Tijd om te kopen
TIP
Re: Tijd om te kopen
ik heb zonet nog KHC - Kraft Heinz aangekocht
staat aantrekkelijk gewaardeerd vind ik!
staat aantrekkelijk gewaardeerd vind ik!
-
- Newbie
- Contacteer:
Had ik laatst ook eens naar gekeken, maar maar wijselijk links laten liggen...
Ik heb er wat (gemiddelde 27 dollar), maar zou KHC absoluut niet aantrekkelijk vinden met die schuldenberg. Door het dividend onvoldoende te kortwieken kan KHC nu nauwelijks 1-1,5 miljard per jaar aan nettoschulden afbouwen. En zelfs al zou het dividend 2 jaar volledig geschrapt worden, dan nog zou de schuldenberg na afloop nog altijd meer dan 20 miljard beslaan, wat tegen dan nog àltijd 3,5X EBITDA is.
De YTM op een 2jarige bond is 5,5%... https://www.boerse-berlin.com/index.php ... 50077LAJ52
Die op een 22-jarige is maar lichtjes hoger, maar stond een paar weken geleden rond de 6%.
De YTM op een 2jarige bond is 5,5%... https://www.boerse-berlin.com/index.php ... 50077LAJ52
Die op een 22-jarige is maar lichtjes hoger, maar stond een paar weken geleden rond de 6%.
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Nog wat ING(tjes bijgekocht.. Gemiddelde nu 5,18
Basic Fit staat momenteel ook nog altijd aantrekkelijk genoteerd (vandaag afgesloten aan 15,22), of ben ik mis? Lidgelden lopen gewoon door ondanks dat de zaken gesloten zijn dus ik denk dat ze redelijk ongehavend uit deze crisis gaan komen?
Daarnaast onlangs volgende aandelen aangekocht, tevens mijn eerste stappen in het beleggen:
- WDP
- Barco
- Total
Allen bedrijven waarvoor ik een grote interesse heb, tevens geprobeerd om al wat te diversifiëren (ik heb naast WDP ook VGP overwogen maar wou gedeelte vastgoed niet te groot laten worden ivm de anderen).
Om nog verder te diversifiëren stap ik binnekort ook in IWDA maar ik wacht nog even af hoe de US gaat lijden onder het corona virus..
Daarnaast onlangs volgende aandelen aangekocht, tevens mijn eerste stappen in het beleggen:
- WDP
- Barco
- Total
Allen bedrijven waarvoor ik een grote interesse heb, tevens geprobeerd om al wat te diversifiëren (ik heb naast WDP ook VGP overwogen maar wou gedeelte vastgoed niet te groot laten worden ivm de anderen).
Om nog verder te diversifiëren stap ik binnekort ook in IWDA maar ik wacht nog even af hoe de US gaat lijden onder het corona virus..
Geld stond vandaag pas op de rekening, maar toch snel nog wat VWSE aangekocht. Gespreid instappen, emotie achterwege laten. Het brengt de gemiddelde aankoop prijs weer een stuk lager. Heb de eerste ETFs pas in februari gekocht, die portefeuille ziet dus bloedrood voorlopig.
No panic ... het totale plaatje (fondsen en ETFs) kleurt nog positief.
No panic ... het totale plaatje (fondsen en ETFs) kleurt nog positief.
Mis, de lidgelden lopen niet gewoon door gedurende deze sluitingstijd en er zouden ook wel eens (heel) wat opzeggingen kunnen plaatsvinden gedurende deze periode.
Dit wil natuurlijk niet zeggen dat het aandeel daarmee geen interessante belegging zou kunnen zijn.
Probleem met basic fit, het is er altijd veel te druk.
De mensen gaan schrik hebben het komend jaar om in groep iets te doen. De echte bodybuilders die er komen hebben mss al thuismateriaal aangekocht en gaan mss niet teruggaan. De salon cardiotrainers ontdekken nu de natuur en hebben mss ook een crosstrainer aangekocht voor thuis.
Ik verwacht dat ze heel veel vestigingen gaan moeten sluiten. Hun sterkte, de goede panden en contracten hieromtrent, dacht ik toch, dat kan er ook eens heel anders gaan uitzien.
De mensen gaan schrik hebben het komend jaar om in groep iets te doen. De echte bodybuilders die er komen hebben mss al thuismateriaal aangekocht en gaan mss niet teruggaan. De salon cardiotrainers ontdekken nu de natuur en hebben mss ook een crosstrainer aangekocht voor thuis.
Ik verwacht dat ze heel veel vestigingen gaan moeten sluiten. Hun sterkte, de goede panden en contracten hieromtrent, dacht ik toch, dat kan er ook eens heel anders gaan uitzien.
Of een abbonnee nu langskomt of niet dat maakt hun niet uit he. Bij voorkeur blijven ze eigenlijk zelfs thuis. Kosten zijn dan lager.voodoo schreef: ↑1 april 2020, 12:39 Probleem met basic fit, het is er altijd veel te druk.
Aantal abbonnees is het enige dat er toe doet, al zal dat wellicht wel wat dalen. Als ze terug open kunnen gaan en het is net zomer. Maar je zou ook het effect kunnen hebben dat mensen hun vakantie in het water zien vallen en een alternatieve bezigheid zoeken.
Ze hebben vooral een enorme daling van de beurskoers gezien dus er mag al heel wat slecht nieuws op ze afkomen, van zodra de impact visibiliteit krijgt lijkt de kans me groot dat ze eerder aantrekkelijk gewaardeerd gaan blijken.
74% aandelen, 16% obligaties, 10% cash
Dat bedoelde ik wel. Trouwe abbonees die nu zelf thuis een fitnessruimte hebben en nooit nog teruggaan.
Ikzelf ben er jaren geleden lid geweest. Vond het te druk en dan zelf maar crosstrainer gekocht.
Ikzelf ben er jaren geleden lid geweest. Vond het te druk en dan zelf maar crosstrainer gekocht.
Wel beetje gevaarlijk om je eigen ervaring zo te extrapoleren.
74% aandelen, 16% obligaties, 10% cash
Ook ik was klant en kocht me na een tijd een home-trainer. Om dan vast te stellen dat het er thuis niet van kwam te fitnessen. Ik zeg niet dat dit voor iedereen zo is, maar ik heb het nodig om dat fitnessen in te plannen in mijn agenda en er dan ook effectief naartoe te gaan. Dat naast het feit dat men er natuurlijk veel meer verschillende soorten toestellen heeft, en er zijn dan nog de groepslessen. Ik ben er uiteindelijk wel gestopt omdat ik vond dat er te weinig persoonlijke begeleiding was. Nu ga ik naar een fitness die ongeveer dubbel zo duur is, maar daar heb ik wel die persoonlijke aanpak, en er zijn ook leuke contacten met andere leden. Dat is er ook niet, of toch veel minder, in de Basic Fit. Die is veel onpersoonlijker.