Tessenderlo
TIP
Tessenderlo
Tessenderlo zit in volle overgang van de klassieke en cyclische chemie-activiteiten met eerder lage winstmarges naar producten/segmenten met sterke groei en hoge winstmarges. T.t.z.
- Vloeibare meststoffen
- Gelatine (voedingsindustrie)
- waterzuivering voor steden en gemeenten.
Mijn inziens een investering waard. Tessenderlo betaalt ook 1,33 euro bruto dividend, of 1 euro netto dividend oftewel +/- 5% netto dividend. Aandeelhouders hebben zelfs de keuze om te opteren voor dividend in aandelen aan lage instap waardoor netto-dividend-rendement nog iets hoger ligt. Ex-dividend-date is kort na de Algemene Vergadering van 4 juni 2013.
- Vloeibare meststoffen
- Gelatine (voedingsindustrie)
- waterzuivering voor steden en gemeenten.
Mijn inziens een investering waard. Tessenderlo betaalt ook 1,33 euro bruto dividend, of 1 euro netto dividend oftewel +/- 5% netto dividend. Aandeelhouders hebben zelfs de keuze om te opteren voor dividend in aandelen aan lage instap waardoor netto-dividend-rendement nog iets hoger ligt. Ex-dividend-date is kort na de Algemene Vergadering van 4 juni 2013.
-
- Full Member
- Contacteer:
Re: Tessenderlo
Wat is de payout-ratio?
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Ex-dividend waarschijnlijk 6 juni dan. Iemand een gokje voor het keuzedividend?
Een van mijn favorieten... De laatste jaren bodemt Tessenderlo altijd netjes uit rond de 20 EUR om zich daarna te herpakken. Al enkele keren mooi winst genomen op die manier. Als het even tegen zit, leveren ze toch een rendement op van 1 EUR netto per aandeel. Bovendien draaien ze voor een groot deel van hun omzet (en nog meer: hun winst) op de Amerikaanse activiteiten van Tessenderlo Kerley. En laat nu net de Amerikaanse chemie een van de grote profiteurs zijn van de schaliegasboom aldaar
-
- Full Member
- Contacteer:
Is het een goed idee om op het moment van de boom te investeren?
-
- Full Member
- Contacteer:
Hoeveel bedraagt de winst per aandeel?
Hoeveel bedraagt het dividend/aandeel?
Wat is de definitie van rendement?
Hoeveel bedraagt het dividend/aandeel?
Wat is de definitie van rendement?
Bekijk de grafiek en stel zelf vast dat dit aandeel nog lang van zijn toppen verwijderd isradixconvertor schreef:Is het een goed idee om op het moment van de boom te investeren?
interessant weetje over de amerikaanse link was me ontgaan ga dat zeker eens van nabij bekijken
Misschien kunnen ze hierdoor op termijn hun dividend verhogen ?
Met een vastgeroest dividend op 1 euro net, lijken ze veroordeeld om tussen 20 en 24 te blijven zitten.
heb ze ondertussen weer aan boord, kies voor de keuzedividendjes en wacht geduldig tot ze bij de 24 komen.
een voorspelbaar aandeel en zo heb ik ze graag.
Met een vastgeroest dividend op 1 euro net, lijken ze veroordeeld om tussen 20 en 24 te blijven zitten.
heb ze ondertussen weer aan boord, kies voor de keuzedividendjes en wacht geduldig tot ze bij de 24 komen.
luie belegger met voorliefde voor aandelen met stijgende dividenden die je heel Lang kan bijhouden en simpele regeltjes
Begin mei vermeldde ik op een ander forum dat de Franse Staat via SNPE een belang van zo'n 27% in Tessenderlo heeft. Het risico bestaat nog altijd dat ze dit willen verzilveren.
Dat klopt, maar anderzijds wordt de kans hierdoor ook vergroot dat een andere partij Tessenderlo volledig wil overnemen.jens_dev schreef:Begin mei vermeldde ik op een ander forum dat de Franse Staat via SNPE een belang van zo'n 27% in Tessenderlo heeft. Het risico bestaat nog altijd dat ze dit willen verzilveren.
zeezout schreef:interessant weetje over de amerikaanse link was me ontgaan ga dat zeker eens van nabij bekijken
Tessenderlo heeft enkele maanden geleden echter wel reeds 25,75 euro gestaan.
Dividend zie ik persoonlijk niet snel stijgen.
Dividend gegevens zijn gekend en beleggers kunnen zoals verwacht opnieuw kiezen tussen een dividend in cash of een dividend in aandelen, of een combinatie van beide.
De prijs van deze nieuwe aandelen werd vastgelegd op 18,00 EUR per aandeel. Aandeelhouders kunnen hun keuze bepalen tussen dinsdag 11 juni 2013 en vrijdag 5 juli 2013. De uitbetaling in cash en/of de levering van de nieuwe aandelen zal gebeuren vanaf 15 juli 2013. Het aandeel noteert ex-dividend op 6 juni 2013.
De prijs van deze nieuwe aandelen werd vastgelegd op 18,00 EUR per aandeel. Aandeelhouders kunnen hun keuze bepalen tussen dinsdag 11 juni 2013 en vrijdag 5 juli 2013. De uitbetaling in cash en/of de levering van de nieuwe aandelen zal gebeuren vanaf 15 juli 2013. Het aandeel noteert ex-dividend op 6 juni 2013.
Vandaag ex-dividend.
Ik zal wellicht kiezen voor dividend in cash.
Maandag wordt het dividend betaald en/of de extra aandelen geleverd.Piper schreef:Vandaag ex-dividend.
Uiteindelijk heb ik toch voor de extra aandelen gekozen.
Het feit dat Picanol een belang van 27% in Tessenderlo neemt, mogen we toch als zeer positief aanschouwen.
Ook Dhr. Tack (=Ceo van Picanol en een gedegen man met veel capaciteiten) gelooft immers in de toekomst van Tessenderlo.
Ook Dhr. Tack (=Ceo van Picanol en een gedegen man met veel capaciteiten) gelooft immers in de toekomst van Tessenderlo.