The rational reminder
TIP
The rational reminder
Allen,
In het bogleheads forum ging het zonet over goede podcasts en "The rational reminder" kwam er verschillende keren op.
Ik had hier nog enkele vragen over maar wou het bogleheads forum niet kapen.
Daarenboven lijkt het mij interessant om een forum te hebben waar episodes kunnen besproken worden en kan gekeken worden hoe bepaalde concepten van Canada naar België kunnen vertaald worden.
Ik heb alvast een vraag na het beluisteren van alle episodes van de podcast:
- Small cap is moeilijk in de praktijk te brengen.
Want enkel small cap geeft geen premium als ik het goed begrepen heb.
De premium manifesteert zich als je geen small junk met lage profitability in je portfolio hebt.
Dus het is niet zo eenvoudig als een ETF zoeken die "small" in zijn naam heeft.
Hoe kijken jullie hiernaar?
Welke ETF gebruiken jullie om de small cap premium te pakken te krijgen in Belgie op een tax efficiente manier?
In het bogleheads forum ging het zonet over goede podcasts en "The rational reminder" kwam er verschillende keren op.
Ik had hier nog enkele vragen over maar wou het bogleheads forum niet kapen.
Daarenboven lijkt het mij interessant om een forum te hebben waar episodes kunnen besproken worden en kan gekeken worden hoe bepaalde concepten van Canada naar België kunnen vertaald worden.
Ik heb alvast een vraag na het beluisteren van alle episodes van de podcast:
- Small cap is moeilijk in de praktijk te brengen.
Want enkel small cap geeft geen premium als ik het goed begrepen heb.
De premium manifesteert zich als je geen small junk met lage profitability in je portfolio hebt.
Dus het is niet zo eenvoudig als een ETF zoeken die "small" in zijn naam heeft.
Hoe kijken jullie hiernaar?
Welke ETF gebruiken jullie om de small cap premium te pakken te krijgen in Belgie op een tax efficiente manier?
Re: The rational reminder
Small caps hebben de neiging om veel volatieler te zijn dan andere aandelen. Het hangt er dus van af hoe je hiermee kunt omgaan.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Weet niet goed wat ik moet denken van "small junk met lage profitability". Heb je ergens een referentie hiervoor?
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Persoonlijk heb ik een value+small cap value tilt in mijn portefeuille. Ik reken erop dat ik op heel lange termijn beloond zal worden voor het hogere risico dat ik neem met mijn portefeuille.
- fondsen: vval, zprx, zprv
- neen, ik raad dit niet aan voor de leden van dit forum.
- fondsen: vval, zprx, zprv
- neen, ik raad dit niet aan voor de leden van dit forum.
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Mijn portefeuille is opgebouwd om te beantwoorden aan mijn persoonlijke behoeften. Heel veel elementen en beslissingen speelden hier in mee. Beginnend met "small cap value factors hebben een hoger risico en het verleden heeft bevestigd dat een hoger verwacht rendement de beloning kan zijn. Er zijn veel nadelen en gevaren aan de keuzes die ik maakte. Ik heb ze met veel reflectie genomen. Voor mij is mijn portefeuille goed. Ik kan, moet en wil meer risico nemen dan de zuivere marktportefeuille.MoreOrLess schreef: ↑21 september 2020, 16:55@B7H4long, dat is nu al de 2de keer dat ik zoiets lees in een bericht van u. Kunt u dit wat verduidelijken?
Eventueel kunnen andere beleggers na grondige persoonlijke studie en afwegen van alternatieven en persoonlijke situatie uiteindelijk tot een gelijkaardige aanpak komen. Dit moeten zij uiteindelijk zelf beslissen gebaseerd op hun eigen opgebouwde kennis en overtuiging.
Of een anonieme poster op het internet tot de zelfde conclusie kwam hoeft geen belang te hebben. Of iemand op het internet dit zou aanraden, niet aanraden of afraden heeft geen belang. De persoon die hetzelfde resultaat zou behalen als mij zal zijn eigen argumentatie hebben.
Misschien kan je eens kijken naar de thread "SuperiorQuality: nieuwe aandelenportefeuille".
- Ik dacht dat er veel gelijkenissen waren tussen de "factor profitability" waar jij naar op zoek bent en de "Quality" in die thread. (Ik ben misschien volledig fout)
- Ik heb de indruk dat de portefeuille in die thread naar small en lid cap neigt.