Tessenderlo
TIP
Re: Tessenderlo
Die hou ik allemaal mooi bij.
Nu verkopen zou jammer zijn denk ik...even doorbijten
Boogje schreef:Nu verkopen zou jammer zijn denk ik...even doorbijten
Boogje, dat vind ik ook. Diegene die niet verkocht hebben, zijn nu te laat.
Nochtans één van de weinig bedrijven met stevige inside aankopen.
op 29/9 nogmaals voor 1,3 miljoen aangekocht door dhr.Tack.
op 26/9 al voor 0,5 miljoen
op 29/9 nogmaals voor 1,3 miljoen aangekocht door dhr.Tack.
op 26/9 al voor 0,5 miljoen
74% aandelen, 16% obligaties, 10% cash
In elk geval weet ik wanneer ik persoonlijk terug in Tessenderlo stap.
En dat is; bij de kv?Piper schreef:In elk geval weet ik wanneer ik persoonlijk terug in Tessenderlo stap.
In het kader van de kapitaalverhoging van Tessenderlo Chemie kunnen bestaande aandeelhouders 1 nieuw aandeel kopen per 3 aandelen die ze bezitten. Ze genieten bovendien een korting van 23 procent ten opzichte van de slotkoers van dinsdag.
Inschrijven kan vanaf vrijdag en tot 12 december tegen 16,5 euro per aandeel.
Inschrijven kan vanaf vrijdag en tot 12 december tegen 16,5 euro per aandeel.
Geen gigantische ondrwaardering van het inschrijvingsrecht. Het gaat uiteraard wel hard op en neer bij elke fluctuatie van de koers van Tessenderlo. Institutionele en grote aandeelhouders tekenen dus waarschijnlijk massaal in en ook de meeste van ons, kleine aandeelhouders, zullen wel volgen. Met een 1 aandeel voor 3 rechten is er maar weinig 'slack': je kan nooit meer dan twee rechten overhouden. Ik verwacht minder dan 2% scrips bij de veiling.
Wie intekende op de kapitaalsverhoging, heeft reeds een mooie winst beet.
Is volgens mij nog maar een kleine winst.Niet vergeten dat indien u niet had ingetekend u uw rechten op een bepaald ogenblik had kunnen verkopen aan eur 1,57(schadeloosstelling na verkoop van de scrips was eur 1,31) Als u er rekening mee houdt dat u door in te schrijven op de k.v. aan eur 16,50 de verkoop of schadeloosstelling van uw rechten misloopt dan is de winst zelfs vandaag nog miniem!Zeus schreef:Wie intekende op de kapitaalsverhoging, heeft reeds een mooie winst beet.
Iedereen hoopt op Tack, maar ommekeer zal zeer lang duren.
En bij Tack nooit sprake van een dividend.
En bij Tack nooit sprake van een dividend.
Tack slaat weer Picanols en Tessenderlo's in.
't Zal dan minstens een vijfjarenplan moeten zijn voor Tessenderlo want de business draait moeizaam.Zeus schreef:Tack slaat weer Picanols en Tessenderlo's in.
Tack zal veel geduld hebben. Ik niet. Ik koop alleen op basis van cijfers en korte termijnplanning.
@Monrose, er bestaat een groot vertrouwen in Luc Tack. Hij zal orde op zaken stellen.
Ik neem geen winst op Picanol bij koersen lager dan €40.
En we staan nu €33, dus nog lang niet.
En we staan nu €33, dus nog lang niet.
74% aandelen, 16% obligaties, 10% cash