij Ethias gezakt van 5,5% naar4,85%. De dame in het kantoor Leuven ontvangt volgens haar zeggen ca 2 dagen op voorhand bericht van Hasselt dat de rentevoeten aangepast worden, gisteren had zij nog niets vernomen.
Zo zie je maar dat het heel snel kan gaan.
Ik kan me goed inbeelden dat Credit Europe heirkracht zou inroepen, daling van ECB rente bvb, en de rente toch zou wijzigen voor 30 november.
is een termijnrekening bij CE te betrouwen????????
Eind vorige week heb ik er een geopend. Geen enkel risico als je onder het bedrag blijft gewaarborgd door www.dnb.nl zelfs al gaat de bank overkop (de eeste in Europa moet nog altijd overkop gaan ...) dan krijg je altijd dit bedrag terug van www.dnb.nl
Wie zal het zeggen ?matroos schreef: is een termijnrekening bij CE te betrouwen????????
Ik heb er deze week 1 van 2 jaar en 1 van 4 jaar geopend.
In totaal heb ik er minder dan 20000 op staan.
ik heb er eentje van 1 jaar voor 30000 opgezet is dat veilig? Heb nog wat schrik, na mijn 20000 die bij kaupthing op de zichtrekening staat.