Termijnrekening
TIP
Termijnrekening
Ik heb wat spaargeld dat ik kan missen .
Ik zie dat bij CKV de termijnrekening op 10 jaar 0.84 % netto geeft .
Ik overweeg te openen maar twijfel want je zit wel 10 jaar vast en als de rente binnen een paar jaar stijgt , zit je wel vast .
Daarom overweeg ik nu te parkeren op Santander (0.6%) en dan later te zien . Natuurlijk Santander kan ook verder zakken .
Wat denken jullie ervan ?
Ik zie dat bij CKV de termijnrekening op 10 jaar 0.84 % netto geeft .
Ik overweeg te openen maar twijfel want je zit wel 10 jaar vast en als de rente binnen een paar jaar stijgt , zit je wel vast .
Daarom overweeg ik nu te parkeren op Santander (0.6%) en dan later te zien . Natuurlijk Santander kan ook verder zakken .
Wat denken jullie ervan ?
Re: Termijnrekening
Ongeacht wat de rente doet, tien jaar is lang. Ik heb ook een termijnrekening op tien jaar en zou het niet meer doen.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Wat heb jij een olifantengeheugen, MoreOrLess. Wat je schrijft klopt. Maar zelfs die 3% geeft me nu geen vreugde.
Ik heb er nog een paar, kleintjes weliswaar, die de volgende maanden aflopen van meer dan 3%! Spijtig genoeg heb ik niet meer ingezet. Maar omdat ook toen het niet te voorspellen was welke kant het ging uitgaan, was ik voorzichtig.
Aan de lage opbrengsten van vandaag, zou ik nooit nog op zo'n lange termijn mijn geld vastzetten.
Aan de lage opbrengsten van vandaag, zou ik nooit nog op zo'n lange termijn mijn geld vastzetten.
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Ik heb er een paar maanden terug geopend bij Izola (2.15 % bruto), ik denk dat we nog een hele tijd met deze lage rentes verder aanmodderen.
Disclaimer: ik ben een heel slechte voorspeller...
Disclaimer: ik ben een heel slechte voorspeller...
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
-
- VIP member
- Contacteer:
Argenta geeft 0% op 1 jaar.... Plus er komen betalende zichtrekeningen aan plus hun transactiekosten op de beurs zijn ook niet meer wat het geweest is
Ik dacht dat België te veel grootbanken had? Er komt een vijfde bij ja. Spijtig dat het ICT verhaal bij argenta wel ver achterloopt... Internetbankieren is serieus vereenvoudigd (noemen ze sneller gemaakt), vroeger kreeg je tenminste nog een overzicht van je verzekeringen en leningen andere dan voor de woning....
Argenta, buiten het pensioensparen, is niet meer wat het geweest is Ik heb er mijn woonleningen en groot aantal verzekeringen (SSV, auto, brand, familiale, ...) dus ik zit nog vast voor een tijdje. Maar sparen en beleggen bij Argenta. Dat is verleden tijd voor mij.
Ik dacht dat België te veel grootbanken had? Er komt een vijfde bij ja. Spijtig dat het ICT verhaal bij argenta wel ver achterloopt... Internetbankieren is serieus vereenvoudigd (noemen ze sneller gemaakt), vroeger kreeg je tenminste nog een overzicht van je verzekeringen en leningen andere dan voor de woning....
Argenta, buiten het pensioensparen, is niet meer wat het geweest is Ik heb er mijn woonleningen en groot aantal verzekeringen (SSV, auto, brand, familiale, ...) dus ik zit nog vast voor een tijdje. Maar sparen en beleggen bij Argenta. Dat is verleden tijd voor mij.
Ik vraag me af of rentes van 3% terugkomen.
Als je er goed bij voelt om een termijnrekening te openen. Doen zou ik zeggen.
Als je er goed bij voelt om een termijnrekening te openen. Doen zou ik zeggen.
Ik heb nog een termijnrekeningen die 4,25% geeft. Ik ben heel tevreden dat ik die 8 jaar geleden startte.
Het is nooit te voorspellen welke richting de rente uit zal gaan.
Spreiden is altijd de boodschap - ook in de duurtijd van je beleggingen - een deel op kortere termijn, een deel op langere termijn.
Kijk eventueel ook naar tak21 -op deze site van spaargids heb je een paar van de beste van de huidige markt.
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
0,84% voor 10 jaar zou ik nooit doen. Op 5 zou ik er eens zwaar over slapen
Ik heb jarenlang op regelmatige basis termijnrekeningen geopend (aanvankelijk bij diverse banken); telkens voor kleine(re) bedragen en met verschillende vervaldagen.
Momenteel heb ik er nog slechts 3 over bij MeDirect, waarvan er 2 bijna op eindvervaldag komen.
Nu nog nieuwe termijnrekeningen openen aan dergelijke lage rentes, zie ik niet meer zitten.
Momenteel heb ik er nog slechts 3 over bij MeDirect, waarvan er 2 bijna op eindvervaldag komen.
Nu nog nieuwe termijnrekeningen openen aan dergelijke lage rentes, zie ik niet meer zitten.
Om een mooi gemiddeld rendement te hebben is het interessant om te spreiden in tijd.
Hou vooral rekening met vervaldagen van termijnrekeningen/tak 21 het is altijd leuk als er jaarlijks iets vrijkomt.
Hou vooral rekening met vervaldagen van termijnrekeningen/tak 21 het is altijd leuk als er jaarlijks iets vrijkomt.
-
- VIP member
- Contacteer:
Ik heb er meer dan 30 lopen bij medirect.... vervallen tegen mijn 40ste verjaardag. Om de midlifecrisis zo wat op te vangenNefertari schreef: ↑10 november 2020, 11:38 Ik heb jarenlang op regelmatige basis termijnrekeningen geopend (aanvankelijk bij diverse banken); telkens voor kleine(re) bedragen en met verschillende vervaldagen.
De rente op gbp en usd vallen nog mee, maar je hebt natuurlijk het wisselkoersrisico.
Begin 2020 opende ik nog eens een termijnrekening na lang twijfelen. MeDirect gaf toen 1,50 % bruto op 5 jaar. Enkele weken later zakte hun rente naar 0,80 % bruto. Ook een keertje geluk gehad, maar mijn besluit stond al vast: voor mij de komende jaren geen termijnrekeningen meer want met obligaties is meer rendement te halen. Zeker als je in maart cash had klaar staan toen de obligatiekoersen plots onderuit gingen. Heb er niet van kunnen profiteren maar sommigen deden een goede zaak toen de koersten weer netjes naar hun oorspronkelijk niveau opveerden.
En la vivo oni elektu inter enspezi monon aù elspezi monon. Tempo mankas por fari ambaù (L. Zamenhof)
Het hikje in de obligaties in maart bracht de koersen terug naar het niveau van het jaar daarvoor. Niet echt om naar huis te schrijven.
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.